Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-03-26, 23:31
  #97
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Ingen kvinna blir biffig av att styrketräna, däremot har det väldigt positiva hälsoeffekter för de kvinnor som gör det. Har nån av dem som varit naturals blivit för biffiga, nej. Det finns ingen naturell kvinna någonsin som blivit "biffig".
Däremot har en mängd kvinnor som gått på starka substanser blivit det.

Mitt argument är bara att det är bra för alla att styrketräna, och sen tar kvinnor till närmaste ursäkten att tänk om man tar i för mycket och får för mycket muskler? Jag vill ju inte se ut som en bodybuilder.
Förstår ni hur oinsatta i träning medelkvinnan är? Hon tror att det är bara att börja gymma så kommer de bra resultaten.

Sen när hon börjar gymma så blir det ett stort mindfuck eftersom hon troligtvis inte får de resultat som hon förväntar sig.

Om bara Lyle McDonald kan pressa ur sig boken om hur kvinnor går ner i fett så har de en bibel de kan förlita sig på.
Det är egentligen kanske inte så konstigt då kvinnors träning under lång tid i huvudsak syftat till att uppnå den smala kroppen. Tänk näringsbrist och konditionsträning.Hjärntvätt som är på väg bort. Sen som med allt annat så kommer personer som har en känslighet för ätstörningar riskera att fastna i att måhända träna för muskler men samtidigt äta för lite/ för fettfritt och utveckla ortorexi.

Men ja, styrketräning är absolut positivt.
Citera
2018-03-27, 21:14
  #98
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Ja precis. Styrka i underkropp är mer jämn mellan män och kvinnor (ibland till kvinnors fördel då dudebrosen med pinnben fokuserar på pump i överkroppen). Jag har alltid haft starka ben och numera kan jag strypa någon mellan mina lår (No pun) rätt enkelt.
Kort sagt; jag älskar styrketräning 👹😁
Nu tror jag att vi hamnande lite vid sidan av ämnet...
Citera
2018-03-27, 21:50
  #99
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Nu tror jag att vi hamnande lite vid sidan av ämnet...
Sömndrprivation...ger intressanta effekter. Men ämnet har redan derailat till att handla mer om män än kvinnor
Citera
2018-05-05, 15:40
  #100
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Fast varför skulle muskler specifikt vara ”manligt”?, låg fettprocent är isåfall lika ”manligt”. Ja alla har individuella förutsättningar. Jag bygger lätt benmuskler.

Ja vad man finner sexigt är ju i betraktarens öga men oavsett genetik blir ingen en deffad bodybuilder över en natt.
Både muskler och låg fettprocent, är två extremt manliga attribut, och särskilt låg fettprocent, som kanske rent av är manligare än muskler. Det är bata autistiska, osäkra och självhatande kvinnor med dålig smak som går runt och tror att det är snyggt med anorexia. En sexig kvinna måste ha tuttar och rumpa, och det funkar inte om hon är supersmal överallt och bara har stora tuttar och stor rumpa pga implantat, vilket är vanligt inom t.ex. porrbranschen idag, där brudarna fixar silikon och deffar sönder sig till under 10%, och deras bröst ser helt onaturliga ut pga detta.

Hur som helst är det bra att kvinnlig bodybuilding håller på att dö ut, och detta är förhoppningsvis ett sunt tecken på att dålig smak börjar bli mindre trendigt framöver. Vem vet, kanske alla fula tatueringar och piercingar går ur mode också, så att samhället blir mindre clown show i framtiden.
Citera
2018-05-05, 16:48
  #101
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Både muskler och låg fettprocent, är två extremt manliga attribut, och särskilt låg fettprocent, som kanske rent av är manligare än muskler. Det är bata autistiska, osäkra och självhatande kvinnor med dålig smak som går runt och tror att det är snyggt med anorexia. En sexig kvinna måste ha tuttar och rumpa, och det funkar inte om hon är supersmal överallt och bara har stora tuttar och stor rumpa pga implantat, vilket är vanligt inom t.ex. porrbranschen idag, där brudarna fixar silikon och deffar sönder sig till under 10%, och deras bröst ser helt onaturliga ut pga detta.

Hur som helst är det bra att kvinnlig bodybuilding håller på att dö ut, och detta är förhoppningsvis ett sunt tecken på att dålig smak börjar bli mindre trendigt framöver. Vem vet, kanske alla fula tatueringar och piercingar går ur mode också, så att samhället blir mindre clown show i framtiden.
Just extrem kvinnlig BB har väl aldrig varit särskilt inne. Är väl positivt att allt fler styrketränar.

De fitnessprofiler jag följer är varken magra eller sönderdeffade.
Citera
2018-05-05, 17:15
  #102
Medlem
Pocarisweats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Just extrem kvinnlig BB har väl aldrig varit särskilt inne. Är väl positivt att allt fler styrketränar.

De fitnessprofiler jag följer är varken magra eller sönderdeffade.

Håller med. Bara positivt att fler tränar. Vet inte hur det ser ut men vad man hört och läst från hälsoinstitutets rapporter så blir ju folk bara fetare och fetare (I västvärlden bör tilläggas). Visst, är heller inte attraherad av benrangel men det är skillnad på att besitta kvinnliga former och på att vara fet/tjock/överviktig.
Citera
2018-05-07, 00:14
  #103
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Vem vet, kanske alla fula tatueringar och piercingar går ur mode också, så att samhället blir mindre clown show i framtiden.

Knappast, räcker att se på alla crossfitbrudar med daddy issues så har man en guldgruva med fula tatueringar, hets att få stenhårda magrutor och proteinbesatthet.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback