Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-14, 09:37
  #1
Medlem
Har kört med Ipad 2 sen 2011, en burk som jag älskat men som nu är hopplöst slö. skall köpa ny. Och vill helst ha en Ipad om inte en androidplatta ger sjukt mycket mer för pengarna.

Pengar är en faktor för mej. Men att vara dumsnål är inget jag funderar på. Nu tänker jag på 5 års sikt, typ. Köper jag en bättre burk nu behöver jag inte uppgradera.
Det som är A och O för mig är snabbhet. Behöver inte någon superkvalitet på skärm och kamera. Så, en IPAD, som "med normal utveckling" är dräglig att surfa till även tungladdade sidor på om 5 år, vilken är det?

IPAD pro 10,5, kostar 7K
IPAD pro 9.7 kostar 5,5K
IPAD kostar 3,7k
I runda slängar.

Det tycks finnas Andriodburkar som har prestanda som sparar mig 7-800 kr, men det skall upp i 1,500 besparing med samma prestanda för att det skall vara intressant med ett nytt opsys.

Så vilken köpa? Om jag vill ha behaglig surf i säg 6 år? Behöver jag köpa 2 st billig-Ipad under samma tid som IPAD pro 10,5 räcker? Då är IPAD pro 10,5 ett bra köp. Men stämmer resonemanget?
Citera
2018-01-14, 10:06
  #2
Medlem
sebastian66s avatar
Med dagens teknik så är 5 år ganska mycket trots allt.
Håller 1 data eller en surfplatta i 5 år då ska du vara väldigt glad.
Idag jobbar folk mycket med elektronik så dom slits väldigt fort dvs det har mer eller mindre blivit
1 förbrukningsvara.Köp 1 bättre begagnad platta den funkar i 1-2 år för bra pengar.
Jag köpte 1 Ipad 12.9 på citiboard för 1500 den håller fortfarande och är klockren.
Varöfr slänga ut en massa pengar på 1 ny
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback