Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-16, 03:54
  #1
Medlem
Holdingbreaths avatar
Karin Sörbring av Expressen har skrivit i detaljer hur en 16-åriga svenska tjej var våldtagen av en 37 årig man. Sörbring skriver enbart att tjej "tvingades till sex". Faktiskt det var våldtäkt. Varför kan Expressen inte skriva sanning?


https://www.expressen.se/nyheter/qs/...-sag-till-att/
Citera
2018-01-16, 04:40
  #2
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Karin Sörbring av Expressen har skrivit i detaljer hur en 16-åriga svenska tjej var våldtagen av en 37 årig man. Sörbring skriver enbart att tjej "tvingades till sex". Faktiskt det var våldtäkt. Varför kan Expressen inte skriva sanning?


https://www.expressen.se/nyheter/qs/...-sag-till-att/

Ja, du har helt rätt. Ordet våltäkt borde vara befogat ett tiotal gånger i den texten.

Det handlar om en svensk flicka född i en syriansk hederskultur.

"I början gjorde jag motstånd och skrek, men släkten lade sig i och såg till att jag gick tillbaka in i hans sovrum"

”– Mest tänkte jag på skolan och försökte hitta olika strategier inför framtiden medan övergreppen pågick”.

Annars så tycker jag att den var bra och läsvärd för att vara kvällstidning. Och ger en kuslig bild in i en ny extrem kultur som blivit allt vanligare.

Vi pratar om övergrepp på flickor i åldrarna åldrarna 13-26 och som söker hjälp och stöd.

”Utsattheten handlar bland annat om: Barnäktenskap och tvångsäktenskap, barn och unga som förts utomlands, grovt fysiskt våld, allvarligt psykiskt våld och hot, omfattande kontroll och begränsningar i den utsattas vardag och liv, konsekvenser av könsstympning eller oro för att någon ska könsstympas”.

”Enligt en statlig rapport från 2014 lever 100 000 unga i Sverige i hedersförtryck”.

”Sommaren 2016 beställde Stockholms stad en kartläggning av situationen i staden. Den visade att var tredje flicka med två utlandsfödda föräldrar lever i en familj där hedersrelaterade normer råder”.

Jag tycker det är dags att kalla en spade för en spade. Ett nej är ett nej. En 37 åring som efter tvångsgifte har påtvingad sex med en 16 årig flicka är en våldtäktsman. Och hon utsatt för våldtäkt.

Men som det berördes i texten så är väldigt många ideologiskt förblindade. De vill gott och motarbeta och kompensera för den onda svenska främlingsfientligheten genom att vara tolleranta och översende för de nykommnas kulturella livsstil.
Utan att fatta att de utnyttjas av extremister.

Så Karin Sörbring på Expressen kan bli en bättre journalist om hon faktiskt vågar skriva ordet våldtäkt när det är befogat.

Kör hårt på det och du kommer nå stjärnstatus för dit mod.

Annars så ett grattis till ett bra jobb. Som vit man 50+ från övre medelklassen fick jag inblick i något som var betydligt djävligare än jag ville föreställa mig.
__________________
Senast redigerad av Sam.Boyd 2018-01-16 kl. 04:43.
Citera
2018-01-16, 08:19
  #3
Medlem
Vad har jag missat?

Sa inte Jan Helin att vi gillar olika? Då gäller väl det även samlevnadsformer? Sverige har blivit välsignat med den fantastiska multikulturalismen i kombination med kulturrelativism. Vi skall vara tacksamma för den dynamiska mångfald som detta erbjuder oss....
Citera
2018-01-16, 10:32
  #4
Medlem
Alessia.Osvensks avatar
Eller så gick ansvarig utgivare in och ändrade i texten? Finns säkert en massa skäl.

Vi pratar om en tidning med låg relevans. Om tio år är den en sajt med med TT-nyheter, annonser och gratis inloggning som ger rabattkoder ju mer man är inloggad.
Citera
2018-01-16, 11:12
  #5
Medlem
nidbilds avatar
För att dom är ljugande hycklande äckel, vidriga kappvändare naturligtvis är det våldtäkt i artikeln men det vågar inte äckel media skriva man vill ju inte bli förknippad med rasism dvs att måla ut en grupp, så tänker dom sinnessjuka idioterna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback