Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-14, 06:32
  #25
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Hitta en människa att dela livet med. Skaffa barn. Detta är ingen patentlösning. Men det är enda vägen framåt. Gör du det inte, kommer dina problem idag att vara en västanfläkt mot vad du kommer att uppleva om 10 år.
Citera
2018-01-14, 08:52
  #26
Medlem
ridethewinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Lol, alltid lika roligt med folk som förväntar sig någon materiell universallösning på sina ack så unika behov och problem.
Eller roligt är det förstås inte, men fanatismen vid att kvarhålla identiteten som "kräver" allt detta är lite underhållande för en åskådare.

Strunta i att klä på dig en en vecka eller två (en filt får brukas på sin höjd, men den ska helst klia), sov på golvet och ät bara enformig mat du inte gillar.
Sedan kan du återkomma med hur viktigt underhållning är.

Eller så läser du bibeln. Skippa den med helvetesöversättningen och treenighetstillägget bara.

haha klockrent!
det är just så 27 dagar i månaden ser ut för mig
har också sprungit i TS mentala ekorrhjul en gång i tiden, räknat repetitioner och plastlådor..
(vadå arnold & joe wader sa ju att man skulle räkna repetitioner, de såg rika och glada ut så jag köpte deras pulver, köpte mitt hål att fylla och gräva igen)

TS: Du behöver ingen att hålla i handen, ge dig iväg här och nu och sitt inte och gnäll en sekund till av vad som återstår av ditt liv. Behöver du pengar, ordna
Citera
2018-01-14, 09:21
  #27
Medlem
Overminds avatar
Jag har varit utan arbete totalt 4 år strax. Haft en hel del jobb men aldrig fått fast och så har de varit sommarjobb och säsongsarbete. Tillfälliga jobb.

Nu letar jag efter ett 75% jobb efter min sambo fick ett häromåret. Jobbar 7-13.30 och har en bra lön för de timmarna. Jag trodde det var mycket värre innan hon fick jobbet.

Vill bara ha pengar så man klarar sig och sina intressen och säkerheten. Mera fritid vill jag ha i mitt liv.
Citera
2018-01-14, 11:49
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Anser att pengar vore den ända lösningen för att lämna det här landet och endast ägna sig åt sådant man tycker är kul. Ta med sig två av sina fattiga, (men bra) polare och bara leva livet tills man upplevt allting sedan knarka ihjäl sig.

I dagsläget så ser mitt liv ut som följande. Vakna, äta, träna, gå till jobbet, komma hem och sedan sova. Ett par gånger i månaden kommer utgången och det har man i princip tröttnat på. Sex får man också. Det ända roliga förutom att hänga med sina nära och kära är att bli rejält påverkad på någon drog. Är inte deprimerad och ej intagit droger på ett bra tag nu, men funderar varför man "lade av" ens en gång då man inte hade något problem mer än ångest efter intaget.

Jag ser igenom livet som majoriteten skaffar. Har sett hur olyckliga många blivit. Vill inte fängsla mig med en svensk fru, något barn och en villa. Aldrig i livet. Har inte velat det här sedan innan jag var tonåring och det håller fortfarande i sig.

Frågan är då som följer. Vad FAN ska man göra i livet ens? Vill inte begå självmord men hade heller inte blivit knäckt om jag fick en dödsdom. Pengar återigen, hade varit svaret på att bara kunna unna sig.

Har gjort rätt mycket i livet ändå. Festivaler, utlandssemestrar, förhållande, vänskap, ovänskap, sena sommarkvällar m.m. Men men.

Får panik alltså.

Du behöver religion. Läs på om olika religioner, hur de kom till, vem profeten var osv. Du kommer förhoppningsvis inse att Islam är den rätta vägen.
Citera
2018-01-14, 19:15
  #29
Moderator
HelgeBuks avatar
Upplev saker (jobbet/lönen kan då ses som ett medel mot ett mål vilket gör det lättare att stå ut med).

Tänk ut nånting du vill förbättra i världen och lägg tid och pengar på det.

Bara ett par tips.
Citera
2018-01-14, 20:09
  #30
Avstängd
Mertillens avatar
Plugga ett nytt språk.

Flytta till det nya landet och jobba med människor.
Citera
2018-01-14, 23:16
  #31
Medlem
mustams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Bra råd.
Jag upplever att klimatet här i det landet hämmar min utveckling. Men en resa själv, vart skulle den leda till? Kan absolut tänka mig göra det. Är social och framåt, trevlig - men många blir typ "rädda" över lite småsnack på stan på bussen ex, vissa man inte känner men vadå, se inte ut som döda tråkiga robotar.
Bo på hostels. DÄR träffar du dina vänner. Lovar dig.
Citera
2018-01-15, 00:00
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Det som hade gjort mitt liv värt att leva finns inte möjligheten till då samhällets alla krav hela tiden sätter stopp för det. Därav jag bara vill vara ekonomiskt oberoende totalt. Men det kommer aldrig ske.

Det jag hade velat göra skrev jag i trådstarten. Visst kommer jag kunna göra några sådana resor i framtiden, men bara tanken på kortvarigheten gör mig nedstämd. Så fort man anländer till det här äckliga landet igen så tappar man kraften.

Den insikten är brutal och porten till vuxenvärlden för många. Välkommen :-)

Ett par tips:

Engagera dig i välgörenhet. Kanske brunnsborrning i Sydamerika, med regelbundna resor dit? Du blir dessutom En God Människa.

Engagera dig politiskt. SD behöver en hel del folk t.ex. och det blir nog verkstad ganska snabbt efter du gått med.

Köp ett sunkigt hus på landet, renovera upp det under fem år till en charmig sommarstuga med syrenberså. Sälj med profit eller behåll.

Fastna framför datorspel och sluta träna. Fejka ångest och få opiater utskrivna
Citera
2018-01-15, 18:30
  #33
Medlem
Det är ju upp till dig vad du vill göra. Låter som att du behöver hitta något mer än att jobba, träna, äta eller sova. Kanske målet att byta jobb, bli konstnär eller skaffa flickvän.
Citera
2018-01-18, 20:05
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Att bygga upp min kropp. Att skaffa eget boende som jag trivs i. Det här är mina mål. Fruktansvärt ointressant för att leva ett helt liv om du frågar mig. Visst, jobbet bidrar ju med att jag kan göra alla roligheter så som festivaler, åka utomlands, gå på konserter och så. Men det är ju tillfälliga dopaminkickar. Tyvärr har jag inget större som jag känner, "det här är jag! Det här vill jag satsa på".

Jag tränar väldigt seriöst och mycket av dagen kretsar kring matlådor, äta rätt och så, mycket hinns inte med förutom detta när man har jobb. Gillade att sitta uppe på nätterna men måste sova så att kroppen och återhämtningen blir optimal.

Min kanske lite oklara frågesättning är vad man i sådana fall ska göra med det, (troligt), långa livet man har kvar bortsett från vad jag redan nämnt. Vet om att det svaret endast är något svar jag kan ge mig själv, men då hade jag inte skrivit här..

Du har inte funderat på att göra en seriös satsning inom bodybuilding då?
Citera
2018-01-18, 22:19
  #35
Medlem
Späkelse/skada sig själv i Jesu namn är fina grejer, jag brukar töja på mitt ena ben när jag sitter i stol.
Man kan också räkna gubbar på det melerade golvet.
Citera
2018-01-22, 22:32
  #36
Medlem
Tänk att psykisk ohälsa skapar så otroligt mycket blockeringsmoment och sorglighet att man på allvar tänkt såhär. Påstår inte att jag är fullt läkt, men har sedan tråden skapats hittat vägar att vandra som fått mig att ändra på allting negativt. Det är helt underbart!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback