Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-15, 22:27
  #241
Medlem
Sperssons avatar
.
Har Aftonbladet eller Expressen vågat lägga ut en läsarpoll så att vi kan få reda på vad svenskarna verkligen tycker i frågan?

Jag menar, istället för att kasta skit på Skistar.
Citera
2018-01-15, 22:36
  #242
Medlem
Svantevits avatar
Ski star städade upp en hög med skräp i skogen. Jag förstår inte problemet. Var bra gjort tycker jag. Hatar att se skräp och sopor dumpade i vår natur.
Citera
2018-01-16, 00:53
  #243
Medlem
Studsbolls avatar
En Gudi behaglig gärning! Dessa hitresta parasiter är huggormars avföda som dessutom förefaller vara ett nytt frälse som står över lagen; de har fria händer att ockupera mark och vandalisera andras egendom. Att bränna deras skräp är en självklarhet och den polis som hävdar något annat är att betrakta som Eliasson lydiga hjon och en skam för sin uniform. Men med all sannolikhet är den enda tänkbara påföljden böter, och företaget lär betala med glädje efter att blivit av med smutsen och fått mängder med positiv PR.
Citera
2018-01-16, 01:18
  #244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
En Gudi behaglig gärning! Dessa hitresta parasiter är huggormars avföda som dessutom förefaller vara ett nytt frälse som står över lagen; de har fria händer att ockupera mark och vandalisera andras egendom. Att bränna deras skräp är en självklarhet och den polis som hävdar något annat är att betrakta som Eliasson lydiga hjon och en skam för sin uniform. Men med all sannolikhet är den enda tänkbara påföljden böter, och företaget lär betala med glädje efter att blivit av med smutsen och fått mängder med positiv PR.

Ser fram emot den dagen då folk börjar bränna turistsvenskar som missköter sig utomlands! 👍
Citera
2018-01-16, 03:41
  #245
Medlem
Sam.Boyds avatar
Hur efterbliven är polisen.
Det betyder att man numera inte får städa stränder och plocka bort och bränna skräp som påträffas på egen mark. Då det kan vara någon annans egendom.

Att polisen och kronofogden inte klarar av att avhysa personer som gör intrång eller åverkan på annans ägor och egendom är beklämmande.

Nu utgår alla ifrån att polisen lägger ned ev utredning pga resursbrist.

Det allvarliga är att medborgare och företag som Skistar tappat tilltron till att få hjälp av polisen och staten för att skydda sina tillgångar. Utan tar lagen i egna händer.

Vi lär få se mer av det i framtiden. Nu står Löfven och Eliasson inför dilemmat om man inte agerar så undergräver man statens aktoritet. Om man agerar mot Skistar så väcker man befolkningens vrede som tycker att statens uppgift är att skydda dem och deras egendom. Och att polisen bör fokusera på att lösa stölder, våldtäkter och misshandel.
Citera
2018-01-16, 03:58
  #246
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
"Man får ju inte elda upp andras grejer, säger Anders Gustafsson, vakthavande befäl vid polisen i Bergslagen.

Enligt honom kan det röra sig om skadegörelse."

Man får ju heller inte vistas olagligt i landet, olovligen ockupera andras mark eller skräpa ner men det är inte lika viktigt för Anders att påpeka eller att agera mot? Hade polisen/myndigheter sett till att dessa skräphögar inte upprättats land å rike runt så skulle de nu ha sluppit att sitta och oja sig över att en markägare visade initiativförmåga och tog saken i egna händer.

Det skulle vara intressant och höra om och hur ”de styrande” instruerat polisen att agera i zigenarfrågan. Att avhysa dessa borde inte vara en allt för komplicerad och resurskrävande åtgärd. Det lär ju knappast vara lagligt att sova på lekplatser utanför dagis och skolor och bajsa och kissa i deras sandlådor och klätterställningar. Likaså så är det knappast lagligt att campa på trafikplatser eller i täkta gångar.

Så den enda slutsatsen är att Löfven och hans regering gett amnesti för deras brott.

Finns det inte någon polis som vet hur det ligger till?
Citera
2018-01-16, 05:29
  #247
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Varför ska du hylla det här? Tror du den där Jonas Bauer eller vad han hette och hans skistar hade stått på folkets sida och bistått med bensin om man eldat bosättningar i Högdalen eller Sätra? Det är skillnad nu när godheten har ett pris och dom börjar dyka upp på pk-mobbens egna lekplatser.



Nu jävlar ska det eldas, rensas och rivas när dom börjar komma in på övre medelklass akademikernas bakgårdar.

Håll er vid Lidl i miljonprogrammen och bajsa ner grönytorna för trashet som bor där och få gärna en slant och ett leende för besväret, utanför tunnelbanan till och från jobbet.

Men får vi se spår av diarré i snön i Sälenfjällen eller ute på Edsvikens långfärdsskridskoisar då ska det "eldas skräp".


Misstänker att vi går mot en snabb lösning på den här lilla pikanta historien med tiggarna nu när dom börjar sippra fram hos dom riktiga fascisternas gömslen ute i skärgården, på golfbanor och längs kungsleden.

Det behövs nog inte många vita mocka loafers ute i Sandhamn eller vandrarkängor i Nikkaluokta som geggar ner hela mattan i segelbåten resp golvet i tältet med kletig människoavföring "hos dom fina och goda" förrän vi har en lösning klar.

Vet inte vad som är äckligast att "vanligt folk" har fått vada i bajs i tio år eller att övre medelklassens fina akademiker löste problemet, när det väl dök upp hos dom, innan ens första vintersäsongen dragit igång på allvar.

Det finns inget att hylla. I frågasätt i stället varför inte skistar kan dela ut gratis liftkort så dom goda kan få mer tillfälle att umgås med och lära känna en egen rom i stolsliften tex. Det skulle väl passa perfekt med en rom på plats i mitten av varje korg mitt i mellan alla i familjen, som kan sitta och skaka mugg hela uppfärden.
Har du svårt med styckeindelning?

Varför? För att jag tycker att det var helt rätt att bränna zigenarnas jävla skit som de lämnat kvar.
Citera
2018-01-16, 05:42
  #248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarNas1337
Ser fram emot den dagen då folk börjar bränna turistsvenskar som missköter sig utomlands! 👍
Du kan väl städa själv runt zigenalägrerna-ta opp bajset nu i vår också.Gör en insats för zigenarkulturen.
__________________
Senast redigerad av OberynMartell 2018-01-16 kl. 06:18.
Citera
2018-01-16, 06:34
  #249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarNas1337
Ser fram emot den dagen då folk börjar bränna turistsvenskar som missköter sig utomlands! 👍
Vad menar du egentligen? Om Svenska turister missköter sig utomlands så hoppas jag naturligtvis att detta landets polis agerar. Vilka brott tänker du dig att Svenskar gör i andra länder som dom inte lagförs för? Turisterna som krigar med IS kanske du syftar på förstås men dom betalar ju många gånger med sitt liv så där finns väl inget att klaga på. Tyvärr så hinner dom inte skjuta alla utan många återvänder ostraffat.
Citera
2018-01-16, 07:00
  #250
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det skulle vara intressant och höra om och hur ”de styrande” instruerat polisen att agera i zigenarfrågan. Att avhysa dessa borde inte vara en allt för komplicerad och resurskrävande åtgärd. Det lär ju knappast vara lagligt att sova på lekplatser utanför dagis och skolor och bajsa och kissa i deras sandlådor och klätterställningar. Likaså så är det knappast lagligt att campa på trafikplatser eller i täkta gångar.

Så den enda slutsatsen är att Löfven och hans regering gett amnesti för deras brott.

Finns det inte någon polis som vet hur det ligger till?

Det handlar (som vanligt) om hur man ställer frågan:

Får man städa upp i en kvarlämnad sophög? Då blir svaret "Ja".
Får man elda upp andra personers egendom? Då blir svaret "Nej".
Citera
2018-01-16, 07:04
  #251
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
Åkt skidor i Sälen tidigare år, men nu är det Norge som gäller för det är lite bättre backar där. För två år sedan när jag var i Sälen kom zigenarna åkandes i sin risiga skit skåpbil och stannade vid återvinningsstationen. Han gick direkt fram till mig och frågade om han fick kolla igenom min påse jag höll på att sortera ,men det fick han inte så han började rota igenom det som redan var slängt.

Det såg ut som de gjorde två rundor om dagen för att kolla pant och annat de kunde sälja men höll sig borta från backområdet.

Vad jag skall göra är ju inte att jag prisar de anställda på plats, men jag upplever Skistar som en mer seriös aktör och kommer nyttja deras tjänster mer om de har bra erbjudanden som jag söker.

Tack för utförligt svar, hade inte räknat med det!
Citera
2018-01-16, 07:32
  #252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarNas1337
Ser fram emot den dagen då folk börjar bränna turistsvenskar som missköter sig utomlands! 👍

Det är ingen person som blivit bränd, bara en hög med skräp, att du jämför med turister är intressant, vad tror du händer om de skräpar ner större områden utomlands?, en spark i röven? Eller gratis hotell?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback