Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-16, 12:09
  #1
Medlem
Behöver en dual sim lur som har bra batteri och duger till små surfande typ Flashback samt kolla lite youtube samt Spotify !

Tycker moto E4 plus verkar ok till bra pris.

Vad säger ni ? Övriga tips?
Citera
2018-01-16, 12:48
  #2
Medlem
Clint Ruins avatar
Jag hade nog lagt till en femhundring och köpt denna istället https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=4191676
Citera
2018-01-16, 13:23
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clint Ruin
Jag hade nog lagt till en femhundring och köpt denna istället https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=4191676

Moto G5 plus. Den verkade ok men batteriet är nästan hälften. 5000 mAh på E4 plus mot 3000 mAh på moto G5 plus.

Har G5 mkt bättre spec i övrigt?
Såg att den hade snabbare processor men ram minnet e samma på dom. Hmm
Citera
2018-01-16, 15:38
  #4
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Moto E4 plus är en toppen mobil, så tveka inte alls.Batteriet håller hela dan, jag köpte en före Jul.
Citera
2018-01-16, 16:03
  #5
Medlem
Clint Ruins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ifb
Moto G5 plus. Den verkade ok men batteriet är nästan hälften. 5000 mAh på E4 plus mot 3000 mAh på moto G5 plus.

Har G5 mkt bättre spec i övrigt?
Såg att den hade snabbare processor men ram minnet e samma på dom. Hmm

Ja, mindre batteri än E4 Plus men klarar åtminstone minst ett dygn efter laddning. G5 Plus har avsevärt skarpare bildskärm vilket är viktigt för mig, dessutom dubbla lagringsutrymmet, NFC och avsevärt kraftfullare CPU.

Men allt är ju en fråga om vad man prioriterar högst.
Citera
2018-01-18, 23:43
  #6
Medlem
Blev en e4 plus idag känns helt ok hittills, något stor kanske för enhandsgrepp men i övrigt verkar den hänga med. Får återkomma när jag använt den lite mer.
Citera
2018-01-24, 20:37
  #7
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clint Ruin
Ja, mindre batteri än E4 Plus men klarar åtminstone minst ett dygn efter laddning. G5 Plus har avsevärt skarpare bildskärm vilket är viktigt för mig, dessutom dubbla lagringsutrymmet, NFC och avsevärt kraftfullare CPU.

Men allt är ju en fråga om vad man prioriterar högst.
Köpte mig själv en g5 plus just p g a specifikationerna. Min urgamla Samsung som jag haft i fyra år var så seg o trög.

Är än så länge nöjd med g5 plus. Bra skärm hyfsat med minne. Gav 1990 på Mediamarkt.Köper alltid mina grejer "kontakt" då jag hatar att sitta med bindningstid.

Får väl se vad jag tycker om några veckor.
Citera
2018-02-12, 18:41
  #8
Medlem
godboys avatar
En liten uppdatering. Jag har en Moto g5 Plus. Har haft den i cirka tre fyra veckor nu och är väldigt nöjd. Bra batterikapacitet, snabb, hyfsat begriplig i menysystemet.

Hade innan jag köpte denna telefon funderingar på att köpa en Samsung igen. Är rätt nöjd med att jag valde denna Motorola istället gav 1990 för den och det tycker jag varit helt okej pris. Har som arbetsmobil en S7 och jag tycker faktiskt att Motorola när jag köpte är bättre än S7 an.
Citera
2018-02-19, 20:53
  #9
Medlem
Bravess avatar
Jag beställde en Moto G5 Plus (4GB RAM 64GB minne) häromdagen men när jag väl kom till butiken för att hämta upp den ångrade jag mig och tog G5S Plus (4GB RAM 64GB minne) istället, den större skärmen kändes bättre efter att ha fått jämföra dem i verkligheten, plus bättre "selfiekamera" vilket jag personligen faktiskt gillar. Och att den har Android 7.1 Nougat och att de planerar att uppgradera till Oreo "snart". Skilde $50 (ca 400kr) mellan de båda, så det var ganska överkomligt ändå.

I övrigt verkar det vara mer eller mindre samma telefon, så för den som vill ha mindre skärm och inte bryr sig om frontkameran så finns det ingen anledning att köpa G5S Plus, G5 Plus räcker finfint.

Moto är för mig väldigt annorlunda att navigera jämfört med Samsung som är det enda jag haft tidigare, men jag gillar den skarpt hittills. Alla handrörelser man använder för att navigera den, och den enda "knappen" som gör allt de där tre knapparna kan göra på alla andra mobiler.

Har bara haft den i ett par dagar så det återstår att se hur den klarar av vardagen, men än så länge är jag iaf riktigt nöjd.
Citera
2018-02-21, 15:27
  #10
Medlem
Min moto E4 plus har hängt sig flertal gånger och går inte att varken använda eller stänga av. Jag avråder köp tyvärr .
Citera
2018-06-29, 07:33
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ifb
Min moto E4 plus har hängt sig flertal gånger och går inte att varken använda eller stänga av. Jag avråder köp tyvärr .

Inte haft ett problem nu sedan senaste uppdateringen. Så nu flyter allt fint.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback