Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-11, 12:06
  #1
Medlem
Tjena alla fb:are!!
Jag skulle vilja åka till Kina ett år och studera kinesiska där. Googlade lite och såg att det är mycket reklam för privata skolor såsom Mandarin House mm. Sen såg jag att många rekommenderar BLCU och andra statliga skolor istället. Vad rekommenderar ni? Jag märkte att privata skolor är lite dyrare, men är de bättre då?
Citera
2018-01-12, 09:14
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nrkp96
Tjena alla fb:are!!
Jag skulle vilja åka till Kina ett år och studera kinesiska där. Googlade lite och såg att det är mycket reklam för privata skolor såsom Mandarin House mm. Sen såg jag att många rekommenderar BLCU och andra statliga skolor istället. Vad rekommenderar ni? Jag märkte att privata skolor är lite dyrare, men är de bättre då?

Statligt universitet alla ggr. Till skillnad från privata skolor har de krav på universiteten gällande lärare. Privataskolor genomsyras av svågerpolitik och snabba cash.
Citera
2018-01-21, 20:13
  #3
Medlem
Jag gick BLCU och även ett privat Miracle Mandarin men BLCU var bäst. Där fokuserar man på att skriv aoch inte bara talet som det privata gör. Billigare också och fler aktiviteter med klasskompisarna.
Citera
2018-01-23, 19:41
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mein.Neger
Jag gick BLCU och även ett privat Miracle Mandarin men BLCU var bäst. Där fokuserar man på att skriv aoch inte bara talet som det privata gör. Billigare också och fler aktiviteter med klasskompisarna.

Jag tittade lite runt och såg att BLCU är ganska dyr jämfört med dem andra högskolorna, det jag tänker göra är att ta ett uppehållsår och åka till Kunming och plugga ett år där på Yunnan normal university. Har du någon aning om hur det är där? och hur gick du tillväga när du sökte till BLCU? Hur bra tror du man blir efter ett år (jag har det enkelt för språk och jag går redan kvällskurser här)?

Tack så mycket för hjälpen på förhand!!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2906747

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback