Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-01-15, 23:11
  #37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NordicTags
Stämmer INTE! det är tvärtom, man va trött på att se långa tråkiga matcher där boxarna inte ville slå i onödan i rädsla för att skada händerna!
sen kom handskarna 1867 med "Marquess of Queensberry Rules" och inte under 30-talet...

Slog de inte varandra mindre på ansiktet också? Kolla den låga guarden...
Citera
2018-01-16, 06:25
  #38
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
en av de mera plågsamma övningarna, dunka knogarna mot trä, håller med,,inte kul!
Visst gör det ont att sänka nån, men om det är det jag vill göra så tar jag inte på mig handskar annat än ett par bilhandskar kanske. Handsken ger en mjukare impakt som tar bort den sista spetsen i ett slag, vilket gör att nockarna inte blir lika många dessutom klumpar det till sig med handskar
mosa nävarna mot någons huvud?? hur fan löst slår man då?? har aldrig slagit mer än 1 slag mot huvud,,och vilka fröken händer,

och ditt tålamod,,,skiter jag i

Och det där med att handskar ska skydda handen är en myt, den skapades av det faktumet att man någon gång på 20-30 talet inte ville se korta och extremt blodiga matcher med osäker utgång,,,

Gå i skolan, läs fysik. Kilonewton. Gör om gör rätt.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback