Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-15, 23:40
  #1
Medlem
La-Habanas avatar
Nej nej säger jag släng den där "klädskräpp" i alla fall det är så jag känner, när jag ser ett kostym, dem är fula!

Men varför har det blivit så att det är ett måste att ha ett kostym på visa " höga" kretsar som politiker, företag jobb , och även i kyrkan har det blivit som en kultur eller status, undrar varför folk säger inte emot och klär sig som dem vill oberoende på situation och jobb det skulle vara kul se tex en politisk "ceremoni" i vita huset med Donald Trump och alla andra i olika klädd stil jag Trump skulle kunna helt enkel vara med i en piyamas 😄

För mig det känns som någon sorts tvång eller hjärntvätt ! Det är dags att vakna upp och säga nej till kostym om man inte gillar det!
Citera
2018-01-15, 23:41
  #2
Medlem
AA-suiteds avatar
Det är stiligt enligt mångas ögon och det utstrålar framförallt ett intryck av seriositet. Mer än så är det inte, din rebell.
Citera
2018-01-15, 23:44
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av La-Habana
Nej nej säger jag släng den där "klädskräpp" i alla fall det är så jag känner, när jag ser ett kostym, dem är fula!

Men varför har det blivit så att det är ett måste att ha ett kostym på visa " höga" kretsar som politiker, företag jobb , och även i kyrkan har det blivit som en kultur eller status, undrar varför folk säger inte emot och klär sig som dem vill oberoende på situation och jobb det skulle vara kul se tex en politisk "ceremoni" i vita huset med Donald Trump och alla andra i olika klädd stil jag Trump skulle kunna helt enkel vara med i en piyamas 😄

För mig det känns som någon sorts tvång eller hjärntvätt ! Det är dags att vakna upp och säga nej till kostym om man inte gillar det!


Ehh nej. En välskräddad kostym är det snyggaste en man kan bara.

Men går du på dressman och köper något skit som sitter illa ser det också illa ut...

Och vadå blivit som status. Det har alltid vart en symbol för framgång och formella tillställningar att ha kostym på sig.
Citera
2018-01-16, 01:14
  #4
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Tja det är iaf ärligt i sådana sammanhang.

Det är betydligt fånigare när människor som påstår sig förkasta normer tar på sig samma hippieuniform som alla andra "fria" själar.
Citera
2018-01-16, 01:19
  #5
Avstängd
RudyardKiplings avatar
Nu råkar jag tycka att det är snyggt, men bortsett från det är det väldigt praktiskt. Har du vit skjorta och mörk kostym, så det enda du behöver välja är vilken slips du ska bära. Det förenklar ju påklädningsproceduren avsevärt samtidigt som du kortklippt ser professionell och seriös ut.

Jämför det med att välja och matcha massa kläder och kleta med hårgelé och fixa frissen...

Nu bär jag inte kostym i arbetet särskilt ofta och jag har sällan anledning att dra på den till vardags längre, men det är praktiskt.

Jag var tillsammans med en tjej för massa år sedan vars pappa satte på sig en ljus kostym när han kom hem från arbetet och skulle slappna av. Inga joggingbyxor där inte.
Citera
2018-01-16, 06:00
  #6
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Nu råkar jag tycka att det är snyggt, men bortsett från det är det väldigt praktiskt. Har du vit skjorta och mörk kostym, så det enda du behöver välja är vilken slips du ska bära. Det förenklar ju påklädningsproceduren avsevärt samtidigt som du kortklippt ser professionell och seriös ut.

Jämför det med att välja och matcha massa kläder och kleta med hårgelé och fixa frissen...

Nu bär jag inte kostym i arbetet särskilt ofta och jag har sällan anledning att dra på den till vardags längre, men det är praktiskt.

Jag var tillsammans med en tjej för massa år sedan vars pappa satte på sig en ljus kostym när han kom hem från arbetet och skulle slappna av. Inga joggingbyxor där inte.

Ljus kostym efter kl 18? -Ribbing vänder sig i sin grav så varvräknare krävs!
-Skojar bara.

Skämt åsido, så är det mycket praktiskt att ha kostym, man behöver bara välja kostym och eventuell slips. Går på en minut. Har ett kostymjobb, men även blazer/sports jacket duger. Faktiskt jobbigare med blazer för då måste man välja brallor. Kostymen är redan ett "färdigt koncept". TS behöver inte oroa sig, vill TS gå omkring i grötrock och trasiga jeans, så går det bra. Finns ingen lag om att man ska vara välklädd. Men som man är klädd blir man sedd.
Citera
2018-01-16, 07:36
  #7
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
samtidigt som du kortklippt ser professionell och seriös ut.

Det där är din åsikt. Jag litar inte alls på personer i kostym
Citera
2018-01-16, 09:07
  #8
Medlem
snivlems avatar
Det är snyggt och manligt med kostym, till skillnad från träningsbyxor från adidas o luvtröja... Snorunge
Citera
2018-01-16, 11:06
  #9
Medlem
skogsklumpens avatar
njaae kostym....haft det någon gång sådär men inget jag är allt för bekväm i.

Favorit..? avslappnat linne och shorts
Citera
2018-01-16, 11:17
  #10
Medlem
I mitt arbete är jag tvungen att ha kostym. Inte för att jag blir en bättre människa, men ledningen kräver detta. Det får jag acceptera.

Privat tar jag ogärna på mig en kostym. Beroende på att det känns som en arbetsklädsel.
Citera
2018-01-16, 11:53
  #11
Medlem
Det är fult och fantasi löst!
Citera
2018-01-16, 19:28
  #12
Medlem
kebabsvarvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirartuur
Det är fult och fantasi löst!
Låt oss höra exempel på fantasifull klädsel.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback