Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-15, 06:46
  #1
Medlem
Vad är beg wii med yogaplatta, tre kontroller och några spel värt värt?
Citera
2018-01-15, 07:01
  #2
Medlem
Painbows avatar
Du får max 400kr. Allt sådant har knappt nåt värde längre tyvärr
Citera
2018-01-15, 20:48
  #3
Medlem
kastad420s avatar
Det är ju betydligt lättare att sälja ett Wii som är moddat.

Jag fick 1000kr för mitt Wii för inte länge sedan & då skickade jag inte ens med kontrollerna.

Men följde ju med en hårddisk med bra många spel dock. Men dom har ju inget värde direkt för det är ju hur enkelt som helst att ladda ner & lägga in spel.
Citera
2018-01-16, 17:12
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastad420
Det är ju betydligt lättare att sälja ett Wii som är moddat.

Jag fick 1000kr för mitt Wii för inte länge sedan & då skickade jag inte ens med kontrollerna.

Men följde ju med en hårddisk med bra många spel dock. Men dom har ju inget värde direkt för det är ju hur enkelt som helst att ladda ner & lägga in spel.
Så det är lätt att köra pirat på wii?
Citera
2018-01-17, 03:14
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av help
Så det är lätt att köra pirat på wii?

Hur lätt som helst.
Du tankar ner ett hack på ett minneskort i princip och låter det kicka igång.
Hårddisk kan du sedan slänga in spel på.
https://www.youtube.com/watch?v=6Hk5OHYD3Ic
__________________
Senast redigerad av lonian 2018-01-17 kl. 03:22.
Citera
2018-01-18, 06:25
  #6
Medlem
kastad420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av help
Så det är lätt att köra pirat på wii?

Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Hur lätt som helst.
Du tankar ner ett hack på ett minneskort i princip och låter det kicka igång.
Hårddisk kan du sedan slänga in spel på.
https://www.youtube.com/watch?v=6Hk5OHYD3Ic


Som lonian säger, det är busenkelt.

Man behöver ett minneskort (ej usb) & sen följer man en guide & följer man guiden så kan man inte misslyckas helt enkelt. Första gången jag gjorde det så tog det rätt lång tid. Men det va för att jag dubbelkollade allt & tog det jävla lugnt för jag va så rädd för att göra fel.

Det va länge sedan jag gjorde det & det kanske inte funkar om man har nyaste uppdateringen?
Citera
2018-01-19, 01:01
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastad420
det kanske inte funkar om man har nyaste uppdateringen?

Enligt videon tycks den ta den nyaste uppdateringen. Wii uppdateras ju som inte längre.
Citera
2018-01-19, 07:56
  #8
Medlem
kastad420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Enligt videon tycks den ta den nyaste uppdateringen. Wii uppdateras ju som inte längre.


Då är det ju bara köra på.
Citera
2018-01-26, 06:31
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Painbow
Du får max 400kr. Allt sådant har knappt nåt värde längre tyvärr
Jag ska dock köpa ett wii. Tänker under 1000 är ok pris om man får tillbehör, kontroller och spel till.
Citera
2018-01-27, 07:53
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av help
Vad är beg wii med yogaplatta, tre kontroller och några spel värt värt?

Är den komplett med kartong i bra skick? Vilka spel? Är det första utgåvan, eller "Nintendo Selects"? Det är ju viss skillnad på om det är Super Mario Galaxy 1 & 2, Skyward Sword, DKC: Returns och Super Smash Bros. Brawl, eller om det är Skylanders, CoD och Harry Potter. I det sistnämnda fallet är spelen värda absolut ingenting alls och skulle i mitt fall skickas till närmaste Myrorna.

I sämsta fall skulle jag säga ~200-300:-. I bästa fall ~900-1200:-. Helt beroende på.

Citat:
Ursprungligen postat av kastad420
Men dom har ju inget värde direkt för det är ju hur enkelt som helst att ladda ner & lägga in spel.

Det beror ju helt på vad det är för spel. Det fnns fortfarande de som (faktiskt) gillar att ha en spelsamling fysiskt.
__________________
Senast redigerad av yokisuci 2018-01-27 kl. 08:15.
Citera
2018-01-27, 11:13
  #11
Medlem
Gosifs avatar
Har tur får du en för en 500-hundring. Jag gav 700 för den exklusiva röda modellen med Marios 20års-jubelium.
Citera
2018-01-27, 16:00
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastad420
Som lonian säger, det är busenkelt.

Man behöver ett minneskort (ej usb) & sen följer man en guide & följer man guiden så kan man inte misslyckas helt enkelt. Första gången jag gjorde det så tog det rätt lång tid. Men det va för att jag dubbelkollade allt & tog det jävla lugnt för jag va så rädd för att göra fel.

Det va länge sedan jag gjorde det & det kanske inte funkar om man har nyaste uppdateringen?

Kan man spela upp spel från annat än skivor, ex usb eller minneskort?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback