Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-14, 18:25
  #1
Medlem
Kalashs avatar
God kväll

Har sökt men inte hittat svar på min fråga, bara massa trådar om guldplättering och brusreducering hit och dit vilket jag skiter i.

Är trött på att ha ett par skapliga hörlurar (B&O H2) men med en jävla sladd som om och om igen pajjar. Det måste väl finnas nån jävla kabel med acceptabel byggkvalité där ute?

Det är alltså 3.5mm i bägge ändar, och finns det mic med knappar, kompatibel med android så är det ett stort plus!

Jättetacksam om någon har ett tips!
Citera
2018-01-14, 19:32
  #2
Medlem
Elikos avatar
Supra Cables. Köp ett par färdiga hörlurar av dom, så slipper du krångla.
Citera
2018-01-14, 19:50
  #3
Medlem
Den här kanske?
https://www.kjell.com/se/sortiment/l...-0-25-m-p69651
10 års garanti.
Citera
2018-01-14, 22:33
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliko
Supra Cables. Köp ett par färdiga hörlurar av dom, så slipper du krångla.

Kan bara hålla med !

Bästa lurarna jag haft ang byggkvalitet. Haft dom ca 1,5 år och de håller fortfarande . Vet inte hur många lurar jag pajat genom livet tidigare , kabelbrott , glapp mm.

Ljudet är dessutom ok/bra har haft lurar jag gillat ljudet mer i men dessa är inte dåliga. Jag rekommenderar dessa starkt.
Citera
2018-01-15, 14:35
  #5
Medlem
Mitt bästa tips är köp trådlöst.
Citera
2018-01-15, 19:05
  #6
Medlem
Kalashs avatar
Tack för era svar. Ska spåna lite och se vad det blir
Citera
2018-01-15, 20:01
  #7
Medlem
När jag ser sådana här trådar där folk vittnar om att de haft all jordens problem med sina kablar, må det vara till sina iPhones hörlurar eller vad som helst, så blir jag väldigt fundersam hur sjutton folk lyckas...

Alltså, visst kan kablar gå sönder, om man råkar göra nåt redigt klantigt. Ja, de kan t o m gå sönder av långvarigt men normalt slitage. Men man undrar stilla hur man själv klarat sig genom livet utan att haft egentligen några problem alls att minnas med kablar. Visst, nån har väl börjat glappa nån gång, någon enstaka har kanske gått sönder. Men nu pratar vi om elkabelsägande sen tidigt 70tal, typ, så många kablar blir det.

Jag har vad jag kan minnas aldrig fått problem med en enda hörlurskabel, närmast hittills är att kabeln på mina Apple in-ear har trasats sönder på ytterskalet så man ser de två ultratunna innerkablarna. Det har blivit så av många års användande i alla väder, en skada direkt vid sladdfjärren, och det har varit så i ett par år nu fast de funkar perfa än.

En enda laddkabel till mina iPhones har havererat, en billig piratkabel. Alla originalkablar från Apple sen 2003 funkar än idag och är utan skador trots massiv användning under många år.

Jag är benägen att tro att generellt sett så beror alla kabelproblem i första hand på ovarsamhet och handhavandefel och inte på kablarna själva. Undantag finns givetvis.

Hoppas att TS lyckas hitta kablar som pallar hans hantering och leverne med sina prylar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback