2018-01-11, 23:42
Medlem
ManJuices avatar
Varje gång jag tar mig en rundtur till stan brukar jag oftast lägga märke till hur deprimerade och ensamma många svenska killar verkar vara, enbart genom kroppsspråken. Det är den typiska undergivna "går med blicken nedåt"-looken jag stöter på. Då menar jag inte enstaka killar, utan nästan alla jag ser framstår som väldigt blyga och osäkra enbart genom deras omedvetna hållning.

I samma veva blickar jag mot de svenska tjejerna; alltid rakryggade, välklädda med tydlig framåtriktad blick. Några klär sig modéinriktad, en annan har näsring och kånkenväska, medans ett par kanske ser mer festliga ut. Men oavsett hur de är klädda går de alla väldigt stolta genom gatan, det genomsyras i hela deras kroppsspråk att de trivs bra med sig själva - i landet Sverige. Caféerna är fyllda med skrattande kvinnor som verkar ha all tid i världen att umgås och ha roligt, utanför caféet händer det att man ser några hårt arbetande byggarbetare stensätta marken. Den bilden är svår att få ihop ibland.

Varför skulle den svenska kvinnan inte trivas i Sverige liksom? Inget annat land i världen har kvinnor så mycket rättigheter (-skyldigheter) och makt än i Sverige. Det är mansdiskriminerande lagstiftning till kvinnans fördel, hutlöst påhejande att kvinnor ska lyckas i alla yrkeskategorier de önskar, gynnsamma bidrag för kvinnor i många fält, från dagis till karriärist ska kvinnan få så bra förutsättningar som möjligt att lyckas - till varje pris.

Den välvillige och naive svenske mannen har gått med på kvinnans alla önskemål så till den grad att han i sin blåögdhet inte insett att han gräver sin egen grav.

Som svensk med invandrarbakgrund blir jag lite förvånad över hur den en gång så starka vikingen blivit till en beta-cuck ?

Så vad är det som har hänt egentligen? Varför går det så dåligt för män i Sverige? Uppenbarligen beror det på många orsaker, men jag försöker få ihop hur den en gång respekterade mannen kan omvandlas till en vekling utan röst?
Citera
2018-01-11, 23:50
Medlem
XaoqcHs avatar
Känner inte alls igen det där. Antar att man känner igen sig i andra...
Citera
2018-01-11, 23:53
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Känner inte alls igen det där. Antar att man känner igen sig i andra...
Känner du inte igen hur det går allt sämre för pojkar i skolan, att betydligt fler killar begår självmord, att män kan dömas utan rättegång på media-altaren och få sin karriär totalförstörd?
Citera
2018-01-11, 23:53
Medlem
Framtyrs avatar
Många år utav subversiv verksamhet och landsförräderi är orsaken.
Att vi inte längre har ett land som är vårat, att man inte längre erkänner vårat folks existens. Att man importerar hundratusentals främande män årligen för att "byta" ut oss. Svenska män har i viss mån tillåtit denna utveckling och borde skämmas. Man har inte försvarat sitt folk och land, sina kvinnor osv.

Medans kvinnor aldrig haft någon plikt att försvara folk och land är det inte så konstigt kanske att de helt och hållet saknar denna instinkt, utan tvärtom följer strömmen och de/den starka.

Ni som på riktigt är intresserade utav att veta vad som skett med västerlandet. Ta en titt på denna dokumentär, en fd KGB agent förklarar varför samhället till stor del ser ut som det gör idag. Och hur man berdrivit subversiv verksamhet emot väst, denna dokumentär är ifrån 80-talet. Men den är helt klockren, och många pusselbitar faller på plats.

https://youtu.be/5gnpCqsXE8g
Senast redigerad av Framtyr 2018-01-12 kl. 00:06.
Citera
2018-01-11, 23:58
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Varje gång jag tar mig en rundtur till stan brukar jag oftast lägga märke till hur deprimerade och ensamma många svenska killar verkar vara, enbart genom kroppsspråken. Det är den typiska undergivna "går med blicken nedåt"-looken jag stöter på. Då menar jag inte enstaka killar, utan nästan alla jag ser framstår som väldigt blyga och osäkra enbart genom deras omedvetna hållning.

I samma veva blickar jag mot de svenska tjejerna; alltid rakryggade, välklädda med tydlig framåtriktad blick. Några klär sig modéinriktad, en annan har näsring och kånkenväska, medans ett par kanske ser mer festliga ut. Men oavsett hur de är klädda går de alla väldigt stolta genom gatan, det genomsyras i hela deras kroppsspråk att de trivs bra med sig själva - i landet Sverige. Caféerna är fyllda med skrattande kvinnor som verkar ha all tid i världen att umgås och ha roligt, utanför caféet händer det att man ser några hårt arbetande byggarbetare stensätta marken. Den bilden är svår att få ihop ibland.

Varför skulle den svenska kvinnan inte trivas i Sverige liksom? Inget annat land i världen har kvinnor så mycket rättigheter (-skyldigheter) och makt än i Sverige. Det är mansdiskriminerande lagstiftning till kvinnans fördel, hutlöst påhejande att kvinnor ska lyckas i alla yrkeskategorier de önskar, gynnsamma bidrag för kvinnor i många fält, från dagis till karriärist ska kvinnan få så bra förutsättningar som möjligt att lyckas - till varje pris.

Den välvillige och naive svenske mannen har gått med på kvinnans alla önskemål så till den grad att han i sin blåögdhet inte insett att han gräver sin egen grav.

Som svensk med invandrarbakgrund blir jag lite förvånad över hur den en gång så starka vikingen blivit till en beta-cuck ?

Så vad är det som har hänt egentligen? Varför går det så dåligt för män i Sverige? Uppenbarligen beror det på många orsaker, men jag försöker få ihop hur den en gång respekterade mannen kan omvandlas till en vekling utan röst?

Bor du och uppehåller dig på Södermalm?

Din världsbild är nog inte helt korrekt, jag upplever det som att du läser för mycket i Aftonbladet och Expressen. Om du inte bara trollar så finns det redan massor av trådar här på FB med samma frågeställningar, specificera om din frågeställning avhandlar ett nytt ämne.

Tex
(FB) Fega svenskar
(FB) Svenskar - Varför är ni så fega?
Citera
2018-01-11, 23:58
Medlem
Klotas avatar
Håller delvis med.
Gillar inte när man ser hur vissa kvinnor behandlar sina män och ingen reagerar, inte ok.

Sen tror jag inte att detta är kvinnans fel att denna typ av män skapas utan män kuvar sig i den felaktiga tron att de måste det. Men det inte sagt att kvinnor har rätt att behandla sin man som en hund såklart.
Citera
2018-01-12, 00:01
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDodTiger
Bor du och uppehåller dig på Södermalm?

Din världsbild är nog inte helt korrekt, jag upplever det som att du läser för mycket i Aftonbladet och Expressen. Om du inte bara trollar så finns det redan massor av trådar här på FB med samma frågeställningar, specificera om din frågeställning avhandlar ett nytt ämne.
Nej, bor i Göteborg. Det är inte samma frågeställningar som i trådarna du länkade, mitt primärfokus ligger i feminism & Co och hur den påverkar män. Läser inte dessa tidningar heller.
Citera
2018-01-12, 00:03
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:
Nej, bor i Göteborg. Det är inte samma frågeställningar som i trådarna du länkade, mitt primärfokus ligger i feminism & Co och hur den påverkar män. Läser inte dessa tidningar heller.

Tyvärr, ser inte skillnaden i det du har fört fram. Men Mod får väl avgöra...
Citera
2018-01-12, 00:06
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Det förklarar en hel del, män från Göteborg har alltid varit cucks. Resten av landets karlar är av en helt annan kaliber.
Citera
2018-01-12, 00:07
Medlem
Det är på grund av vår starka jämställdhet som Sverige är ett av världens mest framgångsrika länder, och det är därför som din familj valde att flytta till just Sverige.
Citera
2018-01-12, 00:09
Medlem
Hegamons avatar
Jag håller faktiskt med. Läste om Alexander Bard och hans tal om sociobiologisk orsak till att män är män och kvinnor kvinnor. Jag skrattade när jag tänkte, att kvinnor kommer bli dels bitna i röven om feministerna och så kommer dom bli helt överkörda den dagen mannen reser sig och anser han är man.

Idag är mannen sovande eller kanske yrvaken. Feministerna dansar på borden som råttor. Mannen funderar vad som hänt samtidigt som han gnuggar bort sömnen ur ögonen.

Jag tror seriöst det kommer drabba kvinnor negativt längre fram. Jag har sett det TS beskriver ofta. Kvinnorna är glada som om dom fått nyvunna pengar och makt som dom sedan inte vet vad dom ska göra med. När festen tar slut kommer mattan ryckas undan. Haha.
Citera
2018-01-12, 00:11
Medlem
Ursäkta men hur fan är den svenske mannen en vekling?
Baserat på vad? att några lägger sten utanför ett cafe? Eller att svenska kvinnor har det bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in