Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-26, 02:39
  #13
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Om du visste hur de gör kebab.

Satans vidrigt att jag aldrig mer köper kebab ute. Araber med håriga armar som gräver sig ner i degen som ska bli kebab utan skydd.

Gör den själv. Inte svårt.


Du verkar ha noll% koll på restaurang branschen.
Citera
2018-05-26, 11:35
  #14
Medlem
Klopeks avatar
Detta: http://cokdoner.com

Hade jag bott i sthlm hade jag lätt provat det. Bättre kebab går inte att äta? Kostar 100-lappen enligt menyn. Ser jävligt gott ut.
Citera
2018-05-27, 01:46
  #15
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Detta: http://cokdoner.com

Hade jag bott i sthlm hade jag lätt provat det. Bättre kebab går inte att äta? Kostar 100-lappen enligt menyn. Ser jävligt gott ut.


Mycket intressant! Kommer att besökas när jag har vägarna förbi.
Citera
2018-05-27, 01:49
  #16
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Hittade ett ställe i Gbg som man ska besöka om man vill ha färsk kebab, Mac’s vid majorn. Besök mac’s då de även har natt öppet var där en sen kväll och jag kan ärligt säga det finns inte många pizzerior, kebab ställen som serverar färsk skuren kebab.
Citera
2018-05-27, 03:17
  #17
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NissanMicra1988K10
Mycket intressant! Kommer att besökas när jag har vägarna förbi.

Sprang över det på youtube första gången:
https://m.youtube.com/watch?v=YPQEzMZlRYs

Kebaben görs varje dag där på kalvkött om jag minns rätt. Finns ett klipp i videon tillverkningsprocessen om jag inte minns fel.

Själva maträtten han blir bjuden på lite ovanligt tillagad kebab men såg jävligt gott ut med brynt smör och annat gott.

Fattar inte hur inte fler går dit och käkar? Måste vara den fräschaste kebab jag någonsin sett när det kommer till råvaror? Ingen ihoppressad billig skit utan gjort på rent kött utan tillsatser.
Citera
2018-05-27, 15:40
  #18
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Sprang över det på youtube första gången:
https://m.youtube.com/watch?v=YPQEzMZlRYs

Kebaben görs varje dag där på kalvkött om jag minns rätt. Finns ett klipp i videon tillverkningsprocessen om jag inte minns fel.

Själva maträtten han blir bjuden på lite ovanligt tillagad kebab men såg jävligt gott ut med brynt smör och annat gott.

Fattar inte hur inte fler går dit och käkar? Måste vara den fräschaste kebab jag någonsin sett när det kommer till råvaror? Ingen ihoppressad billig skit utan gjort på rent kött utan tillsatser.


Ahh härlig video! Mycket intressant ställe så fort jag är i Sthlm så kommer det att besökas och äta mycket gott där.
Citera
2018-05-27, 20:40
  #19
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Detta: http://cokdoner.com

Hade jag bott i sthlm hade jag lätt provat det. Bättre kebab går inte att äta? Kostar 100-lappen enligt menyn. Ser jävligt gott ut.

Jag har ätit där ett par gånger och jag tycker att det är gott, värt ett besök. Minns inte på rak arm exakt vad jag har ätit där, men åtminstone döner och iskender och båda var bra. Trevligast är att gå dit på sommaren och ta take-away och sätta sig vid vattnet.
Citera
2018-05-27, 21:23
  #20
Medlem
OdCaBos avatar
Hade helt missat att Çok var mer eller mindre samma som Falloumi, det kunde de trycka lite mer på. Fast de kanske inte saknar kunder, vad vet jag Nu måste jag ju dra dit..
Citera
2018-05-28, 07:14
  #21
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag har ätit där ett par gånger och jag tycker att det är gott, värt ett besök. Minns inte på rak arm exakt vad jag har ätit där, men åtminstone döner och iskender och båda var bra. Trevligast är att gå dit på sommaren och ta take-away och sätta sig vid vattnet.

Kommer också besöka det stället om jag har vägarna förbi sthlm. Älskar kebab så där kan jag på förhand säga att bättre kebab går inte att äta. Priserna är helt humana med tanke på vad man får. Betalar 85kr för en kebabrulle där jag bor för ihoppressad billig nötköttkebab. Lägg till 15kr och få kvalité istället.

Blev riktigt sugen på det jag såg i videon brödbitar, kebab, smält smör och någon sås över allt. Såg riktigt gott ut. Ligger kanske lite off om man inte bor i närheten är väl enda nackdelen.

Bästa stället i gbg för kebab är döner kebab. Den kebab kedjan så nära man kan komma kvalité. Internationell kedja så det smakar exakt samma kebaben och såser överallt. Döner king heter restaurangerna.
__________________
Senast redigerad av Klopek 2018-05-28 kl. 07:17.
Citera
2018-05-28, 14:53
  #22
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NissanMicra1988K10
Hittade ett ställe i Gbg som man ska besöka om man vill ha färsk kebab, Mac’s vid majorn. Besök mac’s då de även har natt öppet var där en sen kväll och jag kan ärligt säga det finns inte många pizzerior, kebab ställen som serverar färsk skuren kebab.

Döner king! Finns nog ett par döner king restauranger i Göteborg. Lätt dom bästa kebabsåserna jag har smakat. Vitlökssåsen skulle jag dö för men kebabsås mild är fin den också. Kebabsås stark har jag inte provat där.

Det är sjukt mycket folk vid lunchtid på döner king så kan lova dig att det är färsk och fin kebab. Däremot är dom riktigt snabba så ingen direkt väntetid. Fick vänta 5 min på en rulle.
Nackdelen är att rulle och pita är färdiga bröd dom värmer upp på en grill. Däremot har dom även pizza och det görs i pizzaugn som en helt vanlig pizzeria så rekommenderar dig kebab pizza om du vill slippa brödet som halvfabrikat.

Däremot är såserna och kebaben så god så jag skiter i att kebabrulle eller pita med kebab inte är hemgjort bröd. Perfekt ta med sig i rusningen.

Det är nötköttkebab och kycklingkebab som finns. Jag gillar båda men föredrar nötkött. Det som är bra med just döner king är att det är en internationell kedja, så äter du det i Sverige så smakar det detsamma i Tyskland. Döner king har sitt ursprung i Tyskland om jag inte minns fel.
__________________
Senast redigerad av Klopek 2018-05-28 kl. 14:56.
Citera
2018-05-31, 13:35
  #23
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Kommer också besöka det stället om jag har vägarna förbi sthlm. Älskar kebab så där kan jag på förhand säga att bättre kebab går inte att äta. Priserna är helt humana med tanke på vad man får. Betalar 85kr för en kebabrulle där jag bor för ihoppressad billig nötköttkebab. Lägg till 15kr och få kvalité istället.

Blev riktigt sugen på det jag såg i videon brödbitar, kebab, smält smör och någon sås över allt. Såg riktigt gott ut. Ligger kanske lite off om man inte bor i närheten är väl enda nackdelen.

Bästa stället i gbg för kebab är döner kebab. Den kebab kedjan så nära man kan komma kvalité. Internationell kedja så det smakar exakt samma kebaben och såser överallt. Döner king heter restaurangerna.

Ja, det ligger inte jättecentralt kanske. Jag har aldrig varit på Meat on a Stick på Roslagsgatan, så jag kan inte jämföra de två. Men av de jag provat i Stockholm tycker jag nog att Cok håller väldigt bra. Jag är ingen enorm kebabälskare direkt, men jag tycker att det är gott att äta det ibland och då vill jag inte ha något med dålig kvalitet om jag kan undvika det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback