Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-14, 11:52
  #1
Medlem
Depplemulens avatar
För många år sedan drömde jag väldigt mycket.....flera gånger om sjuka eller svältande hästar...jag hade glömt att mata dem.Drömde dessa drömmar i säkert ett år ....sista gången drömde jag att hästen hostade så den kräktes och ut kom en blå kanonkula??...inte drömt mer om hästar sedan dess.De senaste 5 åren har mitt drömliv varit torftigt....inga drömmar jag minns när jag vaknat.Men nu sedan två veckor tebax har drömlivet fått fart,den ena bisarrare en den andra,igår natt drömde jag att jag hade en finne på kinden,skulle trycka ur den och då sprack ansiktet och ut kom två innersulor i storlek 39😂😂😂😂Allvarligt...hur fasiken får man till nått sånt i drömmen? Ska jag se det som positivt eller negativt att jag drömmer livligt igen? Nått mitt undermedvetna vill säga?
Citera
2018-01-14, 12:14
  #2
Medlem
Sqrbankens avatar
Jag får livligare drömmar när jag är inne i en period av mycket stress och osäkerhet. Varit en sådan nu ett tag.

Jag har haft som en följetång i mitt drömmande. Det började med att jag byggde ett kontorslandskap av något slag. Sen så målade jag det. Sen så köpte jag byggnaden och drev nån restaurang. Sen sålde jag det och började jobba som servitör hos den nya ägaren. Sen fick jag sparken

Just nu brukar jag drömma att jag står i kö till nattklubben som ligger i anslutnig till restaurangen. Kommer aldrig in men eftersom jag byggde skiten har jag koll på nån hemlig ingång som jag tar. Väl inne blir jag dock alltid utslängd

Hållit på kanske 4 månader. Får se vad denna följetång rinner ut i!
Citera
2018-01-14, 12:50
  #3
Medlem
Drumedarens avatar
Jag har drömt livligt sedan jag var barn, och alltid kunnat komma ihåg dom till 100%. Det är så illa att jag minns typ alla detaljer..Haha. Har ingen aning om varför. Drömmarna är oftast sjukt bisarra.
Citera
2018-01-15, 14:30
  #4
Medlem
Drömde en gång att min kompis var en rå oxfilé som jag gick runt med i en barnvagn. Vi snackade om helt random saker.
Citera
2018-01-16, 09:30
  #5
Medlem
Drömde flera mardrömmar inatt men det va en som satte sig fast.

Det utspelade sig i en skola i Japan...'(aldrig varit i Japan men jobbar i skolans värld)

Jag gick runt i korridorer och det var någon form av party tillställning runt om i skolan. Plötsligt dyker det upp en man med en pistol och säger att till mig att han letar efter ett par speciella personer. Jag fick bad feeling direkt och ljög för personen om var de andra befann sig. Mannen gick iväg i den riktning jag hade pekat samtidigt som jag började uppmana folk att fly snabbt som fan. Smällarna började eka och kulorna vina runt om mig. Jag sprang för mitt liv samtidigt som jag försökte få med mig så många människor som möjligt. Folk dog. Folk skrek i blodpölar.

Riktigt wierd och hemsk dröm. Hoppas den aldrig kommer tillbaka.

För att tillägga hade jag en s.ka lucid Dream precis innan där jag drömde om en man i mitt rum som sköt laser. Jag flög upp ur sängen med täcket som skydd och ställde mig i dörröppningen till sovrummet där mitt medvetande sakta började komma tillbaka..

"Va faaaaaan gör du *****? Du skrämmer livet ur mig" Ropar min stackars flickvän ut.

Kröp ner bredvid henne igen och vi garvade lite och hon fråga hur sjuk i huvudet jag är som relativt ofta får sådana här sömngångsdrömmar...

Sleep well lads
Citera
2018-01-16, 13:47
  #6
Medlem
Depplemulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Jag får livligare drömmar när jag är inne i en period av mycket stress och osäkerhet. Varit en sådan nu ett tag.

Jag har haft som en följetång i mitt drömmande. Det började med att jag byggde ett kontorslandskap av något slag. Sen så målade jag det. Sen så köpte jag byggnaden och drev nån restaurang. Sen sålde jag det och började jobba som servitör hos den nya ägaren. Sen fick jag sparken

Just nu brukar jag drömma att jag står i kö till nattklubben som ligger i anslutnig till restaurangen. Kommer aldrig in men eftersom jag byggde skiten har jag koll på nån hemlig ingång som jag tar. Väl inne blir jag dock alltid utslängd

Hållit på kanske 4 månader. Får se vad denna följetång rinner ut i!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback