Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-13, 19:37
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arzo
Kan säga att dem båda BO är tunga namn men att dem styrde drogförsäljningen är helt fel, det finns många som är högre en vad dem är.

Vad innebär ”tunga namn”?
Handlar detta inte om misslyckade förortskids som livnär sig på att att suga i sig bidrag, sälja knark och är allmänt kaxiga vilket dom nu straffats för iom ett eller flera snedsteg?

Den överlevande bodde väl fortfarande hemma hos mamsen? Låter väl sisådär tungt med tanke på att han iaf är 22 år gammal?

Bodde den döde losern hemma hos föräldrarna med?
Citera
2018-01-13, 19:42
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Vad innebär ”tunga namn”?
Handlar detta inte om misslyckade förortskids som livnär sig på att att suga i sig bidrag, sälja knark och är allmänt kaxiga vilket dom nu straffats för iom ett eller flera snedsteg?

Den överlevande bodde väl fortfarande hemma hos mamsen? Låter väl sisådär tungt med tanke på att han iaf är 22 år gammal?

Bodde den döde losern hemma hos föräldrarna med?
Så jävla löjlig, du vet väl mycket väl vad "tunga namn" Innebär!

Det ska bli intressant att se vad som händer nu, vet vilka både BO och GM är. Två tunga namn var det ena nog kan räknas till dem tyngre i Helsingborgs undre värld.
Citera
2018-01-13, 19:47
  #111
Medlem
Arzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Vad innebär ”tunga namn”?
Handlar detta inte om misslyckade förortskids som livnär sig på att att suga i sig bidrag, sälja knark och är allmänt kaxiga vilket dom nu straffats för iom ett eller flera snedsteg?

Den överlevande bodde väl fortfarande hemma hos mamsen? Låter väl sisådär tungt med tanke på att han iaf är 22 år gammal?

Bodde den döde losern hemma hos föräldrarna med?

Jag hoppas innerligt att du inte är så inkompetent så du tror att jag menar tunga namn som företagare och sådant, det jag menar med tunga namn är att dessa personerna har ett hyffsat stort rykte om sig, som man inte bråkar med i första taget eller har hjälp av andra, Adrian är väldigt våldsbenägen och tvekar inte med en kniv eller annat. Sen kan det kvitta var fan dem bor. Som jag skrev innan finns dock mycket personer i staden som har större och tyngre namn om man säger så
Citera
2018-01-13, 20:01
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arzo
Precis, finns anledningar till varför nedre furutorpsgatan kallas lilla gazaremsan men ja detta faller lite väl off topic nu.

Hade nära anknytning till höghuset innan och just där den bilen står, fel parkerade många väldigt ofta, ställde själv bilen där flera gånger dagligen innan då det ligger en butik precis innanför och även vårdcentral samt porten till höghuset, så det behöver inte ha anknytning till BO.

Ok, ja, det är klart att det kan vara en bil som ägs av någon som inte har anknytning till personerna som är inblandade. var bara en generell fråga. Tänkte om någon visste om det var någon av BOs bil bara.

Läste nyss att skjutningarna ökat med 25% i Helsingborg under 2017.
Det känns lite som att det finns röda trådar, som att det är samma vänskapsgäng som drabbats nu igen.
Killen som mördades i oktober ska tydligen ha varit vän med killen som mördades nu på Närlunda.
Och det finns återigen massor av folk som vet vilka som ligger bakom och varför det hänt. Men de är inga "gollare" (stavning på facebookgruppen den avlidne gillade/följde, "Vi som hatar gollare").
Citera
2018-01-13, 20:10
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arzo
Jag hoppas innerligt att du inte är så inkompetent så du tror att jag menar tunga namn som företagare och sådant, det jag menar med tunga namn är att dessa personerna har ett hyffsat stort rykte om sig, som man inte bråkar med i första taget eller har hjälp av andra, Adrian är väldigt våldsbenägen och tvekar inte med en kniv eller annat. Sen kan det kvitta var fan dem bor. Som jag skrev innan finns dock mycket personer i staden som har större och tyngre namn om man säger så


Öhh.. nej jag misstar definitivt inte dessa losers för några lyckade människor öht men jag tror du överdriver deras betydelse i övrigt.

Gissar att deras rykte är som störst bland blattekidsen på högstadiet.

Med tanke på att denne tunga mammagrisen Adrian verkar vara våldsbenägen galning får man väl säga att det är väldigt tråkigt att han överlevde.

Bodde den döde hemma hos föräldrarna med?

Tunga namn är i min värld människor som faktiskt tjänat pengar på sin kriminalitet, inte loserblattar som bor hemma och säljer knark till ungdomar och springer runt med kniv.
Citera
2018-01-13, 20:10
  #114
Medlem
74TOZI74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arzo
Uppenbarligen bor ingen av er i denna tråden i Helsingborg eller så har ni haft huvudet i sandlådan, jag skulle säga att söder, adolfsberg och närlunda är dem värsta områdena i Helsingborg, där söder toppar listan.

Edit: Samy är från söder och Adrian från adolfsberg
Ändå är det drottninghög, Fredriksdal och dalhem som står på polisens lista över utsatta områden.
Citera
2018-01-13, 20:15
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 74TOZI74
Ändå är det drottninghög, Fredriksdal och dalhem som står på polisens lista över utsatta områden.

Alla områden står på den listan... Användaren rankade dock de tre som "värst".

Ska vi göra en lista här så råder jag att starta en ny tråd någonstans.
Citera
2018-01-13, 20:16
  #116
Medlem
iflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Öhh.. nej jag misstar definitivt inte dessa losers för några lyckade människor öht men jag tror du överdriver deras betydelse i övrigt.

Gissar att deras rykte är som störst bland blattekidsen på högstadiet.

Med tanke på att denne tunga mammagrisen Adrian verkar vara våldsbenägen galning får man väl säga att det är väldigt tråkigt att han överlevde.

Bodde den döde hemma hos föräldrarna med?

Tunga namn är i min värld människor som faktiskt tjänat pengar på sin kriminalitet, inte loserblattar som bor hemma och säljer knark till ungdomar och springer runt med kniv.

Tunga idag är folk som går på soc och springer runt med kniv. Med tunga menas då tung belastning för socialen.
Citera
2018-01-13, 20:17
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Vad innebär ”tunga namn”?
Handlar detta inte om misslyckade förortskids som livnär sig på att att suga i sig bidrag, sälja knark och är allmänt kaxiga vilket dom nu straffats för iom ett eller flera snedsteg?

Den överlevande bodde väl fortfarande hemma hos mamsen? Låter väl sisådär tungt med tanke på att han iaf är 22 år gammal?

Bodde den döde losern hemma hos föräldrarna med?

Var skriven på samma adress som mamsen, antingen bodde han där lr så var han hemlös. Hursom så vägde en liten kula mer än ett ”tugnt” namn?
Citera
2018-01-13, 20:18
  #118
Medlem
seriöst har ni inget liv? sitter här och skriver en massa skit om en person som precis blivit mördad visa lite hänsyn åt familj/vänner som sörjer istället. Dessa två människor var väldigt fina människor så tar er smutskastning och kör upp den någonstans. Patetiska är ni så det är helt sjukt!
Citera
2018-01-13, 20:19
  #119
Medlem
måste man ha sin adress där man bor eller?
Citera
2018-01-13, 20:22
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
Tunga idag är folk som går på soc och springer runt med kniv. Med tunga menas då tung belastning för socialen.

Ja jag undrar om dom som talar emot detta ens vet vem personerna är?

Det som jag reflekterar lite över när jag tittar på Samy’s FB-sida är att han inte alls framstår ens som den typiske wannabe förortsgangstern utan mer som en rent alldaglig förortsunge.

Har svårt att att se varför någon ens ser honom som en tung person.

Båda skjutna fanns väl på Lexbase, nån som vet vad dom är dömda för?
__________________
Senast redigerad av Som-nam-na 2018-01-13 kl. 20:27.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback