Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-22, 04:02
  #241
Medlem
8711s avatar
Citat:
Löfven uppträder som en politisk amatör

Dagens partiledardebatt var ingen höjdare för statsministern. Men ändå en hygglig insats med tanke på att dödsskjutningar och våld inte precis är någon favoritfråga för Socialdemokraterna. Däremot för M och SD.

Citat:
I debatten hade Jimmie Åkesson talat om att man borde överväga att sätta in militär för att få stopp på gängkriminaliteten. Stefan Löfven fick förstås frågan om vad han tyckte om det, när han kom ut från plenisalen. Och till de flestas stora häpnad, utgår jag från, svarade han att det inte kan uteslutas även om det inte är huvudalternativet.

https://www.expressen.se/kronikorer/...en-allvarliga/
Citera
2018-01-24, 22:11
  #242
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av J39
SD borde inte ta förslag av sina liberala motståndare. Det är därför de har gått åt helvete.

De borde även låta lokalpolitiker invalda på SD mandat få tycka o tänka.

Idag styrs SD hårt därför att man är livrädd för media. Låt SD:are på landsbygden få uttala sig lite oftare anser jag
Citera
2018-01-24, 23:46
  #243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuanFlores
De borde även låta lokalpolitiker invalda på SD mandat få tycka o tänka.

Idag styrs SD hårt därför att man är livrädd för media. Låt SD:are på landsbygden få uttala sig lite oftare anser jag
Ja Jimmie Åkesson är rätt så konflint rädd men den största anlendningen är att den nationaliatiska falangen är jätte stor och den största men partiledningen tillhör en helt annan ganska liten falang.
Citera
2018-01-25, 12:04
  #244
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Ja Jimmie Åkesson är rätt så konflint rädd men den största anlendningen är att den nationaliatiska falangen är jätte stor och den största men partiledningen tillhör en helt annan ganska liten falang.


Vilken falang står för partiprogrammet i partiledaredebatten?
Jag tror inte att SD på landsbygden ser det som ett vettigt förslag med Jimmies utspel om att sätta militären på att patrullera förorten.

Landsbygden är inte lika påverkad av invandringrelaterad brottslighet. Landsbygden vill prata regional utveckling och EU.

Så jag antar att Jimmies utspel var riktad för icke SD väljare?

Han spelar en grupp väljare mot en annan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback