Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-14, 16:41
  #1
Medlem
Jewishuncles avatar
Som det är nu skapar ert PM-system viss ångest hos mig.

Jag brukar bli varnad och även om man inte brukar bli det så kommer det förr eller senare en liten varning från en värdelös mod. Det är dock inte det jag vill diskutera, jag förstår att vi har regler på forumet och det är sedan upp till var och en att agera utifrån dessa premisser, själv har jag valt att skapa mig 100 olika konton som jag kan cirkulera mellan. PÅ det sättet blir ajg aldrig utestängd från det goda forumslivet som jag så gärna vill delta i.

Nu då till problemet, när jag får upp en liten notifikation i högre hörnet känner jag alltid en påtaglig reaktion, "INTE NU IGEN" tänker jag. Är jag otäckt nära en avstängning blir ångesten än mer påtaglig.
Det är helt enkelt inte hållbart. För då och då får man trevliga meddelanden från andra glada forumspostare och då är det inte alls något otäckt utan något alldeles underbart. Blir alltid glad av ett individuellt utformat promemoria. Men jag kan inte komma runt att jag har blivit betingad så att en notifikation i högra hörnet OFTAST är förenligt med en varning och dess konsekvenser.

Några skulle kanske velat tagit det än längre och menat att Flashback för vissa är det enda de har och att då bli avstängd medför ovanligt stränga konsekvenser. I detta fallet är jag inte den som argumenterar, men den som argumenterade för en sådan ståndpunkt skulle nog än mer velat se att det blev en sorts indelning, där privata (glada meddelande) fick en liten symbol och att officiella (de onda) fick sig en egen liten kategori.

Själv nöjer jag mig med en uppdelning, det tycker jag räcker gott och väl.
Citera
2018-01-14, 17:01
  #2
Medlem
Det skulle kanske vara bra om PM från moderator eller admin var i en färg, t ex rött (= mest naturlig färg för varning) omkring en vit siffra som anger antalet nya PM och PM från medlemmar i en annan färg, t ex blått, om det är något sådant du har tänkt dig.
Citera
2018-01-14, 17:23
  #3
Moderator
najass avatar
Flashback --> Forumförslag
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback