Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-01-17, 20:36
  #61
Moderator
blomvattnares avatar
Barn och familj --> Restauranger och matställen
/Moderator
Citera
2018-01-17, 21:43
  #62
Medlem
Bertil85s avatar
Är detta trollande eller stämmer det ?
Citera
2018-01-17, 22:17
  #63
Medlem
QuattroCarls avatar
Det är väl staten som ger ut kupponger o då spelar det ingen roll för kedjorna att servera, de får ändå betalt, säkert något sådant till våra nyadel som flyttat in..
Citera
2018-01-17, 23:42
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Betalar du inte för något som du får med på köpet så är det ju gratis.

Nej det är det inte. Gratis är det bara om du får det utan motprestation. Om du köper ett meal för 80 kr och får en 20kr ostburgare på köpet så har du fått 20 kr rabatt men det är inte gratis för du betalar ju 80 kr.
Citera
2018-01-17, 23:47
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Inget varumärke utnyttjas.
Man offererar bara samma rabatt som en konkurrent.

Det är inte bara det. Man utnyttjar ju att konkurrenten har betalat för att organisera en reklamkampanj, tryckt upp kuponger och distribuerat dem.
Citera
2018-01-18, 00:07
  #66
Medlem
Billigt reklamtrick som gör att vi diskuterar BK just nu, för det är väl sällan man har McD kuponger på sig men som ryanairs uttalande lyfter de ett ögonbryn.

För det är säkert sällan någon använder erbjudandet.

De snor lite av de andras reklam utläggning.
Citera
2018-01-18, 02:18
  #67
Medlem
ShazzaJoness avatar
Så var det också när jag jobbade på donken för ca 10 år sen. Vi tog emot alla möjliga kuponger, även när det gällde korv med bröd så fick de en cheeseburgare istället. En jäkla massa förvirrade pensionärer som jag minns det "Va, har ni inte parisare?! Jag har ju fått en kupong!!"
Citera
2018-01-18, 15:50
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asiktsbrottsling
Nej det är det inte. Gratis är det bara om du får det utan motprestation. Om du köper ett meal för 80 kr och får en 20kr ostburgare på köpet så har du fått 20 kr rabatt men det är inte gratis för du betalar ju 80 kr.
Men jag betalar ju inte för ostburgaren efter som de bjuder på den?
Citera
2018-01-18, 15:55
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Men jag betalar ju inte för ostburgaren efter som de bjuder på den?
Men du får ju inte ostburgaren utan att köpa något annat, så gratis blir det inte. Det hade varit en annan sak om det handlat om gratiskuponger.
Citera
2018-01-24, 13:58
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Varför skulle det vara smart marknadsföring? Det blir ju BK som kommer få slösa personal och kött istället för Mcdonalds.

Vad då slösa? Burger King skulle ju behöva ha personal på plats oavsett vilket. Det blir knappast rusning till Burger King bara för att de accepterar konkurrenternas rabattkuponger, så att de behöver ha extrapersonal (eller liknande). Så hur skulle de slösa personal?

Med största sannolikhet så betyder dessa rabattkuponger trots allt någon form av vinst. Kanske att de lockar till sig fler kunder så att det jämnar ut sig i slutändan, eller på annat sätt. Hade det varit en ren förlustaffär så hade BK troligen inte satsat på egna rabattkuponger eller accepterat konkurrenternas kuponger. Om de då går med vinst så är det knappast att slösa med köttet.
Citera
2018-03-09, 14:44
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Himmler-
Besökte idag ett Burger King-hak och det första man möts av när man ska kliva in är en skylt på dörren som det stod något i stil med "vi accepterar våra konkurrenters kuponger för vår motsvarande produkt" på.

Varför accepterar man sina konkurrenters kuponger? Finns det någon kund som tänker "jag ska till Burger King, bäst jag tar med kupongerna från donken"? Ökar det försäljningen? Känns mest väldigt tattigt.

Å andra sidan finns det "Burger King-HAK" som inte accepterar sina egna kuponger så ...
Citera
2018-06-22, 12:14
  #72
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Himmler-
Vem planerar ett besök till Burger King och tar samtidigt med sig kuponger från donken/max? Hur ska kunden veta att de tar konkurrenters kuponger om de inte har gjort reklam för detta?
Fler än du tror tänker inte alls utan behandlar alla hamburgerkedjor som samma sak.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback