Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-14, 01:24
  #1
Medlem
Adelaides avatar
Köpte precis denna vinylspelare: https://www.clasohlson.com/se/Skivsp...w.ds#undefined

Recensionerna var goda, och på youtube såg den också bra ut.

Den har inbyggd förstärkare (tack och lov), men vilka högtalare skulle ni rekommendera? Det känns väldigt naivt att tro att man kan köpa en väldigt liten bärbar högtalare för 300 spänn och koppla in den till vinylspelaren och få ett perfekt ljud. Vore bra om den hade hyfsat mycket bas också. Inte jättemycket, då jag inte tänkt spela i festsammanhang direkt, men jag lyssnar mycket på tung musik så lite bas vore lovande.

Då jag är fattig student så vill jag helst komma undan så billigt som möjligt.Tack på förhand.
Citera
2018-01-14, 01:51
  #2
Medlem
snivlems avatar
Den har inte förstärkare på det sätt du tror. Du behöver en stereoanlägning för att använda den. Det den har inbyggt är "phonoförstärkare" något som långt ifrån alla dagens förstärkare har... Så du kan använda den med alla förstärkare med vanliga ingångar som "tape" "aux" "cd" osv...
Citera
2018-01-14, 01:51
  #3
Medlem
Tänk på att den inbyggda förstärkaren inte kan driva högtalare utan inbyggd förstärkare.

Edit: Pucktvåa.
Citera
2018-01-14, 02:28
  #4
Avstängd
Hur fan folk i denna upplysta tid kan gå och köpa sånt här plastskit när man kan få en Rega Rp 1 för dryga 3000 eller en Pro-ject Essential för strax över två papp övergår mitt förstånd gång på gång.

Spelar ingen roll hur tung musik du lägger på den där för det kommer att låta kastrullresa om det ändå. Saxat ur recensionerna: "Enkel att montera och installera då den har sladd med audiokontakter fast monterade bredvid elkabeln." 🎅 Ja det vet ju alla att lägga lågnivåsignalkablar ihop med nätspänningskabel borgar för en ljudupplevelse utöver det vanliga.....