Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-12, 00:10
  #1
Medlem
volvo 240s avatar
Så hur gör jag för att logga ut? Hittar inte nån utloggningsknapp längre. Har den flyttats in i kontrollpanelen eller nåt? Och ännu viktigare är ju hur tusan man skulle göra för att logga in om tex datorn fick för sig att rensa ens inloggningar. Har sökt men inte hittat nåt om just detta utan bara andra saker gällande inloggning.
Citera
2018-01-12, 00:19
  #2
Medlem
Tänkte skriva ett spydigt inlägg men nu ser jag att även min knapp är borta
Citera
2018-01-12, 00:20
  #3
Medlem
2018s avatar
Man klickar på den lilla pilen uppe i högra hörnet och väljer 'Logga ut'.
Citera
2018-01-12, 00:29
  #4
Medlem
Ja nu ser jag. TS, du behöver fortsätta skrolla när du öppnat menyn, tills sidan når botten. Därefter skrollas "Logga ut" fram.

(Kanske beror på viss skärmstorlek, browser m.m.)
Citera
2018-01-12, 04:07
  #5
Medlem
Bonnatorps avatar
Får intrycket av att det är en ny funktion.

Vem vet, det kanske är implementerat för att hålla de allra mest otekniska användarna borta från möjligheten att logga ut och göra ett nytt konto?
Citera
2018-01-12, 04:11
  #6
Medlem
Eiinnds avatar
Pilen har väl varit där sen sidan byggdes om.
Citera
2018-01-12, 05:58
  #7
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eiinnd
Pilen har väl varit där sen sidan byggdes om.
Stämmer bra det. Jag brukar kalla den menyn för "användarmenyn" eftersom det är massor av just användarrelaterade länkar där.
Citera
2018-01-22, 21:28
  #8
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Ja nu ser jag. TS, du behöver fortsätta skrolla när du öppnat menyn, tills sidan når botten. Därefter skrollas "Logga ut" fram.

(Kanske beror på viss skärmstorlek, browser m.m.)
Jag använder mig av skärmläsare då jag är blind och brukade trycka ctrl+f och skriva logg så gick den dit direkt. Men nu när den är gömd så är detta omöjligt. Jag är ju inte den ende blinde FB-användaren och tydligen så har även seende personer svårt att hitta knappen. Ge mig åtminstone namnet på pilen så kanske jag kan söka på den och därmed få upp menyn. Det bästa vore förstås att ni återinförde loggknapparna där de var innan strax nedanför privata meddelanden och de störde ju ingen. Åtminstone döp om pilen till logg så man kan hitta den. Känns oerhört ogenomtänkt det här. Varför dölja knappar öht. När jag såg tyckte jag också det var ett otyg.
Citera
2018-01-22, 21:30
  #9
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eiinnd
Pilen har väl varit där sen sidan byggdes om.
Ja och jag har inte kunnat logga ut sen dess. Iofs lugnt men jag skulle gärna vilja kunna logga in! Jag är inte oteknisk, bara blind. Finns det nån direktlänk till logga in/ut fönstret, isåfall vore det fint om nån kunde posta den här.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Stämmer bra det. Jag brukar kalla den menyn för "användarmenyn" eftersom det är massor av just användarrelaterade länkar där.
Tycker detta borde ligga i kontrollpanelen och logga in och ut vara en separat ruta. Tidigare när ajg såg fanns det ju en meny högst upp som följde med ner när man scrollade. Denna gick ju att disabla i kontrollpanelen. Går det att kustomisera inloggningsrutan på nåt vis?
__________________
Senast redigerad av volvo 240 2018-01-22 kl. 21:33.
Citera
2018-01-22, 21:40
  #10
Moderator
vhes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Ja och jag har inte kunnat logga ut sen dess. Iofs lugnt men jag skulle gärna vilja kunna logga in! Jag är inte oteknisk, bara blind. Finns det nån direktlänk till logga in/ut fönstret, isåfall vore det fint om nån kunde posta den här.

En workaround tills vidare kan ju vara att bokmärka https://www.flashback.org/login.php?do=logout och sedan följa länken Click here to log out. på felsidan som kommer upp. Tyvärr har jag inget bättre förslag, även om jag håller med om att ett sådant borde finnas.
Citera
2018-02-13, 19:28
  #11
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhe
En workaround tills vidare kan ju vara att bokmärka https://www.flashback.org/login.php?do=logout och sedan följa länken Click here to log out. på felsidan som kommer upp. Tyvärr har jag inget bättre förslag, även om jag håller med om att ett sådant borde finnas.
Jättetack för den länken! Då är man ju säker iaf om datonr skulle få för sig att rensa cookies eller nåt. Och så finns ju alltid denna tråden om jag skulle gå in på en annan dator.

Ja typ alla menyer är oåtkomliga, kommer åt endel inställningar om jag går in på mina privata meddelanden iaf. Såg att min signatur inte synts på ett tag tex och har försökt rätta till den så ska bli intressant och se om den är med här nu. Men en enkel inloggningsknapp helt enkelt som den var förr borde ni ju kunna sätta dit, den var ju inte störande eller nåt alls. Kan ju sitta däruppe vid aktuellaämnen och dyl. Känner många blinda som också är aktiva här så många skulle nog lbi glada. Men men tack för din lösning!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback