• 36 075 online
  • 1 146 808 medlemmar
  • 59 360 479 inlägg
2018-01-14, 15:53
Medlem
Simmaellersjunks avatar
Låter som droger varit inblandade. Om inte, så får man väl anse flickebarnet som en kandidat för bältning.
Citera
2018-01-14, 16:10
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Det lilla livet krängde ju med 50-kiloskroppen och satte sig starkt emot gripandet. Hur nu det ens kan ha märkts med en stor stark snut över sig?

Det hade varit intressant att ta del av hennes motiv till skadegörelsen. Jag tror inte att den på något vis är rationell och vettig men det är alltid nyttigt att veta vad det är för tankar och idéer man sponsrar med skattsedeln.

Kan ju vara nån lokal näringsidkare i narkotikabranchen som lovat den icke-straffmyndiga flickan en mindre mängd varor mot attacken?
Citera
2018-01-14, 16:28
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
De skulle kunnat haft nytta av ett specialredskap som finns på museet nära där jag bor. Ibland kallat folkfångare. En två meter lång trästång med en speciellt utformad klyka av järn, med fjäderstålsblad på insidan.

Den vi har på museet där jag bor är den snälla sorten utan piggar på insidan.

Man kopplar delinkventen med ett halsgrepp hur enkelt som helst, som att fånga en orm med det redskapet för ormar.

Är man två eller tre stycken med var sitt redskap kan man hålla fast en varulv.

Det kommer fram så mycket bra idéer på Flashback, sådana där fångare borde Malmöpolisen ha.
Vi kunde ha en Rosa variant för att tona ned det hela lite
Det är nog bara en tidsfråga innan varulvarna dyker upp.
Citera
2018-01-14, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
I Danmark som ligger ca 20 år Sverige i utvecklingen hade hon och hennes familj omedelbart förlorat lägenhetskontraktet i området. Sådant sker per automatik i Danmark
För det lär ju lösa alla problem att göra folk bostadslösa nör deras barn som inte är straffmyndiga gör dumheter. Men tycker du det är,att ligga 20år före i tiden så får du tycka det
Citera
2018-01-14, 16:58
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Ordet idka är synonymt med "utöva" och är helt korrekt i sammanhanget, om än lite stelt. Men i polisrapporter används ofta den typen av lite gammalmodiga och uppstyltade uttryck.
Men det finns väl annat än språksynpunkter att reagera på i den här händelsen? En 14-årig jäntunge som är ute halv två på natten och oprovocerat slår sönder en polisbil, och dessutom gör våldsamt motstånd när polisen griper henne på bar gärning är helt sjukt och närmast ofattbart i min värld.
Tyvärr kan polisen inte göra annat än att skjutsa hem snorungen till föräldrarna. Man får hoppas att dessa tar sin avkomma rejält i örat, inför utegångsförbud och får henne att förstå att det hon gjorde är fullständigt åt helvete.
Om jag tror att föräldrarna lyckas föra in dottern på den rätta vägen? Nja, låt oss säga att jag är skeptisk.
Med tanke på flickans agerande så kanske hon hade kunnat vara en lämplig kandidat för transport till psykakuten?
Vård på obestämd tid för den lilla morrhoppan kunde kanske ge an avkylande effekt?
Citera
2018-01-14, 17:41
Medlem
Snygg-Anderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
I Danmark som ligger ca 20 år Sverige i utvecklingen hade hon och hennes familj omedelbart förlorat lägenhetskontraktet i området. Sådant sker per automatik i Danmark
Har du nån källa eller exempel på det?

(Nej frågar inte för att vara dryg utan är genuint nyfiken för det låter fan efterblivet)
Citera
2018-01-14, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stenvig
Svenne tjej till 100 procent. Rätt mongo svenne folk

Befann mig i en lgh på Sigtunagatan igår kväll. Trots TV-tittande hörde jag kvinnovrål som måste vara från gripandet. Spontant lät det som en svensk missbrukarkvinna, dock betydligt äldre än 14 år. Blev förvånad över den låga åldern när jag läste om det imorse.
Citera
2018-01-14, 18:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Ja polisen är rädd för en tonårsflicka som går lös på deras polisbil, tom spottar på dom och har dessutom en kniv på sig. Om polisen är så rädd för allt detta så är min lösning att vi borde byta ut polisen för detta är ju bara skämmigt.
Citera
2018-01-14, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Klarade polispatrullen av att gripa den lilla flickan på egen hand, eller fick man kontakta nationella insatsstyrkan? Har inblandade poliser fått ordentlig krishantering efteråt?

Såg en video (från England vill jag minnas). Där slog en Mörkklädd maskerad yngling sönder bakrutan på en polisbil och tuttade på. En förskräckt konstapel hoppade ur bilen när den stod i ljusan låga. Den stackars polisen viftade litet vilset mot GM. Ja - så hände väl inte så mycket mer. Mer än att bilen brann upp förstås. - Det är ju själva fan att inte poliser i EU har nån som helst stake längre. Är det ens lönt att de jobbar?
Citera
2018-01-14, 18:55
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
Det jag är mest förvånad över är att man vågar parkera en polisbil/ambulans/brandbil obevakad i det nya Sveriges huvudstad Malmö?

Varför kallar du Malmö huvudstad ?
Citera
2018-01-14, 19:00
Medlem
Manprinsens avatar
Den här slyngeln låter som ett solklart fall för Hans Scheike.
Citera
2018-01-14, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Varför kallar du Malmö huvudstad ?

jag menar att Malmö symboliserar/representerar det nya Sverige som politikerna tvingar på oss varken vi vill eller inte
Citera