Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-15, 11:26
  #1
Medlem
Tjena! Någon som har erfarenhet av byte av MacBook Pro batteri i Stockholm? Vart ligger prislappen? Vart gör jag det billigast? Har sett på olika hemsidor att man kan beställa hem och fixa själv, men kanske intr lönar sig särskilt mycket.

Befinner mig i Indien nu så funderar över om jag ska byta det här eller vänta tills jag kommit hem.

Tack!
Citera
2018-01-15, 11:43
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denutdragne
Tjena! Någon som har erfarenhet av byte av MacBook Pro batteri i Stockholm? Vart ligger prislappen? Vart gör jag det billigast? Har sett på olika hemsidor att man kan beställa hem och fixa själv, men kanske intr lönar sig särskilt mycket.

Befinner mig i Indien nu så funderar över om jag ska byta det här eller vänta tills jag kommit hem.

Tack!

Priset:
https://support.apple.com/sv-se/mac/repair/service

Var du kan göra det:
https://locate.apple.com/se/sv/
Citera
2018-01-15, 12:01
  #3
Medlem
Om du får för dig att byta i så gör då det endast på verkliga Apple Store eller seriösa auktoriserade Apple verkstäder. Risken att bli lurad är stor och stå med svårigheter att reda ut ev. Problem efteråt är knappast värt de kronor du kan spara.

Gör du det i Sthlm på t ex Apple Store Täby, så kostar det ca 1000-2000kr beroende på vilken modell du har. Du ska då kontakta Apple Support först och boka en tid för bytet, du kan inte bara trilla in där en dag och få det bytt direkt.
Citera
2018-01-15, 12:24
  #4
Medlem
Stort tack! Vet du om det bytet görs direkt på plats eller om jag lämnar in och hämtar ut någon annan dag?
Citera
2018-01-15, 15:48
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denutdragne
Stort tack! Vet du om det bytet görs direkt på plats eller om jag lämnar in och hämtar ut någon annan dag?

Du måste boka tid, de kan då byta medan du väntar, eller att du hämtar nån dag efter. Räkna med att det tar några timmar innan den är klar.

Nummer till Apple Support, så de kan starta ett ärende och boka in en tid åt dig
‭020-10 05 29‬
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback