Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-13, 04:08
  #25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
vad med alla kvinnliga karriärer som "dödats" via att man valt att inte välja dem, dvs diskriminera dem pga deras kön

Fast det där har ju aldrig hänt i någon som helst utsträckning att tala om. Det är ju bara fantasier och myter som stollar som du ägnar er åt.

Precis som att kvinnor skulle tjäna mindre än män för exakt samma mängd arbete(exklusive menssjukskrivningar, vabbande och annat mygel). Det händer helt enkelt inte i Sverige i dag.
Citera
2018-01-13, 10:26
  #26
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
vad med alla kvinnliga karriärer som "dödats" via att man valt att inte välja dem, dvs diskriminera dem pga deras kön eller valt att trakassera dem sexuellt/ se åt ett annat håll så detta kan fortgå, så de tvingats sluta?
Du anser alltså att det är diskriminering att inte välja en kvinna?
Men är inte just det faktiskt diskriminering, att välja en kvinna för att hon är kvinna?
Jag anser att man ska välja den som är bäst lämpad oavsett.
Citera
2018-01-13, 23:50
  #27
Avstängd
Hon har även i en artikel på aftonbladet påstått att alla katoliker är rasister.

Helt efterbliven människa.
Citera
2018-01-14, 11:22
  #28
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du anser det vara "vidrigt" att "karriärsdöda en kollega"?

vad med alla kvinnliga karriärer som "dödats" via att man valt att inte välja dem, dvs diskriminera dem pga deras kön eller valt att trakassera dem sexuellt/ se åt ett annat håll så detta kan fortgå, så de tvingats sluta?

Vad med "vidrigheten" i detta? Vad med deras möjlighet kunna försvara sig?

Och är det inte smått komiskt att efter ca 2000 år av direkt och indirekt upprepade "karriärsmord" av kvinnor, en existerande samtid där kvinnor bevisligen utsätts för detta i den mängd som just #metoo visar, sitta och bli så gravt upprörd över 3-4 karriärsmord på utpekade män som ev. sker pga att kvinnor reser sig?

Jag menar tjena.

Det var den stora bilden, vad man i frågan "karriärsmord" faktiskt borde fokusera på.

Sen det andra...ja, det är vettigt eller "neutralt" att betrakta alla mänskliga aktiviteter/ händelser etc etc komma utan att vara 100% perfekta.
Jaja. Vi förstår att du är sjuk. Din vilja att "hämnas" på halva mänskligheten genom att förtala sina manliga kollegor är för dig ett sunt uttryck för den feministiska "kampen". För oss andra, män som kvinnor, är det motbjudande.

Du är en fånge i ditt eget manshat.
Citera
2018-01-15, 23:40
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jaja. Vi förstår att du är sjuk. Din vilja att "hämnas" på halva mänskligheten genom att förtala sina manliga kollegor är för dig ett sunt uttryck för den feministiska "kampen". För oss andra, män som kvinnor, är det motbjudande.

Du är en fånge i ditt eget manshat.


Tyvärr är det ju så att hela den här rörelsen har spårat ur. Det började som något bra och otroligt välbehövt och nyttigt. Kvinnor fick säga ifrån och öka medvetandet. Sedan har rabiata militanta feminister vrålat och dränkt ut allt det välbehövliga och nyttiga. Det som finns kvar börjar bara bli pinsamt....
Citera
2018-01-16, 00:12
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
men herregud människa.


Feminism, #metoo etc. handlar om att sätta fingret på förtryck av kvinnor och utbredningen av detta, dvs hur strukturellt det är i samhället. Allright?

Sexuellt trakasserade kvinnor ( eller män för den delen) på arbetsplatser har i många fall inte kunnat anmäla, säga ifrån etc för 1. ingen har tagit dem på allvar. 2. Ingen har tyckt att brottet, sexuellt trakassera, eller i vissa fall tom våldta kvinnor är tillräckligt allvarligt för att sparka män. Utan man kanske flyttar på kvinnan istället, eller skämmer ut henne socialt/ karriärsmässigt som "horan" "slynan" eller "den gnälliga kärringen på vån 3" etc.
Absolut en arbetsplats ansvar, men om detta är en struktur/ synsätt som råder över hela samhället så är det ju i grunden samhället fel/ ansvar eller hur?

Du har fortfarande män, sitter en uppsjö av dem på detta forum ex., som anser att stalka, trakassera, tjata, tafsa, tvinga sig på, gå emot kvinnors vilja, agera respektlöst, är en "manlig rättigheter" att det ingår i "the game" och därför ska ses på som socialt accepterat.

#metoo har uppkommit för att denna fråga, och dess utbredning, inte tagits på allvar tidigare utan tigits ihjäl.

Jag har ingenstans sagt att det inte är fel att ljuga, karriärsmörda människor när dessa inte förtjänar det.
Det jag säger är att detta är ett fan så mycket större problem för kvinnor världen över än det ens är i närheten av att vara då det gäller efterverkningarna av #metoo.

Och om det verkligen ÄR detta fenomen i sig som du upprörs över, så borde du just uppröras av
vad #metoo berättar i sin helhet...än att uppröras av dess existens eller hur?


Sluta förlöjliga metoo. Du sitter och propagerar för att alla de här kvinnorna ljuger, men att det är ok för att männen skadas. För det du säger är i praktiken ett angrepp på offren och ett försvar av förrövaren - bara för att få chansen angripa lite oskyldiga män.
Citera
2018-01-16, 01:30
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Sluta förlöjliga metoo. Du sitter och propagerar för att alla de här kvinnorna ljuger, men att det är ok för att männen skadas. För det du säger är i praktiken ett angrepp på offren och ett försvar av förrövaren - bara för att få chansen angripa lite oskyldiga män.
Sluta förlöjliga dig själv.
Citera
2018-01-16, 05:49
  #32
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Sluta förlöjliga dig själv.
Det är fler som delar den analysen.
Du är ett perpetuellt offer, helt oavsett vad som händer dig. Du har det ända ute på skinnet varje gång du uttalar dig. Du kan rättfärdiga nästan vad som helst som hämnd för gamla oförrätter, som inte är värre eller bättre än livet självt.

Tänk dig om du var en lillasyster till fyra bröder eller en lillebror till fyra systrar hur olika livet skulle vara.
Det finns inga regleringar i hela världen som kan ändra detta.

Men vem av dem är ett offer?
Jag anser ingen. I den motsvarande situationen verkar du anse att vi behöver en lagstiftning som håller koll på de fyra bröderna. Får man förmoda även som bevakar att de följer lagen? Haffar dem om de börjar brottas med dig? Tar in och dömer dem till passande straff?
Citera
2018-02-16, 13:14
  #33
Avstängd
Jag får psykisk ohälsla av att tänka på Johanna Fränden.
Citera
2018-02-16, 13:27
  #34
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilkanen
Jag får psykisk ohälsla av att tänka på Johanna Fränden.

Smittar hon ?
Citera
2018-02-16, 16:36
  #35
Medlem
Det enda metoo har gjort är att exponera kvinnors idioti och egoism.
Citera
2018-02-16, 17:26
  #36
Medlem
Är inte detta ett bevis för att vänstern vet att metoo i mångt och mycket bara är ett förtryck av män och en strategi att förtrycka män.
https://nyheteridag.se/anklagade-rik...-for-en-metoo/
Här erkänner öppet, en feminist, vänster kvinna att hon utsatts för en metoo i meningen att den är liksom falsk och som att det är naturligt att utnyttja metoo i maktsammanhang, och nu vill hon försvara sig och behålla jobbet.
Uppenbarligen vet hon om fall där anklagelser fällts i syfte att skada, annars finns ingen anledning att uttala sig på detta sätt.

Jag blir liksom inte klok på propagandan, en man utsätter en kvinna och det liksom tja..sant, omvänt ja då kommer det fram underförstått att så här gör man för att öka möjligheterna till makt.
Vad är budskapet, män får/kan inte metooa en kvinna eller? Blir det kortslutning i det ideologiska kontoret då?

Hur många har fåt stryka på foten för falska eller löjliga anklagelser lär vi aldrig få reda på, men det lär finnas en o annan man som sitter hemma och är förbannad över galenskaperna, men det brukar vara så att allt kommer till den som väntar hehehehe.

I vilket fall som helst fick jag mig ett gott skratt så här inför fredagsmyset hehehe, förvirringen i vänster kommer bli total innan metoo är över,
jag misstänker att mannen i artikeln kommer sjunka som en sten genom den ideologiska hierarkin för att till slut vara ett minne blott, jag menar att som feminist i marxist leden anmäla en kvinna ….huga tanke hehehe
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback