Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-30, 08:58
  #145
Medlem
Jag undrar vilken påverkan pandemin har på opinionen. Jag tror många har levt i en föreställning om att allt bara går framåt och att Sverige har råd med allt. Men pandemin har kanske fått en del människor att inse att vi faktiskt är sårbara och att våra resurser är begränsade. Vi svenskar skall inte inbilla oss att vi kan rädda världen utan att det kostar. Vi har också sett hur våra grannländer stänger gränserna mot oss. Det är inte bara på grund av pandemin, det har varit på gång redan innan den kom bland annat på grund av migrationspolitiken. I svåra tider måste man faktiskt se om sitt eget hus. Det är inte egoism eller rasism, det är bara självbevarelsedrift.
Citera
2020-06-30, 09:14
  #146
Medlem
Soterns avatar
Trots att jag inte gillar Greider, och än mindre hans politiska åsikter, tycker jag ändå att han framstår som rakare och ärligare än många andra sossar.
Han vågar stå för sina åsikter även när det blåser motvind och det tycker jag imponerar.
Hellre en ärlig ovän än en oärlig vän.
Citera
2020-06-30, 09:38
  #147
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Undrar om Greider verkligen tror två år efteråt att Sverige stramat åt någonting.

Nära 100,000 uppehållstillstånd bara 2019.
80% av asylarna saknar ID-handlingar och det accepteras.
Invandrarna behövs inte (detta kommer Greider inte erkänna).
Sant är att inte ens våra pk-bekanta vill leva i mångkulturen.

En intressant fråga är hur islam motas utan att svaret blir våld och terror.
Citera
2020-06-30, 09:41
  #148
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är inte egoism eller rasism, det är bara självbevarelsedrift.

Jag längtar efter den dagen folket fattar och erkänner att rasism är inget fel med. Folk tänker och lever ju så. Idealet om det motsatta är en lögn. Sverige var rasistiskt med sina stängda gränser (nåja, det förekom förstås invandring 1945-1975), kan man säga.

Ett bättre land har aldrig funnits, inte för oss svenskar.
Citera
2020-06-30, 09:53
  #149
Medlem
Det kanske är strukturell rasism eller kanske kulturutbyte som får Afghanska, Afrika och arabkillar att samlas i brunnsparken i Göteborg? Jag vill att "turisterna" lämnar landet.
Citera
2020-06-30, 10:00
  #150
Medlem
Dofternas avatar
Ska bli intressant att se hur ETC-publiken reagerar på detta. Har Greider kvar sin krönikeplats när hösten kommer?
Citera
2020-06-30, 10:06
  #151
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Undrar om Greider verkligen tror två år efteråt att Sverige stramat åt någonting.

Nära 100,000 uppehållstillstånd bara 2019.
80% av asylarna saknar ID-handlingar och det accepteras.
Invandrarna behövs inte (detta kommer Greider inte erkänna).
Sant är att inte ens våra pk-bekanta vill leva i mångkulturen.

En intressant fråga är hur islam motas utan att svaret blir våld och terror.

Om man tar medelimporten av araber under Reinfeldt vilken SAP brukar lägga skulden på för allt våld i samhället så har Löfvén under sin tid lyckats ÖKA importen med 32% men ALLA TROR att importen minskar. Och därför har Sverige en sk "Regeringskris". I stället för att går runt med flaggor på Södermalm och fira att massimporten av ID-lösa hillbillys ÖKAR och passkontrollerna vid den numera avstängda bron var bara en kuliss. MP borde arrangera "lyckans glädjeparad" istället för att totalt oinformerat gråta (Det är synd om MIG) och DN-skadat inbilla sig att massimigrationen minskat på något sätt för det har den inte i verkligheten. Min källa är Migrationsverkets statistik. Varje vecka delar de ut 2000 (två tusen uppehållstillstånd) under Löfvén. MP borde fira med tårta. 2000 araber i vecka på det. Tar man in 2000 araber i veckan så måste man bygga 250 nya parkeringsplatser och 250-300 nya lägenheter i veckan och bygga nya sjukhus vart tredje månad. - Men det har DNs läsekrets inte tänkt på. Gredier begriper inget av detta heller. Om man sett Greider på gatan med sitt yviga hår och felknäppta flanellskjortor så skulle man kunna misstänka en förtidspensionär på väg till pizzerian för att beställa en baconpizza med extra biearniese. I Sverige får han spaltkilometrar och scener att stå på och det får han för att han är Kulturmarxist och talar i överhetens ärende. Likt personalen under borden på en blowjob-bar i Bangkoks slum.
Citera
2020-06-30, 10:26
  #152
Medlem
Dofternas avatar
"Intressant" kommentar från Greiders Fbook, nån sorts utpressning som verkar utmynna i att ge SD-retorikerna vatten på kvarn i deras (konspirations)teorier angående importerat röstboskap.

Sen slutklämmen, är gaaanska säker på att stora delar av bruksorten skulle se sig mindre sviken med mindre flyktingar och utan MP i regeringen. Men det är bara en magkänsla, kan ha fel.


"Göran Greide, du är " Vänster Sosse" ,men ändå andvänder du , borgerlig retorik. " utsatta områden", utsatta för vad då? utsatta för en ekonomisk och socialt priviligerad elits diskriminering . Stockholms överklass odemokratisk toppstyrning. Utan de " utsatta områdena" ( det vill säga storstädernas arbetarklass) så skulle SAP tappa sitt starkaste stöd. Järva har 70000 inv, större en många Svenska städer , kommuner, kalla inte SAP väljare för ( stackare) folk som faktiskt bär upp, Stockholms sjukvård, äldreomsorgen, kollektivtrafik, lager ,handel, underhåll, reparation, städ och renhållning osv osv, kalla inte våra förorter " utsatt område" , tänk på vilka ord du väljer! Minns att de är här SAP har flest röster i hela Stockholm. I en valkrets i Rinkeby har SAP 79% V 14% , i en annan har SAP 69%, V 18% , så passa din tunga. Hela Järva ligger Rödgröna på 75- 89% . Gör inte om samma misstag som i bruksorten, svik inte SAP väljare."
Citera
2020-06-30, 10:28
  #153
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Om man tar medelimporten av araber under Reinfeldt vilken SAP brukar lägga skulden på för allt våld i samhället så har Löfvén under sin tid lyckats ÖKA importen med 32% men ALLA TROR att importen minskar. Och därför har Sverige en sk "Regeringskris". I stället för att går runt med flaggor på Södermalm och fira att massimporten av ID-lösa hillbillys ÖKAR och passkontrollerna vid den numera avstängda bron var bara en kuliss. MP borde arrangera "lyckans glädjeparad" istället för att totalt oinformerat gråta (Det är synd om MIG) och DN-skadat inbilla sig att massimigrationen minskat på något sätt för det har den inte i verkligheten. Min källa är Migrationsverkets statistik. Varje vecka delar de ut 2000 (två tusen uppehållstillstånd) under Löfvén. MP borde fira med tårta. 2000 araber i vecka på det. Tar man in 2000 araber i veckan så måste man bygga 250 nya parkeringsplatser och 250-300 nya lägenheter i veckan och bygga nya sjukhus vart tredje månad. - Men det har DNs läsekrets inte tänkt på. Gredier begriper inget av detta heller. Om man sett Greider på gatan med sitt yviga hår och felknäppta flanellskjortor så skulle man kunna misstänka en förtidspensionär på väg till pizzerian för att beställa en baconpizza med extra biearniese. I Sverige får han spaltkilometrar och scener att stå på och det får han för att han är Kulturmarxist och talar i överhetens ärende. Likt personalen under borden på en blowjob-bar i Bangkoks slum.

Expo fungerar som så att de går i bräschen för att destabilisera Sverige. Det är ju vad George Soros och de bakom honom vill. Annars skulle de inte stödja Expo.

Ja det sätter sprutt på tillväxten, som du noterar fast Sverige har förstås inte resurser att klara av det så det måste till lån. Lån och kommers och detta ställer sig MP bakom. Ska framföra detta till MP-väljare jag har. De säger sig bry sig om miljön t o m. Vilka idioter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback