2018-01-13, 22:57
Medlem
Hej!
Är ny på arbetsmarknaden och har fått jobb på en liten Coop affär! Min fråga är då vilken lön jag får om den betalas ut den 15onde varje månad? Är det för förra månadens arbete (december) eller är det allt arbete fram till den 15onde varje månad?

Tack och hej!
Citera
2018-01-13, 23:03
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikmed
Hej!
Är ny på arbetsmarknaden och har fått jobb på en liten Coop affär! Min fråga är då vilken lön jag får om den betalas ut den 15onde varje månad? Är det för förra månadens arbete (december) eller är det allt arbete fram till den 15onde varje månad?

Tack och hej!

Du får förra månadens lön om du är timanställd. Är du månadsanställd får du nuvarande månads lön, alltså lön samma månad som du jobbar.
Citera
2018-01-13, 23:15
Medlem
Ducken11s avatar
Det är helt olika mellan arbetsgivare.. det kan tillochmed vara olika mellan diverse anställningsavtal inom samma bolag.
Bäst svar får du om du vänder dig till din egna arbetsgivares löneavdelning.
Citera
2018-01-13, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Du får förra månadens lön om du är timanställd. Är du månadsanställd får du nuvarande månads lön, alltså lön samma månad som du jobbar.

Det är inte helt säkert. Har ströjobbat lite inom handel (extraknäck vid sidan om studierna) och det har varierat rejält. Där jag jobbar nu över "jullovet" får man lönen samma månad som timanställd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in