• 23 025 online
  • 1 180 176 medlemmar
  • 60 936 030 inlägg
  • 1
  • 2
2018-01-14, 06:15
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...flera-personer

-En man i 25-årsåldern har skadats svårt i Linköping efter att ha blivit angripen av flera maskerade personer.

Mannen har förts till sjukhus där han opereras akut.

Vad är det för typer samt vad är skäggetorp för område?
Citera
2018-01-14, 06:21
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
"Särskilt utsatt område".
Citera
2018-01-14, 06:37
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbax
Vad är det för typer samt vad är skäggetorp för område?

Det förefaller vara ett av de värsta bostadsområdena i Sverige. Islamiserat och med varann boende född utomlands. Möjligtvis faktiskt värre än många mer välkända områden, som t.ex. Rosengård i Malmö, men då det är ett mindre område i en mindre profilerad stad, så märks det kanske inte av lika mycket för de flesta svenskar.

Du hittar inte bara den idag vanliga fenomenen med upplopp, attacker mot blåljuspersonal, knivhuggningar och skjutningar, bilbränder o.s.v. Andra lite ögonstickande händelser har väl varit att kriminella kan sätta upp vägspärrar och genomföra trafikkontroller utan att svenska polisen ingriper:

http://www.corren.se/nyheter/linkopi...p-6876480.aspx
Citera
2018-01-14, 06:57
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det förefaller vara ett av de värsta bostadsområdena i Sverige. Islamiserat och med varann boende född utomlands. Möjligtvis faktiskt värre än många mer välkända områden, som t.ex. Rosengård i Malmö, men då det är ett mindre område i en mindre profilerad stad, så märks det kanske inte av lika mycket för de flesta svenskar.

Du hittar inte bara den idag vanliga fenomenen med upplopp, attacker mot blåljuspersonal, knivhuggningar och skjutningar, bilbränder o.s.v. Andra lite ögonstickande händelser har väl varit att kriminella kan sätta upp vägspärrar och genomföra trafikkontroller utan att svenska polisen ingriper:

http://www.corren.se/nyheter/linkopi...p-6876480.aspx

Det är ett "särskilt utsatt område". Vem som helst behöver inte känna sig som personlig måltavla utan det är mycket uppgörelser i kriminella kretsar av folk som vill ha "respekt". Däremot kan vem som helst komma i vägen och det är en helt del bilbränder som drabbar blint. Högre arbetslöshet och lägre utbildningsnivå än snittet i Linköping.

Det hade kunnat vara ett bra ställe att bo på, men nu är det inte det.
Citera
2018-01-14, 08:14
Medlem
Zoom008s avatar
Man undrar om det är en svensk eller utländsk person som är offret. Inte ett ljud på TV 4 morgonnyheter om detta. Har nyligen läst något om Skäggetorp men med tanke på allt som händer har jag glömt vad det var.
Senast redigerad av Zoom008 2018-01-14 kl. 08:17.
Citera
2018-01-14, 10:20
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Polisen vaktar sjukhuset, talar för att BO har en klan med eller mot sig.
Oddsen för svensk inblandning är skyhöga, dvs osannolikt.
Citera
2018-01-14, 10:36
Medlem
Zoom008s avatar
Hur hemskt det än låter så hoppas jag att det är en ur samma klan. Skäggetorp klingar riktigt illa i mina öron och något var det nyligen som hände där men minns inte vad? Bara namnet gör att jag ser en massa skäggbarn framför mig.
Citera
2018-01-14, 10:37
Medlem
Håll er till till fakta. Vilken adreds, vad kan liggga bakom, vad har hänt.
Citera
2018-01-14, 11:48
Medlem
Anarchss avatar
Tycker det varit lugnt i Skäggetorp jämfört med för några månader sedan. Finns en liten chans att jag vet vad detta handlar om, ska höra mig för och se om det stämmer.

Om mina misstankar stämmer så är det hämnd för inbrott + stöld av stora summor pengar och narkotika. Inget som skedde i Skäggetorp utan i Berga, inbrottet alltså.

Ta inget jag säger som sanning, skriver igen senare under dagen om mina misstankar stämmer eller ej.

Området ser ut att vara vid Skäggetorpsskolan, mot Stiglötsgatan/Sörgårdsgatan. Inte helt 100 då jag inte varit där på ett tag.
Senast redigerad av Anarchs 2018-01-14 kl. 11:52. Anledning: mer info
Citera
2018-01-14, 14:02
Medlem
Anarchss avatar
Det är alltså vid dessa koordinater: 58.4268395, 15.5744237 som brottet har skett såvida jag inte tänker fel nu. Skäggetorp är ganska enformigt men jag är rätt säker på att det stämmer.
Citera
2018-01-14, 14:57
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anarchs
Det är alltså vid dessa koordinater: 58.4268395, 15.5744237 som brottet har skett såvida jag inte tänker fel nu. Skäggetorp är ganska enformigt men jag är rätt säker på att det stämmer.

Runt Stiglötsgatan 44 med andra ord. Någon mer som vet mer exakt adress? Gärna vilket babbe det rör sig om också.
Citera
2018-01-14, 15:19
Medlem
Efter att ha kollat på Correns klipp känns det som att det mycket riktigt handlar om Stiglötsgatan 44. Söker man på den adressen på hitta.se dyker det upp 6 namn. 2 av dem är "utländskt klingande" (om man inte räknar 69-årige Knud Jonassen), men en av dem tycks vara en kvinna, enligt Facebook boende i Malmö men har läst i Linköping. Så det kan ju vara en "extremt skötsam" andrahandsboende vars aktiviteter hon nu får förklara för hyresvärden... Återstår en 37-årig man med dubbelt efternamn, varav det ena är "svenskt".
Citera
  • 1
  • 2