Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-13, 15:25
  #1
Medlem
.
Frågan gäller aktivering av tvåstegsautentisering på iCloud.
Jag får 2 koder till min telefon när jag ska aktivera och får meddelande " Try entering your code again.
Detta sker trots att jag skriver in koden jag fått på telefonen.
Detta började i Juli månad i år och trots hårddiskrensningar med Apple ochnytt iCloud lösenord fortsätter problemet.
När detta hände hade jag väldigt lite kunskap om datorer och nätverk .
Vill höra här om någon varit med om detta och kanske kan ge mig tips/råd vad som hänt och vad jag kan göra åt detta.

En sak till autounlock (mitt namn) MacBook Pro finns i min nyckelring varje gång jag startar trots jag inte ställt in det och det hjälper inte att jag deletar den.
Citera
2018-01-13, 15:31
  #2
Medlem
Drama-Llamas avatar
Undvik tvåstegsautentisering om möjligt. Nätet svämmar över av berättelser från folk som haft problem med det – du är långt ifrån den ende. Tekniken är inte färdigutvecklad än, och den strular så ofta att den bör ses som otillförlitlig. Det är dumt att försätta sig i situationen att inte kunna komma in i sin dator över huvud taget, så håll fingrarna från det.
Citera
2018-01-13, 15:37
  #3
Medlem
BullensPilsners avatar
Prova med att logga ur alla enheter från allt Apple, alla.
Logga sedan in med den enhet du får koden skickad till.
Logga ur den och logga in igen, säg att det är en säker källa om du får den frågan.
Sedan kan du prova att logga in dina andra enheter.
Citera
2018-01-13, 15:54
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BullensPilsner
Prova med att logga ur alla enheter från allt Apple, alla.
Logga sedan in med den enhet du får koden skickad till.
Logga ur den och logga in igen, säg att det är en säker källa om du får den frågan.
Sedan kan du prova att logga in dina andra enheter.

Fungerar utmärkt!Oftast handhavande fel
Som ovan skrev logga ur sen logga in igen
Citera
2018-01-13, 20:51
  #5
Medlem
Tack för råden. Har dock loggat ut från mina 2 enheter och gjort hårddiskrensning(3) med Applesupport.
Köpt ny Iphone, bytt nummer.
Detta problem kom samtidigt med att jag fick en ofrivillig skärmdelning och min iCloud lösenlapp(vet idiotiskt ha den på en lapp) försvann men hade den i mitt hem.
I höstas skaffade jag ett VPN till min Iphone och vips hittade den ca: 10 nät till i mitt hem. det var dolt,sjlp,Android AP,TP-Link, TN private, 3 Telia gateway mm och långt till grannar.
I en pc I hemmet såg jag min bluetooth var inlagd.Min dåvarande sambos bluetooth var plötsligt osynlig för mig.Såg även en ny Mac blivit tillagd ungefär samtidigt på pc.
Allt detta nekar ägaren( ex:sambo) till PC till, men jag tog bilder.
Det stod också att PC var en Hybrid.
Plötsligt tappade min Mac access till sidor på Google.
Startade om routern och letade upp alla nätverk jag kunde och drog ur elen.
MEN hittade inte alla.
Efter detta har jag flyttat , gjort diskrensningarna, ny mob och nytt nr.
Fick 2 koder ändå.
Kan det vara så att min Mac sitter fast i det gamla nätverket?
Ska jag lämna den till en datafirma? kan dom se om min Mac " är ägd"?
Säkert är jag extra orolig efter alla problem.
Men det är något som inte stämmer.
jo, Lans 69, vad är det? dök upp på min gamla mob att den hette det.Vilket den INTE gjorde.
Nu vart det mycket
__________________
Senast redigerad av Vinter33 2018-01-13 kl. 21:00.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback