Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-13, 13:20
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fmj4912
Fyfan, att läsa om plågade djur skär verkligen i hjärtat. Mer än om det hade varit en människa.
Håller med, klarar det inte.
Citera
2018-01-13, 15:07
  #14
Medlem
killerboots avatar
Husdjur tillhör familjen och skadar man familjen så gäller inga lagar längre
Citera
2018-01-13, 15:13
  #15
Medlem
angelamerkels avatar
Vänligen outa djurmördaren (och självfallet hens familj).
Om detta är relaterat till droger så kan det ju omöjligt vara hundens fel, oavsett vad som hänt.

GM har tagit ut våldet på en oskyldig familjemedlem och bör såldeles också få sina anhöriga skadade i samma mån. Ett öga för ett öga, jävla svin
Citera
2018-01-13, 20:26
  #16
Medlem
Mooskys avatar
Hunden hette Hallis, och ägaren var på väg att ta sig ur missbruket.

Citat:
John L*nnborg Ägaren är oskyldig de är jag som är hallis husse och ja har varit utsatt för utpressning hunden har blivit kidnappad och svinen har velat ha droger som ja inte haft då ja är den ja är så här polisen varit utesluten visst de stämmer ja har nog setts ute av allmänheten med en yxa ja flippade när ja fick veta att min hund var död men polisen började ringa o ville träffa mig o det var för att ja va ute med yxan så ja la yxan på hyllan för grisarna ska inte få de nöjet att skjuta mig tack för stödet om ni bara viste vilken fin hund hallis va ni som känner mig vet ju

Kidnappad hund. Alltså det gör ju ont att sjuka svin beter sig på det här sättet.
Dags att städa upp i Nässjö.

https://scontent-lht6-1.xx.fbcdn.net...c2&oe=5AE437C4
Citera
2018-01-13, 22:40
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whysoserious88
du har ingen länk till facebookflödet så vi följa oxå?
Jag har inte tillgång till mitt konto just nu men sök på "mikael gustavsson hund" på facebook så hittade jag dit.
Citera
2018-01-14, 01:20
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Husdjur tillhör familjen och skadar man familjen så gäller inga lagar längre
Jorå. Dom gäller i allra högsta grad fortfarande.
Att man skiter i lagen i den situationen är en annan sak. Jag hade flått svinet levande om dom gjorde så mot min hund.
Citera
2018-01-14, 07:11
  #19
Medlem
whysoserious88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Jag har inte tillgång till mitt konto just nu men sök på "mikael gustavsson hund" på facebook så hittade jag dit.

tack så mycket, hittade d
Citera
2018-01-14, 14:36
  #20
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Jorå. Dom gäller i allra högsta grad fortfarande.
Att man skiter i lagen i den situationen är en annan sak. Jag hade flått svinet levande om dom gjorde så mot min hund.

Naa för mig så gäller den inte vid den överträdelsen
Citera
2018-01-14, 17:31
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Hunden hette Hallis, och ägaren var på väg att ta sig ur missbruket.



Kidnappad hund. Alltså det gör ju ont att sjuka svin beter sig på det här sättet.
Dags att städa upp i Nässjö.

https://scontent-lht6-1.xx.fbcdn.net...c2&oe=5AE437C4


Helvete vad sjukt att göra såhär både mot hunden och dess ägare. Måtte identiteterna outas här så att folk kan ta itu med dessa horungar på riktigt.
Citera
2018-01-18, 20:56
  #22
Medlem
Matt Damons avatar
På J*hn L*nnborgs facebooksida syns lika delar kondoleanser och kommentarskrig (plural).

JL menar sig veta vem eller vilka det är som har gjort detta och varit vänlig nog att dela med sig av dessa tankar i sitt fotoalbum, med namn bild och information om var de berörda bor.

Snacket går när tjacket slår...

https://www.facebook.com/john.lonnborg.98
Citera
2018-01-18, 23:18
  #23
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Det nämns en Roland P, är det hundnapparen eller hussen med yxan?

Gäller nödvärnsrätten hundar?

Vad har jag för laglig rätt att skydda min tik mot en mänsklig angripare?

Hon är ju min egendom, men samtidigt en person med päls och svans.
24 kap. Om allmänna grunder för ansvarsfrihet

Kommentar


1 § En gärning som någon begår i nödvärn utgör brott endast om den med hänsyn till angreppets beskaffenhet, det angripnas betydelse och omständigheterna i övrigt är uppenbart oförsvarlig.

Rätt till nödvärn föreligger mot

1. ett påbörjat eller överhängande brottsligt angrepp på person eller egendom,
2. den som med våld eller hot om våld eller på annat sätt hindrar att egendom återtas på bar gärning,
3. den som olovligen trängt in i eller försöker tränga in i rum, hus, gård eller fartyg, eller
4. den som vägrar att lämna en bostad efter tillsägelse. Lag (1994:458).

Har inte koll på om det finns några domar om försvar av hundar. Man får ju knappt försvara sig själv och att döda folk är i allmänhet mkt svårt att komma undan ifrån. Tror inte det blir lättare om det är en hund det gäller.

Givetvis ska man döda den jäveln och gräva ner han om det inte finns några vittnen osv men jag är ändå som hundvän lite tveksam till att sitta livstid för en hunds skull. Även om hundar i allmänhet är mer värda än människor går det att köpa en ny. Det kan vara värt att nämna att Marcus Luttrell besinnade sig i denna situation.
Citera
2022-04-11, 13:13
  #24
Medlem
Råkade snubbla in på denna tråd av andra anledningar, någon som vet hur det gick? Fick de skyldiga sitt straff? Folk gör vidriga saker under påverkan av droger, tyvärr även utan. Fortfarande illa berörd av vovvens öde, den suddade bilden var alldeles för lite censurerad men så är det väl i ondskemedia.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback