Flashback bygger pepparkakshus!
2018-01-15, 16:14
Bannlyst
Har en webshop och har användt paypal 4 veckor men är fan inte imponerad alltså.

1. Vissa har problem att betala med kort.
2. Dom ska ha sina jävla verifikationer och har fått vänta flera dagar i vissa fall 1 vecka på att få ta ut pengarna.

Funderar nu på att använda skrill för kortbetalningar och undrar hur det är? Dom har 3 d secure/bank id iaf så säkert mot bedrägerier.
Får man kontot låst eller begränsat som paypal kan göra? Måste man skicka in id och skit?
Citera
2018-01-15, 16:52
Medlem
mbrodins avatar
Jag skulle rekommendera Stripe. Det fungerar helt underbart för min del.

Kommer aldrig använda Paypal för handel via nätet. Har använt det privat och det är så krångligt samt ibland kan man inte få ut sina pengar, hur mycket man än bevisar att man är den man är.

Skrill kan jag inte utala mig om, förutom som privatperson. Men nu är det företagsmässigt du undrar.
Senast redigerad av mbrodin 2018-01-15 kl. 16:55.
Citera
2018-01-15, 18:36
Medlem
8bitrages avatar
Stripe är bra
Citera
2018-01-15, 18:39
Bannlyst
hur lälnge får man väntainnan man kan ta ut pengar? Liksom, om jag skulle gå över till stripe så skulle jag ha 10 kunder på en dag direkt. Ingen risk dom låser kontot då typ en månad?
Citera
2018-01-15, 19:12
Medlem
mbrodins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av opcanagil
hur lälnge får man väntainnan man kan ta ut pengar? Liksom, om jag skulle gå över till stripe så skulle jag ha 10 kunder på en dag direkt. Ingen risk dom låser kontot då typ en månad?
Det är inte stor risk, mig veterligen, det enda är väl om Du har suspekta inbetalningar/utbetalningar, men 1000x mycket bättre än vad Paypal är. De har inte lika strikta identifieringsregler som PP har.

Ang. hur länge du får vänta tills utbetalningen är på ditt konto är: 7-10 dagar från det utbegärda datumet, första gången Du begär utbetalning som lyckas. Sen följer De ett schema som Du kan lägga upp för efterföljande uttag.
Du kan läsa mer om detta i denna länk.

Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Stripe är bra
Visst är det. Har inget annat än Stripe nuförtiden.
Senast redigerad av mbrodin 2018-01-15 kl. 19:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in