Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-16, 17:26
  #1
Medlem
Det enda snuset jag snusar är Granit vit och har gjort i alla år. För en tid sedan så hade jag köpt en dosa på turk kiosken vid mig, där jag nästan aldrig köper snus då jag oftast köper en hel stock. Tyckte de smakade lite lakrits, som jag absolut inte är förtjust i. Jag tänkte bara att det kanske smaka så för att jag var rätt sjuk vid den tidpunkten, köpte en dosa till efter det på kiosken och den smaka då också såklart - lakrits (Men har vid tidigare tillfällen köpt granit på samma kiosk och det har smakat normalt).

Men idag så var jag och köpte en dosa där igen, och igen så smakar snuset lakrits.
Tog upp detta med en polare, och detta har hänt honom också. Han har köpt Granit vit på sin lokala kiosk och det har smakat lakrits.

Prillorna ser normala ut, och hann inte tänka på om dosan redan hade öppnats någon gång.
Men min fråga är, är detta något vanligt förekommande? Har det hänt er någon gång? Vafan är det som pågår? Blir fly förbannad
Citera
2018-01-16, 17:29
  #2
Medlem
BaronVonHelsings avatar
http://bfy.tw/G4ht
Citera
2018-01-16, 17:31
  #3
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praktsupa
Det enda snuset jag snusar är Granit vit och har gjort i alla år. För en tid sedan så hade jag köpt en dosa på turk kiosken vid mig, där jag nästan aldrig köper snus då jag oftast köper en hel stock. Tyckte de smakade lite lakrits, som jag absolut inte är förtjust i. Jag tänkte bara att det kanske smaka så för att jag var rätt sjuk vid den tidpunkten, köpte en dosa till efter det på kiosken och den smaka då också såklart - lakrits (Men har vid tidigare tillfällen köpt granit på samma kiosk och det har smakat normalt).

Men idag så var jag och köpte en dosa där igen, och igen så smakar snuset lakrits.
Tog upp detta med en polare, och detta har hänt honom också. Han har köpt Granit vit på sin lokala kiosk och det har smakat lakrits.

Prillorna ser normala ut, och hann inte tänka på om dosan redan hade öppnats någon gång.
Men min fråga är, är detta något vanligt förekommande? Har det hänt er någon gång? Vafan är det som pågår? Blir fly förbannad

Kollade du så att du ens fick rätt snus? har hänr mig några gånger att man tagit fel snusdosa
Citera
2018-01-16, 17:32
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Kollade du så att du ens fick rätt snus? har hänr mig några gånger att man tagit fel snusdosa
Självklart, har ju dosan framför mig.
Citera
2018-01-16, 17:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
http://bfy.tw/G4ht
Läste du ens vad jag skrev?
Citera
2018-01-16, 17:35
  #6
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praktsupa
Självklart, har ju dosan framför mig.

Skicka ett mail till dom och fråga tror du får bäst svar varför dom har en liten smak av lakrits. Inget jag har märkt då jag har köpt Granit. Dörimot deras snus som ska va extra stark är inte ens starkare än vanlig snus vilket va en besvikelse
Citera
2018-01-16, 17:50
  #7
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praktsupa
Läste du ens vad jag skrev?
Lakritssnuset finns i vit portion. Du antydde inte att du visste att det finns sådant, än mindre att du hade dubbelkollat att du inte tagit fel.

Antingen miss i tillverkningen eller försäljningen annars. Från någon av parterna.
Citera
2018-01-16, 20:23
  #8
Medlem
Helenedals avatar
Hände mig för 15-20 år sedan. Under en period om några veckor smakade Röda Lacket lakrits, helt plötsligt. En polare undersökte mina dåser och erfor samma sak. Det var inte heller en endast förnimbar anstrykning, utan en tydlig lakritssmak.

Detta har jag inte upplevt sedan dess, men jag förstår TS förtvivlan och indignation.
Citera
2018-01-16, 20:50
  #9
Medlem
davaidavais avatar
Detta hände mig förra veckan, blev så paff att granit vit portion helt plötsligt smaka lakrits. Är inte heller förtjust i det, började fundera på om dom hade gjort om smaken. Jag köpte dosan på exakt samma ställe som alltid (coop). Andra dosan jag köpte smaka inte lakrits överhuvudtaget. Mycket märkligt. Kanske har varit något fel i tillverkningen.
Citera
2018-01-16, 20:55
  #10
Medlem
Se på ingredienser: inneholder bl.a lakris og salmiak
Citera
2018-01-17, 16:38
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Museveni
Se på ingredienser: inneholder bl.a lakris og salmiak

Haha det har du fan rätt i. Men det smakar dock aldrig lakrits annars, kanske blivit en gnutta för mycket?

Citat:
Ursprungligen postat av davaidavai
Detta hände mig förra veckan, blev så paff att granit vit portion helt plötsligt smaka lakrits. Är inte heller förtjust i det, började fundera på om dom hade gjort om smaken. Jag köpte dosan på exakt samma ställe som alltid (coop). Andra dosan jag köpte smaka inte lakrits överhuvudtaget. Mycket märkligt. Kanske har varit något fel i tillverkningen.

Jag mailade Fiedler & Lundgren igår angående detta och fick svar idag.
Fick inget svar på varför detta har hänt, dock så var jag ej den första som hade hört av sig till dom angående detta. Dom bad mig skicka bild på bottenetiketten för att de när dosan tillverkades. Så jag uppmanar alla att också göra så ifall ni får en dosa som smakar lakrits.
Citera
2018-01-22, 22:40
  #12
Medlem
100x234s avatar
Har snusat granit vit i något år nu och har också börjat känna en tydlig söt lakritssmak ibland när prillan blir riktigt blöt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback