Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2018-01-31, 12:45
  #85
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pervo-Kris.
Som vanligt har ni verklighetsfrånvända Trumphatarna inte ett jävla rätt. Att ni inte ger upp och erkänner att ni lever i en fantasi?

Alla tar nu istället efter USA...

Slut med momsfri import av Kina varor. Läs tråden om chockhöjningen av postens priser på Kina import.

Fattar du inte att Trump har rätt?

Ingen kommer gå emot honom för alla vänder kappan efter vinden och för en gångs skull så blir jag glad för det då jag ÄLSKAR Trump.

Vad gäller momsfri import är det faktiskt Postnord som begår synnerliga lagbrott.
Har ingenting med Kina som sådant att göra.
Citera
2018-01-31, 12:54
  #86
Medlem
whogivesafucks avatar
Är väl lite för tidigt att säga någonting just nu om hur det kommer utvecklas.
Skulle hans protektionistiska idéer gå igenom fullt ut, då först lär vi väl få vetskap.

Slutar väl som på den gamla goda tiden där järnmalmen åkte in i ena änden på fabriken och den färdiga bilen kommer ut ur den andra.
Och det gick ju jävligt bra sist.................
Så får vi också se lata helylleamerikaner krypa omkring i söderns frukt- och grönsaksodlingar ivrigt plockandes för en ren skitlön.
För det kan väl inte vara möjligt att odlarna måste betala en högre lön ?
Citera
2018-01-31, 13:36
  #87
Medlem
Pervo-Kris.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Varför?
Jag undrade då det att någon skulle applådera, vad skulle det säga oss?
Att det var bra?
Vi vet ju redan sedan innan att Trump kan säga vad som helst, och sen står man och hurrar över geniet.

Fredspriset var konstigt, men inte mycket med den Amerikanska politiken som så att göra.
Även så har man historiskt gjort så ett par ggr att man plockar ut någon/några för fredspriset.
I syfte att säkerställa eller påskynda.

Obamas fredspris var konstigt, det går inte komma ifrån.
Men vad faan har Obama med detta och göra?

Finns inget som någonsin kommer stoppa globalistvågen, den kommer bara sluta på ett ställe och genomfört.
Dock så kommer vi inte leva då.
Under tiden kan man på sin höjd hindra och kanske ta nått steg tillbaka, men kommer alltid sluta på samma ställe.
Och desto mer vi blir och desto tätare vi bor, desto mer sker.


Varför? Hur vet du det?
Citera
2018-01-31, 17:54
  #88
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pervo-Kris.
Varför? Hur vet du det?
Om det är globaliseringen du avser i ditt svar där?

Vi bodde i grottor och nu bor vi i stora städer, inbillar du dig att vi ska sluta med globalisering och återgå till grottor?
Det finns inget stopp på globalisering, men än att vi stannar upp lite då och då, och på säkert nått steg tillbaka någon gång.
Dock ser jag ingen annan utveckling än åt ett håll = total globalisering, och kommer gå fortare och fortare desto mer vi blir på jorden.
Citera
2018-01-31, 20:25
  #89
Medlem
Pervo-Kris.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Om det är globaliseringen du avser i ditt svar där?

Vi bodde i grottor och nu bor vi i stora städer, inbillar du dig att vi ska sluta med globalisering och återgå till grottor?
Det finns inget stopp på globalisering, men än att vi stannar upp lite då och då, och på säkert nått steg tillbaka någon gång.
Dock ser jag ingen annan utveckling än åt ett håll = total globalisering, och kommer gå fortare och fortare desto mer vi blir på jorden.

Okej, vem bestämmer då? New Word order? Dem som inte går att se?

Har folket makten i den världen?

Annars kan jag inte förstå varför du blir hård i byxan av tanken. Ä
Citera
2018-01-31, 21:22
  #90
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pervo-Kris.
Okej, vem bestämmer då? New Word order? Dem som inte går att se?

Har folket makten i den världen?

Annars kan jag inte förstå varför du blir hård i byxan av tanken. Ä
Globalisering betyder inte en diktator i toppen som bestämmer allt.
Ansvar för hela världen kan vara fördelat, men förstår att man vill ta det till nått svart och vitt.

Ja, folk har makten, men alldeles för många fattar inte detta.
Även är väljare extremt korkade alldeles för ofta.

Blir inte hård i byxan av någon globalisering, utan det är mer ett konstaterande i hur vi gått ur grottan och sytt ihop världen.
Sen vet jag inte varför man är så rädd för globalisering, då där finns extrema ekonomiska förutsättningar att tappa in på.
Men jag vet att rädslan för globalism är till stor del av xenofobi, därför globalismen vinner i slutänden.
Citera
2018-01-31, 22:30
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Globalisering betyder inte en diktator i toppen som bestämmer allt.
Ansvar för hela världen kan vara fördelat, men förstår att man vill ta det till nått svart och vitt.

Ja, folk har makten, men alldeles för många fattar inte detta.
Även är väljare extremt korkade alldeles för ofta.

Blir inte hård i byxan av någon globalisering, utan det är mer ett konstaterande i hur vi gått ur grottan och sytt ihop världen.
Sen vet jag inte varför man är så rädd för globalisering, då där finns extrema ekonomiska förutsättningar att tappa in på.
Men jag vet att rädslan för globalism är till stor del av xenofobi, därför globalismen vinner i slutänden.

Ja, vi globaliseringsmotståndare är rasister. Än sen då? Det delar vi ju med majoriteten av jordens folk, som aldrig skulle drömma om annat än att sätta sin egen etniska grupp främst. Det är bara mentalsjuka liberaler och vänstermänniskor som resonerar annorlunda. Varför skulle globalismen "vinna" över en ren naturprincip?

Sedan är ditt resonemang om att "vi gått ur grottan och sytt ihop världen" inte bara grovt förenklat utan även rent patetiskt, som något som en grötmyndig 19-åring säger i talarstolen på Centerungdomarnas årskongress.
Citera
2018-02-01, 00:21
  #92
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Ja, vi globaliseringsmotståndare är rasister. Än sen då? Det delar vi ju med majoriteten av jordens folk, som aldrig skulle drömma om annat än att sätta sin egen etniska grupp främst. Det är bara mentalsjuka liberaler och vänstermänniskor som resonerar annorlunda. Varför skulle globalismen "vinna" över en ren naturprincip?

Sedan är ditt resonemang om att "vi gått ur grottan och sytt ihop världen" inte bara grovt förenklat utan även rent patetiskt, som något som en grötmyndig 19-åring säger i talarstolen på Centerungdomarnas årskongress.
Menar du att jag måste förklara den för dig?
Sen en radda med ad hominem, är varken vänster eller speciellt liberal.
Vad det nu har med saken att göra, kanske du ska försöka sluta diskutera person så går det bättre för dig?

Globalism är ostoppbar i längden, finns inget som kan stoppa den.
Dock tar det en lång tid, och kommer inte ske under vår livstid, men stegen är redan utstakade.
Och leker vi med tanken att aliens kommer, då sker det rätt omgående.

Sen förstår jag inte motsträvan av globalism ifrån R, då det finns extrema pengar att ta in här.
Och för Trump stänga ned och isolera sig, vad inbillar man det ska ge?
Citera
2018-02-01, 15:22
  #93
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Är det nu då bra med med frihandelsavtalet för Trumpisarna?
Undrar hur många ggr kan byta åsikt i en fråga, innan någon undrar om det inte är dags och ha en ståndpunkt man kan stå för.
Eller åtminstone berätta vad som är fel och bör ändras.

Vad kan USA tjäna på att isolera sig?
För en hel del de pratat om har ju handlat om detta.
Sett frågan innan, men då har svaren varit typ att de klarar sig, de har alla resurser de behöver i sitt land.
Landet lär ju knappast falla, men livsstilen är ju över för majoriteten.
Good luck! Det är typ hela hans presidency.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback