Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-05-06, 23:41
  #97
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Ja men inse fakta. Alla som draftas oavsett 1,2,3 o.s.v rundan är stora (små) talanger.

Riktigt stora talanger som under sin tid gått som första val eller att man kunnat se tidigt att dom blir "sensationella Nhl-stjärnor" är Gretzsky,Lemiuex,Crosby,McDavid m.m.

Dem växer inte fram i varje årskull, därmed är den där "Supertalangen eller Supertalangerna" ett uttjatat ord. I dagen NHL finns en hel del floppar i 1a rundan, men dom får chans efter chans just eftersom klubben tror så hårt på deras talang.

Man kan fråga sig hur bra blev första rundorna, och se att talanger är svåra att förutspå!

1a val 2012 Nail Yakupov (på väg till KHL) vs 78e val Shayne Gostisbehere i 3e rundan.
6e val 2008 Nikita Filatov (total flopp= vs 158e val Cam Atkinson i 6e rundan.
34e val 2006 Dennis Person (vem var han?) vs 71a val Brad Marchand i 3e rundan.

Nå väl, listan kan göras lång. Förstår om man är okunnig och tror att första runda = supertalang.

Just sayin!!

Du och jag har nog olika definitioner när det kommer till stora talanger. Går man i 6:e rundan är man ingen stor talang i ett U18 VM. För det är ju ändå det som det handlade om, stora talanger i den turneringen.

Sedan förstår jag inte varför du blandar in supertalanger eller hur bra spelarna sedan blir.

Du lämnar diskussionens område gång på gång och blandar in massa annat som inte är relevant.
Citera
2018-05-06, 23:53
  #98
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Du och jag har nog olika definitioner när det kommer till stora talanger. Går man i 6:e rundan är man ingen stor talang i ett U18 VM. För det är ju ändå det som det handlade om, stora talanger i den turneringen.

Sedan förstår jag inte varför du blandar in supertalanger eller hur bra spelarna sedan blir.

Du lämnar diskussionens område gång på gång och blandar in massa annat som inte är relevant.

Klart det är relevant att analysera,

Var Henrik Zetterberg en Supertalang?
Citera
2018-05-07, 00:00
  #99
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Klart det är relevant att analysera,

Var Henrik Zetterberg en Supertalang?

Säger jag att en spelare är en stor talang så är det helt orelevant hur han blir sen. Talang handlar inte om hur bra men blir utan hur bra man kan bli. Yakupov var 2012 en lika stor talang då som han idag var då.
Citera
2018-05-07, 20:12
  #100
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Säger jag att en spelare är en stor talang så är det helt orelevant hur han blir sen. Talang handlar inte om hur bra men blir utan hur bra man kan bli. Yakupov var 2012 en lika stor talang då som han idag var då.

Precis, hans talang är ungefär samma som då.
Citera
2018-05-08, 01:48
  #101
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Precis, hans talang är ungefär samma som då.

Det var inte så jag menade.
Citera
2018-05-13, 22:30
  #102
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det var inte så jag menade.

Så menar jag,hans talang har inte blommat ut liksom.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback