Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-16, 15:40
  #1
Medlem
Jag kollar på tv genom antenn och får in suddig kanaler av svt 1 och 2, Kunskapskanalen, svt 24, barnkanalen och 9an.
Sätter jag i boxern får jag fin bild och 6an istället för 9an.

Hade för ett tag sen annan lgh i hyreshuset där jag bor. En likadan. Där fanns det jättemånga kanalen som man inte ska få in med antennen.
Hur gör jag för att få in de kanalerna till min lgh?
Går det ens eller kunde dom som bodde innan något speciellt "trick" för att få in dessa kanaler...
Citera
2018-01-16, 15:45
  #2
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Kan det vara analogt nät du har? Jag har analogt nät och får inte in 6an men när jag kör via antenn så får jag in 6an.
Citera
2018-01-16, 16:10
  #3
Medlem
Ja, jag kör analogt.
Så det beror på vart man bor för att få in olika kanaler?
Citera
2018-01-16, 17:41
  #4
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Egen antenn du kör med? Eller har du ett kabel-tv uttag monterat? Var är detta någonstans? Är det till exempel comhem's kabel-tv så får man 1 2 4 6 eller typ 1-10 och några fler, beroende på om det är gamla upc hus eller egna comhem hus.
Citera
2018-01-16, 22:15
  #5
Medlem
Ingen aning om jag kör med egen antenn, kan inte sån här. Har kabel från Tv:n till uttaget som finns. Det är en liten box på väggen där är ett uttag till Tv:n och ett där det står R. Det är inget Comhem hus. Bor hos en privat hyresvärd. Gammalt hus.
Vet inte vad ups är
Citera
2018-02-05, 19:01
  #6
Medlem
De enda som har analoga utsändningar är väl Comhem?
Citera
2018-02-07, 21:00
  #7
Medlem
Kabeltattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
De enda som har analoga utsändningar är väl Comhem?

Nej, i princip alla kabel-tv-operatörer har analoga kanaler, för att inte glömma alla SMATV-nät i landet.
Citera
2018-02-08, 20:34
  #8
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisfuckedup
Ingen aning om jag kör med egen antenn, kan inte sån här. Har kabel från Tv:n till uttaget som finns. Det är en liten box på väggen där är ett uttag till Tv:n och ett där det står R. Det är inget Comhem hus. Bor hos en privat hyresvärd. Gammalt hus.
Vet inte vad ups är

Fråga din hyresvärd då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback