Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-17, 11:22
  #1
Medlem
Litauens avatar
Har en befintlig hemsida till företaget, självknappad i wordpress, men vill bygga en ny och lite modernare historia.
Använder one.com som host (om det spelar någon roll).
Vill inte stänga ner befintlig sida, då jag pular lite på lediga stunder och förväntar mig att detta är månadsprojekt.
Har för tillfället;
företagsnamn.se - som 'riktig' sida
Lattjar lite med den nya i test.företagsnamn.se

Googlat lite, och skummat hur man flyttar sidor, och känner att det är lite på gränsen av vad jag klarar av. Vad har ni för erfarenheter, och vilka tips har ni FB-folket?
__________________
Senast redigerad av Litauen 2018-01-17 kl. 11:24.
Citera
2018-01-17, 12:06
  #2
Medlem
XaoqcHs avatar
Det du vill göra är att skapa en staging site, dvs en kopia av sajten i produktion i syfte att utveckla och testa. Det finns en hel del olika sätt att göra det på.
Citera
2018-01-17, 12:06
  #3
Avstängd
olasvenssons avatar
Flytta sidor? Menar du att flytta den hemsida till att annat domän?

I så fall kan du ladda ner din hemsida på din Wordpress inloggning. Spara ner den helt enkelt. Sedan ladda upp den på ditt nya domän.
Citera
2018-01-17, 12:53
  #4
Medlem
Jag brukar använda Duplicator när jag vill duplicera eller flytta Wordpress-installationer: https://sv.wordpress.org/plugins/duplicator/
Citera
2018-01-17, 14:14
  #5
Medlem
Litauens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nich
Jag brukar använda Duplicator när jag vill duplicera eller flytta Wordpress-installationer: https://sv.wordpress.org/plugins/duplicator/

Tack. Såg väldigt smidigt ut!
Uppskattar hjälpen oerhört!
Citera
2018-01-17, 14:14
  #6
Medlem
Litauens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Det du vill göra är att skapa en staging site, dvs en kopia av sajten i produktion i syfte att utveckla och testa. Det finns en hel del olika sätt att göra det på.

Tack så mycket. Ska kika på länken!
Citera
2018-03-16, 11:26
  #7
Medlem
Litauens avatar
La detta lite på is, men tänkte nu återuppta det.

Som följer har jag en sida: företagsnamn.se som ligger uppe.
Kör en liten test sida där jag pular: test.företagsnamn.se

För att underlätta något (tror jag), så köpte jag the7´s toolkit.

Frågan är ju lite nu var jag ska installera det? Är en licensnyckel som jag förstår det. Vill ju använda det på testsidan nu när jag bygger nytt, men samtidigt måste jag väl (?) ha den på den riktiga sidan sedan när det är dags att lägga upp den?

Mvh
Citera
2018-03-16, 12:33
  #8
Moderator
Protons avatar
Egna projekt --> Övriga utvecklingsfrågor
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback