Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-15, 15:55
  #1
Medlem
Tjena!

Jag köpte en link för ett tag sen och blev ytterst besviken på dess standard kontroll. Det är endast en joystick och det gör att det blir ett ganska smalt utbud av spel som är möjliga att lira. Efter mycket googlande så har jag inte blivit mycket klokare. Xbox One har kontroller som verkar hyfsat enkelt att plugga in men eftersom att jag sitter på tre stycken Xbox 360 så använder jag hellre dem.
Wireless funkar det inte, USB med Plug & Charge funkar inte. Alternativen tycks stå mellan att köpa en Microsoft Wireless dongel eller köpa en mjukvara som säljs på steam som ska hjälpa till att göra diverse hårdvara kompatibel till dator.
Någon som har löst problemet och har tips?
Citera
2018-01-15, 16:02
  #2
Avstängd
https://support.xbox.com/sv-SE/xbox-...-windows-setup
Citera
2018-02-01, 22:31
  #3
Medlem
Fast det där hjälper ju inte mig alls. Det är linken som behöver kunna hantera wireless receivern så vad supporten skriver om att plugga in i datorn spelar ingen roll. Det finns dessutom en hel del olika receivers att välja mellan, vissa som kräver installation med skiva.
Av någon anledning är de sällsynta i Sverige och det finns inte mycket information om hur folk har löst det.
Citera
2018-02-03, 09:12
  #4
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridderstedt
Fast det där hjälper ju inte mig alls. Det är linken som behöver kunna hantera wireless receivern så vad supporten skriver om att plugga in i datorn spelar ingen roll. Det finns dessutom en hel del olika receivers att välja mellan, vissa som kräver installation med skiva.
Av någon anledning är de sällsynta i Sverige och det finns inte mycket information om hur folk har löst det.

Linken är ju bara en förlängning av datorn, spelar ingen roll om du pluggar in X360 kontrollmottagaren i linken eller direkt i datorn.

Men om du kör 2d spel det minsta så är ps4 kontrollen (originalet) oslagbar, pga sin d-pad.
Finns väl nåra att välja på men inte den extremt oprecisa d-paden hos 360 eller den svampiga hos xbone, iaf.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback