Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-16, 17:56
  #1
Medlem
Hej, jag undrar om det finns någon särskild dator PC/mac eller av någon typ som passar bättre än övriga till program som Photoshop eller FL studios?
Citera
2018-01-17, 14:04
  #2
Medlem
Röcker med en kraftig dator, i7 med 16 ram, köpte en macbookpro i7 den ör grym till de, men du kommer såklart billigare undan
Citera
2018-01-18, 07:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chris-moneymaker
Röcker med en kraftig dator, i7 med 16 ram, köpte en macbookpro i7 den ör grym till de, men du kommer såklart billigare undan
Okej tack! Det kanske inte finns producenter som inriktar sig till just sånt..
Citera
2018-01-21, 00:03
  #4
Medlem
annanmedlems avatar
FL Studio rekommenderar en processor för under 509 dollar. ASIO stöd, 8 eller 16 GB RAM.

Photoshop kanske kan gilla mer RAM men jag kan tänka mig att prestanda per kärna är intressant även där.

En del moderkorts ljud går det att köra ASIO på med. Mitt z370-f strix uppfattar jag det som har en sådan drivrutin. Men vill du köpa ett ljudkort rekommenderar de suggest Soundblaster Xfi Titanium (PCIe) eller Sound Blaster Z.

Det senare kortet är rätt billigt. Typ 800 kr och kommer med en mikrofon"bar" man kan ha för typ strömningar av sig själv med webcam.

Så i7 8700K, 16 GB RAM och ett SB Z?
En evo 960 och wd black/gold?
Citera
2018-01-23, 21:15
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
FL Studio rekommenderar en processor för under 509 dollar. ASIO stöd, 8 eller 16 GB RAM.

Photoshop kanske kan gilla mer RAM men jag kan tänka mig att prestanda per kärna är intressant även där.

En del moderkorts ljud går det att köra ASIO på med. Mitt z370-f strix uppfattar jag det som har en sådan drivrutin. Men vill du köpa ett ljudkort rekommenderar de suggest Soundblaster Xfi Titanium (PCIe) eller Sound Blaster Z.

Det senare kortet är rätt billigt. Typ 800 kr och kommer med en mikrofon"bar" man kan ha för typ strömningar av sig själv med webcam.

Så i7 8700K, 16 GB RAM och ett SB Z?
En evo 960 och wd black/gold?

Hm tänkte inte att dessa program kräver ändå en hel del...tack för tipset!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback