Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-14, 20:19
  #1
Medlem
simba_rocks avatar
Såg ett danskt reportage om kvinnors sexualitet. Moderator får flytta om fel. Intressant att se hur unga kvinnor ser på sin sexualitet. Dessutom klär flickorna av sig inför kameran. Lite sexigt med den osäkerhet om sin sexualitet som finns för kvinnorna och att sedan se dom nakna !! Intressant. Två saker som slog mig var att ingen kvinna var rakad. Bra mycket bra. Dessutom på frågan hur många man haft sex med. 21 stycken, 37 stycken. Inte håller vi killar på att veta så exakt om det var 30, 35 eller 40 stycken.


https://www.svtplay.se/video/1640884...t-1?start=auto
Citera
2018-01-15, 02:19
  #2
Medlem
darthvaders avatar
http://www.imdb.com/title/tt6178628/

Det var ett intressant program, inte minst med tanke på runkabilitet. Lite som en förförelseakt där man först lär känna objekten (subjekten?) innan godiset kommer på slutet som belöning när man genomlidit trekvarts feministsnack. Det var som sagt en dansk film. Den hade knappast kunnat göras i Sverige. Men landet som gav oss Blachman har ett annat klimat.

Jag hade just dragit ner en massa CzechAV, Czech-Casting, ALSscan casting couch etc, alltså erotik där oskyldiga tjejer först intervjuas, får intima frågor om sitt sexliv och sen ombeds att klä av sig för att avsluta med att spela in en filmsnutt antingen med nakenposering, onani eller samlag med fotografen "för snacka går ju men med en äkta film som visar att du verkligen löper linan ut får du sååååå många fler erbjudanden i branschen när potentiella klienter ser den" (right). Likheten är slående! Slutsatsen blir att vad jag skrev för tre år sen står sig precis lika bra idag:

(FB) 14 åring topless på badhus med klassen - blev utkastad - vet någon mer?

Citat:
Feminismen är duktigt trollad. Men säg inget, njut av utsikten istället.

För att behaga mannen: visa dig naken.
För att avsexualisera kroppen: visa dig naken.
För att protestera mot porrindustrin: visa dig naken.
För att protestera mot skeva skönhetsideal: visa dig naken.
För att protestera mot könsdiskriminering: visa dig naken.

Slutsats: Kvinnokroppen är gjord för att visas naken.

OK, om jag kliver ur mansgris-personan ett ögonblick, tycker jag faktiskt filmen var ett steg bakåt för feminismen, för om man aldrig kan ta sig ur det där klä-av-dig-tvånget, är det feminism alls då? Som porr var det kanske inte mycket att hänga i julgranen men för att vara en feministisk dokumentär var det bitvis sliskigt. Om de kvinnliga feminist-regissörerna verkligen ville göra en film med intervjuer om kvinnlig sexualitet, då förstår jag inte varför tjejerna ombads klä av sig. Vad i helvete har det med saken att göra? Det hör inte dit. Men som fluktare är det trevligt att titta på. Fast det är en annan sak.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback