• 3
  • 4
2018-01-24, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Ok, men då är det väl inget att tveka på.

Varför prata med sådan säkerhet kan man ju fråga sig?
Att dela ut en straffavgift till en kund som betalar av på lånet tidigare än det var tänkt känns verkligen som något Handelsbanken eller SEB skulle göra.
Citera
2018-01-24, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Varför prata med sådan säkerhet kan man ju fråga sig?
Att dela ut en straffavgift till en kund som betalar av på lånet tidigare än det var tänkt känns verkligen som något Handelsbanken eller SEB skulle göra.
Du får ju en lägre ränta på ett längre lån. Om det skulle vara gratis att betala av det snabbare skulle alla längder på lån ha samma ränta.
Citera
2018-01-24, 20:23
Medlem
Citat:
Du får ju en lägre ränta på ett längre lån. Om det skulle vara gratis att betala av det snabbare skulle alla längder på lån ha samma ränta.

Ja, jag tar lånet på 10 år istället för 2 år av den enkla anledningen att både amorteringskostnad och räntekostnad är lägre. Men jag har inte hört något om något straff bara för att jag betalar in hela, eller stora delar av, lånet inom 2 år.
Citera
2018-01-24, 23:03
Medlem
Citat:
Ja, jag tar lånet på 10 år istället för 2 år av den enkla anledningen att både amorteringskostnad och räntekostnad är lägre. Men jag har inte hört något om något straff bara för att jag betalar in hela, eller stora delar av, lånet inom 2 år.
Jo jag har förklarat det för dig men du vill inte lyssna. Lycka till.
Citera
2018-01-25, 19:38
Medlem
Citat:
Jo jag har förklarat det för dig men du vill inte lyssna. Lycka till.

wtf. Du har inte förklarat ett skit.
Citera
2018-01-28, 22:19
Medlem
Skulle nån kunna upplysa mig om ovanstående med straffavgift eller inte är sant, om man betalar tillbaka sitt lån tidigare än lägsta amorteringsperiod på två år? Idioten vill ju inte förklara sig.
Citera
2018-01-29, 07:09
Medlem
Avtalsberoende. ICA-banken t.ex har ingen avgift för tidig avbetalning
https://www.icabanken.se/fragor-och-...anet-snabbare/

Citat:
Skulle nån kunna upplysa mig om ovanstående med straffavgift eller inte är sant, om man betalar tillbaka sitt lån tidigare än lägsta amorteringsperiod på två år? Idioten vill ju inte förklara sig.
Citera
2018-01-29, 07:39
Medlem
Citat:
Tog ett lån på 100000 kr av swedbank förra året. Avtalstid 3 år. Betalade tillbaka allt efter 6 månader (sålde bilen). Inte fan sa dom något.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in