Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-16, 17:55
  #1
Medlem
Scannat allt jag kan på Google, här på Flashback och på allmänna villkor o regler på Viasats hemsida osv. Men hittar inte svaret på min fråga:

Min bindningstid har nu gått ut på Viasat TV och är nu löpande.

Jag funderar på att säga upp abonnemanget som (står på mig) och teckna nytt abonnemang (exakt samma på viasat) på min fru som då blir ny kund.

Då får vi massa kanaler, kampanjpris i 6 månader bla bla. Osv. + att Elgiganten slänger med presentkort på 2000:-.

Kommer det fungera? Eller räknar de kunder som hushåll för att motverka sånt här? Vi binder såklart upp oss på 24 månader igen, men hade inga planer på att byta förrän jag såg reklamen på Elgiganten och började fundera lite..

Egentligen gäller samma fråga även för leverantörer av bredband via fiber osv. Om jag säger upp och frun tecknar.. vad gäller? Får man ta del av "ny kund" erbjudanden då?
Citera
2018-01-16, 18:02
  #2
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Ny kund brukar vara just ny kund.
Citera
2018-01-16, 18:10
  #3
Medlem
Jag har haft viasat en härans massa år. Betalar fortfarande 199 för det inkl sportpaketet. Det känns som dom premierar lojalitet.
Citera
2018-01-16, 19:33
  #4
Avstängd
finanshajen-s avatar
Ja din fru får ta del av erbjudandet.
Citera
2018-01-16, 19:48
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8freak
Scannat allt jag kan på Google, här på Flashback och på allmänna villkor o regler på Viasats hemsida osv. Men hittar inte svaret på min fråga:

Min bindningstid har nu gått ut på Viasat TV och är nu löpande.

Jag funderar på att säga upp abonnemanget som (står på mig) och teckna nytt abonnemang (exakt samma på viasat) på min fru som då blir ny kund.

Då får vi massa kanaler, kampanjpris i 6 månader bla bla. Osv. + att Elgiganten slänger med presentkort på 2000:-.

Kommer det fungera? Eller räknar de kunder som hushåll för att motverka sånt här? Vi binder såklart upp oss på 24 månader igen, men hade inga planer på att byta förrän jag såg reklamen på Elgiganten och började fundera lite..

Egentligen gäller samma fråga även för leverantörer av bredband via fiber osv. Om jag säger upp och frun tecknar.. vad gäller? Får man ta del av "ny kund" erbjudanden då?

Ska absolut inte vara något problem för din fru att ta del av det, tror säkert ni kan skriva avtalet på dig också om du skulle avsluta dina befintliga avtal sedan ta del av det där erbjudandet ett par dagar efter att föregående avslutats.
Citera
2018-01-16, 20:02
  #6
Medlem
Tack för snabba svar.
Citera
2018-01-16, 20:17
  #7
Medlem
Är det inte billigare/bättre att säga upp det och istället streama Netflix, HBO och liknande via Apple TV eller Chromecast?

De där kabeljättarna är på utdöende.
Citera
2018-04-20, 00:35
  #8
Medlem
Absolut kan det fungera. Däremot finns det väldigt mycket simplare lösning. Om du ringer in för att säga upp abonnemanget och nämner att du fått ett bra nykundserbjudande från en konkurrent så kommer uppsägningsavdelningen ge dig en kampanj som antingen motsvarar Viasats nykundserbjudande eller till och med ännu bättre. Finns kampanjer som ger dig väldigt bra värden.

Är väldigt nyfiken på hur du gjorde med detta, så skulle uppskatta återkoppling från dig. Om jag får gissa så skulle jag säga att du fick en bra deal när du ringde för att säga upp och därför körde på den lösningen istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback