Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-03-21, 08:56
  #37
Medlem
HobbyHitlers avatar
Jag fick en gammal rutten träeka för ca 20 år sedan. Vi var några kompisar som åkte ut och drack öl en solig dag med en sliten 6hk motor utan motorkåpa som framdrivning. Bla hällde vi ca en halvliter bensin i båtens för och tände eld så det flammade som fan när vi puttrade förbi en hel radda tyska, danska och holländska segelbåtar som förtöjt vid en klippa, vi hoppade omkring och vrålade som jävla djur i båten medans badgästerna glodde som idioter, så fort lågorna avtog så slängde jag på ett par deciliter till med öskaret
Det var ganska kul, synd att man inte hade något att filma med på den tiden.
Citera
2018-03-21, 17:10
  #38
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Jag fick en gammal rutten träeka för ca 20 år sedan. Vi var några kompisar som åkte ut och drack öl en solig dag med en sliten 6hk motor utan motorkåpa som framdrivning. Bla hällde vi ca en halvliter bensin i båtens för och tände eld så det flammade som fan när vi puttrade förbi en hel radda tyska, danska och holländska segelbåtar som förtöjt vid en klippa, vi hoppade omkring och vrålade som jävla djur i båten medans badgästerna glodde som idioter, så fort lågorna avtog så slängde jag på ett par deciliter till med öskaret
Det var ganska kul, synd att man inte hade något att filma med på den tiden.

Haahahahahahha låter som en alldeles utmärkt ide, skulle vilja ha sett deras miner Det där är någonting jag absolut skulle vilja pröva i sommar, låter hysteriskt roligt. Båden måste ha sett förjävlig ut tillsammans med en motor utan motorkåpa, riktigt fattigt haha XD
Citera
2018-03-21, 20:47
  #39
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Haahahahahahha låter som en alldeles utmärkt ide, skulle vilja ha sett deras miner Det där är någonting jag absolut skulle vilja pröva i sommar, låter hysteriskt roligt. Båden måste ha sett förjävlig ut tillsammans med en motor utan motorkåpa, riktigt fattigt haha XD
Var försiktiga med bensin isf så fall så det inte tar eld i dunk, besättning osv.
Som tur är så går det ju ganska fort att hoppa i sjön om precis allt går åt helvete.
Citera
2018-03-31, 00:53
  #40
Medlem
StormaktRods avatar
Normalt med utombordare händer det inte så mycket roligt mer än skador på propeller. Fick en gång bärga en gammal Johnson 25hk då polaren gick på grund, motorn fick en sådan kyss att hela akterspegeln lossnade när motorn studsade upp på rekylen tack vare massiv glasfiberröta.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback