Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-17, 11:09
  #1
Medlem
Hej, mitt första inlägg här så vet inte helt vart jag ska posta detta men testar här.

Iallafall så har jag ett litet problem, jag har nämligen blivit gravid med min bästa kompis farsa, som är dubbelt så gammal som jag är.
Vi hade inget speciellt seriöst förhållande, ville egentligen bara ha barn , så otroligt barnlängtan så tänkte att han skulle vara med mig även efter att han gjorde mig gravid, men då sticker han.. tänker behålla barnet i vilket fall, skiter i vad han säger och att han är sur på mig osv.. men tycker ni jag har gjort något fel?
Han visste ju ändå själv att det fanns en risk att jag kunde bli gravid o så. Ville bara skriva av mig lite , inga påhopp tack, känner inte att jag har gjort något fel överhuvudtaget, men har han rätt att vara sur på mig? Och hans dotter och jag är inte vänner längre.
Citera
2018-01-17, 11:19
  #2
Medlem
Bonnatorps avatar
Vi andra behöver nog inte säga så mycket om bu eller bä egentligen, det borde räcka med om du själv funderar på vad det är du egentligen sysslar med.

Ja, det är fint att vilja bilda en familj.
Du ville däremot "bara ha" ett barn, uttryckt på ett sätt som om det vore ett husdjur eller en tamagochi.
Det blir ganska tydligt efter tillvägagångssättet också, gå och knulla med en dubbelt så gammal karl och "hoppas han stannar" bara sådär. Påminner om någons resonemang om att man skulle vara gift inför gud bara genom att ligga med personen, lika kortsynt iallafall.

Tänk själv, inte då bara efter "vad du vill ha".
__________________
Senast redigerad av Bonnatorp 2018-01-17 kl. 11:22.
Citera
2018-01-17, 11:20
  #3
Medlem
CommonSenses avatar
Med tanke på ditt namn så passar du in på det jävligt bra, sen så är du en jävla idiot, såna tjejer som du borde inte få va ute i samhället Stackars unge säger bara jag

sen så tror jag att du trollar
Citera
2018-01-17, 11:30
  #4
Medlem
Pennansades avatar
Det är inget annat än barnmisshandel. Inget barn ska behöva växa upp utan en pappa och mamma.

Egoistiska jävla slyna. Hoppas att du får missfall och aldrig kan bli gravid igen.
Citera
2018-01-17, 11:40
  #5
Medlem
Wachtmans avatar
Ni som tror på denna historia är för naiva, detta är uppenbarligen på skoj.
Citera
2018-01-17, 11:42
  #6
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wachtman
Ni som tror på denna historia är för naiva, detta är uppenbarligen på skoj.

Skulle lika bra kunna vara sant, finns tyärr tjejer som är så här efterbliva som inte ens borde vara nära en kuk, så jag skulle inte bli förvånad om det va sant
Citera
2018-01-17, 12:09
  #7
Medlem
Vet inte hur man citerar men någon skrev att jag ser på barnet som nåt husdjur eller tamagotchi, gör jag definitivt inte! Kommer göra allt för barnet när jag får det, kommer va mitt nummer ett oavsett vad, och kommer nog inte vilja ha nån kille nu på ett tag iallafall känner jag.
Citera
2018-01-17, 12:33
  #8
Medlem
Du frågar om du har gjort något fel, men svaret beror egentligen på hur du menar. Det var inte smart gjort. Du kunde ha hittat en man som ville bilda familj med dig. Du kunde ha frågat mannen du låg med om han ville ha barn med dig. Jag förstår extrem barnlängtan, men man kan se till att man har en bättre grund innan man agerar på den längtan.

Nu är du i denna situation och du har redan bestämt dig för att behålla barnet. Jag hoppas att du också förstår vad du väljer bort. Du kan aldrig få en osplittrad familj, eftersom dina eventuella framtida partners inte kommer att ha någon biologisk koppling till ditt barn. Du måste se till att du kan försörja barnet, för du kommer inte att få någon man som vill investera i ditt barn som om det var hans eget. Att vara ensam med ett barn är mycket svårare på många sätt och statistiskt sett är det en sämre start på livet - högre risk för kriminalitet om det blir en pojke, till exempel.

Om du har övervägt dessa problem och kommit till slutsatsen att behålla barnet, då återstår frågan om samhället kommer att döma dig för det. Var det du gjorde moraliskt fel? Du vilseledde mannen medvetet och det tycker jag var fel. Visst har han ett ansvar att skydda sig om han inte vill ha barn med dig, men du måste ju ha anat att han inte ville det (eftersom du inte frågade honom om det innan du försökte bli gravid), så du använde hans bristande omdöme för att gynna dig själv. Så ja, jag tror att samhället kommer att döma dig. Däremot tror jag inte att det är det värsta man kan göra. Han får betala underhåll och det är väl synd för honom, men du våldtog honom inte. Det finns värre saker man kan göra, så du hamnar inte i kategorin hemska människor. Jag tycker dock ändå att det du gjorde var fel.
Citera
2018-01-17, 13:30
  #9
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaosbruden
kommer nog inte vilja ha nån kille nu på ett tag iallafall känner jag.

Brudar som bär på någon annans avkomma mot deras vilja är ändå inget förstahandsval för de flesta, så du simmar nog rätt lugnt ska du se.
Citera
2018-01-17, 13:37
  #10
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaosbruden
Hej, mitt första inlägg här så vet inte helt vart jag ska posta detta men testar här.

Iallafall så har jag ett litet problem, jag har nämligen blivit gravid med min bästa kompis farsa, som är dubbelt så gammal som jag är.
Vi hade inget speciellt seriöst förhållande, ville egentligen bara ha barn , så otroligt barnlängtan så tänkte att han skulle vara med mig även efter att han gjorde mig gravid, men då sticker han.. tänker behålla barnet i vilket fall, skiter i vad han säger och att han är sur på mig osv.. men tycker ni jag har gjort något fel?
Han visste ju ändå själv att det fanns en risk att jag kunde bli gravid o så. Ville bara skriva av mig lite , inga påhopp tack, känner inte att jag har gjort något fel överhuvudtaget, men har han rätt att vara sur på mig? Och hans dotter och jag är inte vänner längre.

Ärligt: jag fattar inte hur du tänker.
Ja jag tycker du gör fel som använder din KOMPIS pappa som en spermadonator. Ja han har enligt mig all rätt att vara sur på dig.

Hur gammal är du egentligen?
Citera
2018-01-17, 13:55
  #11
Medlem
Bland det mest omoraliska jag läst på FB under lång tid. Och då brukar jag inte lägga speciellt mycket vikt vid just moralen.

Men att skapa ett liv under så egocentriska former är bland det värsta man kan göra. Mot dig själv, ditt barn och den andre ofrivillige föräldern.

Så jävla svårt är det inte att hitta någon att skaffa barn tillsammans med, om man är desperat.
Citera
2018-01-17, 15:13
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaosbruden
Vet inte hur man citerar

Kanske trycker på citera knappen som finns i högra hörnet på personers inlägg?

Citat:
Ursprungligen postat av Kaosbruden
men någon skrev att jag ser på barnet som nåt husdjur eller tamagotchi, gör jag definitivt inte! Kommer göra allt för barnet när jag får det, kommer va mitt nummer ett oavsett vad, och kommer nog inte vilja ha nån kille nu på ett tag iallafall känner jag.

Har du ens en inkomst osv så du kan försörja barnet? Hur tror du hennes farsa känner inför att ha en unge som han inte ville ha, vars morsa är hans dotters polare? Förstår att du och din polare inte är kompisar längre, och att hennes farsa är sne på dig. Skulle du tyckt om din polare hade hoppat i säng med dina föräldrar?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback