Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-17, 15:07
  #1
Medlem
Hej

Jag är ute efter att förlora några extra kilon, till frukost äter jag kanske lite knäckebröd och en kopp kaffe är tyvärr ingen storätare på morgonen. ca 3 timmar senare blir det lunch, mycket grönsaker, ris/pasta/potatis tillsammans med någon slags kött eller fisk.

Sen nu då fram emot eftermiddagen, tar jag ofta en 500g kvarg och en banan kanske ungefär 2 timmar innan träning(kickboxning) tänkte köra på 2 ägg och banan idag t ex.

Men efter träningen orkar jag sällan laga ihop något, räcker det att trycka en till 500g kvarg och lite ägg/knäckebröd igen?

och sen inget mer på dygnet?


flytta gärna tråden om den är fel
Citera
2018-01-17, 16:37
  #2
Medlem
Försök ät var 3:e timme och skippa kolhydraterna helt under 3-4 veckor så ska du se att du förlorar dina kilon.

Exempel på matschema :

Frukost 08:30 - 2ägg (stekt,kokt)
Lunch 11:30 - 12:30 - Fisk, Kyckling, gärna med grönsaker.
Mellanmål 15:00/30 - Frukt/kvarg
Middag 19/20:00 - Fisk, Kyckling, gärna med grönsaker.

Dricka te hjälper att få bort sötsuget samt hungern.

Ett tips att du lagar 2 portioner per dag helt enkelt så kan du bara värma upp middagen efter din träning.
Citera
2018-01-18, 10:15
  #3
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gbgbre
Hej

Jag är ute efter att förlora några extra kilon, till frukost äter jag kanske lite knäckebröd och en kopp kaffe är tyvärr ingen storätare på morgonen. ca 3 timmar senare blir det lunch, mycket grönsaker, ris/pasta/potatis tillsammans med någon slags kött eller fisk.

Sen nu då fram emot eftermiddagen, tar jag ofta en 500g kvarg och en banan kanske ungefär 2 timmar innan träning(kickboxning) tänkte köra på 2 ägg och banan idag t ex.

Men efter träningen orkar jag sällan laga ihop något, räcker det att trycka en till 500g kvarg och lite ägg/knäckebröd igen?

och sen inget mer på dygnet?


flytta gärna tråden om den är fel

Tråden skulle nog passa bättre i träningsdelen av forumet.

Det är dygnets totala intag som är av betydelse, och vikten styrs av kaloribalansen, inte antalet måltider.
Citera
2018-02-20, 21:05
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gbgbre
Hej

Jag är ute efter att förlora några extra kilon, till frukost äter jag kanske lite knäckebröd och en kopp kaffe är tyvärr ingen storätare på morgonen. ca 3 timmar senare blir det lunch, mycket grönsaker, ris/pasta/potatis tillsammans med någon slags kött eller fisk.

Sen nu då fram emot eftermiddagen, tar jag ofta en 500g kvarg och en banan kanske ungefär 2 timmar innan träning(kickboxning) tänkte köra på 2 ägg och banan idag t ex.

Men efter träningen orkar jag sällan laga ihop något, räcker det att trycka en till 500g kvarg och lite ägg/knäckebröd igen?

och sen inget mer på dygnet?


flytta gärna tråden om den är fel

Skippa kvarg, ät frukost på morgonen, lunch vid lunchtid, mellanmål vid 15 och middag runt 18. Kvällssnack vid 20-21 och träna mer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback