Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-12, 23:12
  #1
Medlem
IdaAmins avatar
Ny säsong. Ny tråd.

Antar att det strax är dags för en ny säsong för just nu knackar Tour Down Under på dörren.

Lite mer utförligt betyder det att det finns Velogames-event för de viktigaste tävlingarna på cykelkalendern, där man får agera manager (Directeur Sportif) och sätta ihop ett lag inom en viss budget. Målet är att sätta ihop ett lag som tar så många poäng som möjligt under eventets gång, där resultaten baseras på resultaten i verkligheten och utgår från Poängtabellen som finns under 'Rules' på Hemsidan.

Kort och gott. Man ska plocka ihop sitt eget dreamteam med en förutbestämd budget (100 velogamescredits).

Man behöver inte delta i varje event under året, det är helt upp till en själv. Under eventets gång är lagen låsta och tar därmed ingen mer tid, med undantag för event som 'Vårklassikerna/Spring Classics' som är en kombination av flera endagslopp, där man får ett begränsat antal byten som man kan utnyttja mellan de olika loppen.

Spelet är gratis att delta i som man kör direkt i webbläsaren.

Velogamessidan:
http://www.velogames.com/

Användbara sidor för laguttagningar:
http://www.procyclingstats.com/ (stats, resultat och framför allt för att bekräfta vilka cyklister som deltar i de olika tävlingarna)

Entry Deadline
The deadline for entries to be submitted is 01:00 CET (Central European Time) on Tuesday 17th January 2018.

League Name: Flashback
League Code: 97951279

Game on.
Citera
2018-01-13, 02:37
  #2
Medlem
Äntligen
Citera
2018-01-13, 15:24
  #3
Medlem
Masscentrums avatar
Har man ett lag under årets gång eller väljer man nytt lag inför varje tävling?
Citera
2018-01-13, 15:58
  #4
Medlem
IdaAmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masscentrum
Har man ett lag under årets gång eller väljer man nytt lag inför varje tävling?

Nytt lag inför varje tävling förutom Vårklassikerna som ses som en tävling men där man kan göra byten inför varje enskilt lopp.
Citera
2018-01-13, 18:33
  #5
Medlem
rainbowias avatar
Då kör vi!
Citera
2018-01-16, 09:11
  #6
Medlem
Illusioners avatar
Måste verkligen bli bättre på att kolla deadlines...


Har ett väldigt GC-inriktat lag, borde givetvis fått in någon spurtare också. Aja, nu är vi igång! Kul som attan!
Citera
2018-01-16, 23:49
  #7
Medlem
Lord-Di-Legos avatar
Fin trådstart, Ida!
TDU är det alltid några som missar efter uppehållet då det dessutom kommer så plötsligt. Det var nästan så jag missade det själv, men jag hann få in ett lag. Kul att vi ändå är en del av de vanliga namnen.

Välkommen hit, Masscentrum. Tveka inte att fråga om du undrar något.


Ungefärlig tävlingssäsong (baserad på 2017, med årets datum):

Citera
2018-01-17, 00:48
  #8
Medlem
rainbowias avatar
Nathan Haas verkar eller kan vara luringen som jag missat. Tittade på honom, men avfärdade snabbt efter en blick på prislappen. Tydligen roffade han girigt åt sig en bonussekund i natt som kan ha betydelse i slutändan. Tippar Sagan tar etappen som börjar strax.

Välkommen masscentrum!
Citera
2018-01-17, 01:43
  #9
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Har ett väldigt GC-inriktat lag, borde givetvis fått in någon spurtare också.
Jo, så här efter en ren spurtetapp undrar jag lite också, som likaså kör med bara en spurtare.
Men då är det lugnande att oraklet Hank kör helt utan. Det vänder snart…

Såg generellt till att plocka in några aussies och kiwis, som borde vara så taggade på hemmaplan att de är värda ett par velos över priset. Bevin har redan levererat.
Citera
2018-01-17, 18:52
  #10
Medlem
Aj då! Missbedömde att spurtarna skulle hänga med på den här etappen. Men kan ju vara bra för er andra att jag hamnar lite efter så det kan bli lite spännande om totalpoängen i år
Citera
2018-01-17, 22:44
  #11
Medlem
IdaAmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Men då är det lugnande att oraklet Hank kör helt utan.

Haha gjorde samma sak, tänkte "K*ken, vad har jag nu missat??!" när jag såg Hanks uttagning.

Citat:
Ursprungligen postat av TeamHank
Aj då! Missbedömde att spurtarna skulle hänga med på den här etappen.

Valde Viviani före Gorillan just för att han klarar backarna något bättre vilket verkar vara ett lyckat val än så länge.

Annars säger jag som rainbowia att missen med Haas kan svida rejält när vi summerar tävlingen.
Citera
2018-01-18, 00:18
  #12
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamHank
Aj då! Missbedömde att spurtarna skulle hänga med på den här etappen. Men kan ju vara bra för er andra att jag hamnar lite efter så det kan bli lite spännande om totalpoängen i år

Citat:
Ursprungligen postat av IdaAmin
Haha gjorde samma sak, tänkte "K*ken, vad har jag nu missat??!" när jag såg Hanks uttagning.

Haha...Har du tagit till flaskan Hank och blivit oskärpt? Vi ställer oss frågan: Super Hank?

Nej, men det är snällt att du ger oss spänning i årstotalen Hank.

Richie Porte tar inte mycket poäng. Med maxflyt tar han Willunga Hill och GC fast det ger "bara" 450p.
Kul att säsongen är igång!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback