Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-01-19, 07:36
  #25
Moderator
Siegfrids avatar
Att vara tjej tror jag är ett evigt och ängsligt ömförande.
Att hela tiden bry sig om småsaker.
Har jag rätt kläder på mig nu jämfört med de andra i tjejgänget?
Tycker jag rätt om något?
Är mina tuttar för små/stora?
Kan jag lita på min bästa så att hon inte går och pratar om mig bakom min rygg?
När jag hittar en kille, kommer mina bästisar tycka att han är rätt eller kommer dom att tycka att jag är skamligt?
Och så vidare i oändlighet.
Inte underligt att tjejer mår dåligt, de pressar varandra och kallas det sedan för systerskap och "Girl power".
Kvinorolen är destruktiv men eftersom den är genetiskt inbräönd så går den inte att bryta, alltså ägnar sig tjejer åt att klaga på män istället för att försöka göra något åt sin miserabla situation.

Tur att man är man och slipper sånt.
Citera
2018-01-31, 22:24
  #26
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Brudar har det så mycket enklare.
De behöver aldrig ragga för alla snubbar kommer fram till dem.
De behöver aldrig frysa för det är alltid någon idiot som vill låna ut sin jacka.
Karriären är spikrak uppåt bara man suger lite kuk.
De kan alltid kräva hjälp om något är för tungt.
Som snubbe så förväntas det att man ska fixa allt själv.
Som vanligt kommer ONS på tal. Ja, jättekul att för evigt få dåligt rykte.
Ja, vi är mer frusna men man får inte en annans jacka utan man får klä på sig själv.
Nja, är det verkligen så många manliga chefer som delar ut högre befattningar efter ett litet bj?
Ja, vi är svagare och oftast får man gå två ggr om man inte ber om hjälp vilket man oftast inte gör.
Ja, tänk så skönt att få ligga ostraffat, inte frysa men göra en frusten tjej glad, jobba upp sig som man gör, vara stark och kunna fixa allt själv. Stackars dig
Citera
2018-02-01, 05:21
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Som vanligt kommer ONS på tal. Ja, jättekul att för evigt få dåligt rykte.
Ja, vi är mer frusna men man får inte en annans jacka utan man får klä på sig själv.
Nja, är det verkligen så många manliga chefer som delar ut högre befattningar efter ett litet bj?
Ja, vi är svagare och oftast får man gå två ggr om man inte ber om hjälp vilket man oftast inte gör.
Ja, tänk så skönt att få ligga ostraffat, inte frysa men göra en frusten tjej glad, jobba upp sig som man gör, vara stark och kunna fixa allt själv. Stackars dig

Var någonstans nämner jag ONS? Det är något som du fabulerat ihop.
Vilken undersökning lutar du dig mot när du hävdar att kvinnor är mer frusna av sig än män?
Jag pratar om att kvinnor klär sig för dåligt och när de är ute och börjar frysa så ska alltid en man ställa upp med sina klädesplagg.
Att du inte får någon annans jacka kanske beror på flera andra orsaker som att du är tjock eller otrevlig.

Lön efter arbetsinsats.
Gör man inte samma arbetsuppgifter som sina manliga kollegor så ska man ha mindre i lön.
Den erfarenhet jag har är att kvinnor alltid ber/kräver en man att utföra de tunga och jobbiga arbetsuppgifterna.
Tyck synd om dig själv istället.
Citera
2018-02-01, 11:03
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholms-snubbe
Men det måste vara nånting i hur en flicka ska vara som gör att de oftare mår psykiskt dåligt.

Tror jag också. En svanunge mår säkert inte bra av att försöka vara en anka.
Citera
2018-02-01, 11:52
  #29
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Så din tes är att det är jobbigare att vara en lämmel än någon som sticker ut? Otroligt märkligt resonemang, skoluniformer brukar man ha just för att slippa att någon sticker ut, samma kläder innebär mindre problem och mindre jämförande med andra och därmed mindre mobbning.

Kan inte vara lätt att vara tjej, ena dagen är man en stor stark kvinna som minsann kan göra allt, dagen efter det är man ett viljelöst våp som inte kan göra någonting, nästa dag är man på topp igen och är ute på klubb och har det kanonsköj, då får man en mensfläck på byxorna och måste gå hem. Lite så 50/50 tror jag det är som kvinna, himmel eller helvete och dom små liven är experter på att skapa sina egna små helveten bara pga av hur dom tänker konstant i sociala termer och alltid måste jämföra och hacka på allt, kvinnor verkar aldrig på riktigt bara kunna slappna av och befinna sig i stunden och njuta av ensamheten och tystnaden och kanske är det kvinnors flockbeteende som skapar den konstanta oron eller vad man skall kalla det som dom flesta kvinnor lider av.
Citera
2018-02-01, 20:34
  #30
Medlem
Alla beslut tas mha stundens magkänsla eller det som är bäst för image.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback