Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-12, 12:47
  #121
Medlem
Ja men det är ju ni svennar som röstat fram detta.
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
De flesta småflickor är ju bevisligen betydligt tuffare än de flesta kriminella äckel, vilket dock inte har med dagens händelse att göra eftersom det med största sannolikhet rörde sig om förståndshandikappade individer utan vare sig konsekvenstänk eller impulskontroll som slängde smällare inomhus.
Citera
2018-01-12, 12:50
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Ja men det är ju ni svennar som röstat fram detta.

Skyll inte på mig, jag har fan aldrig någonsin röstat för denna dårskap. Och "svenne" är som kalla någon blatte eller babbe.. Kan ta det från folk men då får de ta att bli kallade för blattebabbar..
__________________
Senast redigerad av HalfRunar 2018-01-12 kl. 12:53.
Citera
2018-01-12, 12:54
  #123
Medlem
Finne, svenne är det inte ok?
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Skyll inte på mig, jag har fan aldrig någonsin röstat för denna dårskap. Och "svenne" är som kalla någon blatte eller babbe.. Kan ta det från folk men då får de ta att bli kallade för blattebabbar..
Citera
2018-01-12, 13:04
  #124
Medlem
Visst fanns det smällare även för 30 år sedan i skolor. Runt valborg minns jag att det smälldes kinapuffar (som då bytt namn till maxipuff) i korridorer. Men det hela var fan på ett annat sätt, ingen ville skada någon och det hela gjordes i tomma korridorer för att vara "tuff". Och nej, jag gjorde aldrig sådant. Det hände också att det tömdes ut smörsyra på golv och skåp, som därmed luktade fan samt att tuggummi stoppades i lås, då det på den tiden bara var lås med nycklar. Men det var ingen som ville skada någon person medvetet.
Citera
2018-01-12, 13:05
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Finne, svenne är det inte ok?

99% av gångerna jag hör "svenne" så är det nån "blatte" som använder det med en negativ klang.. Är inte så känslig dock så ingen fara. Kalla mig vad fan du vill.. "idiot" är en annan titel jag får äran att bära i andra tillfällen men hänger inte min (bleka) läpp för det.
Shit vad o.t det blev nu. Hehe
Citera
2018-01-12, 23:10
  #126
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Nu råkar ju tråden handla om bangers och då är det ändå rätt intressant att alla bangers som kastats på fotbollsmatcher (och skolexemplet jag drog upp tidigare) helt negligeras men här kör du hårt med din hockeytuta för att denna händelse inträffade i Botkyrka och att du så innerligt hoppas på att GM har rötter utanför Sverige.

Det är alltid vansinnigt att vara oansvarig med pyroteknik. Förstår inte hur du kan vifta bort alla tidigare incidenter bara för att dessa gärningsmän var vita. För det verkar ju vara i enlighet med "historierevisionistiska hårklyverier" i din bok, vilket är helt absurt. Om en banger exploderar 20cm från ditt öra, ska det då sopas under mattan med argumentet "jaja, men det är inte så farligt FittJanne, han var ju inte svart han som gjorde det iallafall så då är det ju lugnt ju!". Tycker alltid det är hemskt när folk beter sig som idioter med pyroteknik, men det kanske bara är jag.
Ja. Det är du som relativiserar illdåd inom ramen för din expertis.
Skillnad på folkslag vet du fuck all om.
Citera
2018-01-12, 23:16
  #127
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FittJanne
Ja. Det är du som relativiserar illdåd inom ramen för din expertis.
Skillnad på folkslag vet du fuck all om.

Jag försöker bara dra paralleller som är logiska. 3g banger mot en handgranat är ju inte lika varandra någonstans.
Andra meningen greppar jag inte riktigt.
Citera
2018-01-12, 23:36
  #128
Medlem
BubbasBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Snart en glömd nyhet när det avrättas lite folk medelst pistol i omgivningarna.

En hel vanlig vardag i en skola åk 4-9 i dagens berikade samhälle.

Nästa steg? Handgranater.

Nä, du är för sent ute. Det var för något år sedan:

https://www.expressen.se/nyheter/bekraftat-handgranat-mot-polisbuss-i-tumba/

Botkyrka - mmmysigt värre.

/BubbasBoy
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback