Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-13, 11:45
  #1
Medlem
Hejsan, hoppas min tråd har hamnat rätt.

Det är så att sedan igår eftermiddag har jag märkt att min ping går upp och ner konstant

Den brukar ligga på cirka 43ms och det gör den, i någon sekund sedan kan den gå upp till 100ms, 300ms osv haft upp till 2000ms vid ett tillfälle.

Detta är otroligt störigt eftersom det förstör allt online spelande med vänner samt även när jag pratar med dem via Discord. Min familj använder inte internet till något annat än streaming (SVT play, netflix osv) vilket fortfarande fungerar för dem så det är bara jag som blir direkt påverkad av felet.

Testat att: Starta om routern flertal gånger, dragit ut nätverkssladden och startat om min PC.

Vad bör jag göra nu? Uppskattar all hjälp.
Citera
2018-01-13, 11:48
  #2
Medlem
Du bör kontakta Telia.
Citera
2018-01-13, 12:38
  #3
Medlem
l150s avatar
Hade exakt det problemet tidigare.
Blixten förstörde routern, fick en ny och då fungerade allting perfekt.
Citera
2018-01-14, 03:46
  #4
Medlem
PeterNosters avatar
Kör programmet Pingplotter eller motsvarande så ser du om felet är hos dig eller någontans på vägen mot servern.
Citera
2018-01-17, 21:45
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlCozy
Hejsan, hoppas min tråd har hamnat rätt.

Det är så att sedan igår eftermiddag har jag märkt att min ping går upp och ner konstant

Den brukar ligga på cirka 43ms och det gör den, i någon sekund sedan kan den gå upp till 100ms, 300ms osv haft upp till 2000ms vid ett tillfälle.

Detta är otroligt störigt eftersom det förstör allt online spelande med vänner samt även när jag pratar med dem via Discord. Min familj använder inte internet till något annat än streaming (SVT play, netflix osv) vilket fortfarande fungerar för dem så det är bara jag som blir direkt påverkad av felet.

Testat att: Starta om routern flertal gånger, dragit ut nätverkssladden och startat om min PC.

Vad bör jag göra nu? Uppskattar all hjälp.

Ville bara säga att jag har samma skit. Värst är det på eftermiddagarna fram till kl 24.00. Jag sitter på bredband 2 i Göteborg. Pingen ligger på eftermiddagaran runt 150 +- 100. Nattetid går den ner till 30.

Hittar du någon fel får du gärna uppdatera
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback