Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-01-13, 12:50
  #49
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoppsmäll
TS har inte gjort fel, förutsatt att det han skriver stämmer med händelseförloppet. Oavsett var bilarna befinner sig, tex på en parkering, på gatan osv, så får man inte köra in i andra bilar. Avstånd och hastighet ska alltid anpassas till omgivningarna.
Polisen, som till skillnad från Trygg Hansa, varit på plats gjorde en korrekt bedömning.

Problemet är Trygg Hansa. Handläggaren har skummat genom skadeanmälan, följt sina anvisningar och kört lite copy-paste på beslutet. Inte fan bryr sig Trygg Hansa om en kund med halvförsäkring.

Jag skulle kunna skriva mycket om ur jag själv bytt från Trygg Hansa till ett annat försäkringsbolag, och dessutom fått andra att göra samma sak. Även företag har jag fått att byta till annat försäkringsbolag. Samtliga har sparat pengar. Det är dock OT i denna tråd

//SS

Ja, men frågan är vem som har kört in i vem. TS har förflyttat sig i sidled och sedan svängt tillbaka, då har han en skyldighet att se till att det är fritt. Taxibilen har bara fortsatt rakt framåt efter att TS svängt ordentligt åt vänster. Att Taxibilen har en skyldighet att hålla avstånd friskriver inte TS från sin skyldighet att se till att svängen kan ske på ett säkert sätt.
__________________
Senast redigerad av OldFashioned 2018-01-13 kl. 12:53.
Citera
2018-01-15, 21:35
  #50
Medlem
orvarens avatar
Det är bögarnas fel! 😁😁
Citera
2018-01-19, 21:30
  #51
Medlem
angarnas avatar
När har en Taxi av idag gjort rätt i trafiken? Polisen har dessutom sagt sitt. Tingsrätten nästa solklart fall.
Har de som sagt något kört en pickup? Vändradien är rätt så usel minst sagt.
Trovärdighet? Polis 10, king cab 3, taxi 0. OBS Tingsrättens värdering.
__________________
Senast redigerad av angarna 2018-01-19 kl. 21:34.
Citera
2018-01-19, 23:05
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angarna
När har en Taxi av idag gjort rätt i trafiken? Polisen har dessutom sagt sitt. Tingsrätten nästa solklart fall.
Har de som sagt något kört en pickup? Vändradien är rätt så usel minst sagt.
Trovärdighet? Polis 10, king cab 3, taxi 0. OBS Tingsrättens värdering.

Aha. Inte visste jag att man som förare av en WT-bil inte behöver se sig för så att man inte kör på någon annan när man svänger, Man lär sig nya saker varje dag.

PS. Få eller ingen har sagt att taxiföraren är oskyldig. Men det fråntar inte TS ansvaret för olyckan. Att ta det till tingsrätten kan däremot bli en kostsam historia om TS inte får rätt.
Citera
2018-02-07, 20:30
  #53
Medlem
Har nu väntat i tre veckor på besked gällande min överklagan.
Efter kontakt med trygg hansa kan det dröja lika länge till.
Polisen ringde idag och frågade om jag ville göra ett skadeståndsanspråk.
Han lät iaf förvånad över trygg hansas beslut.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback