Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-11, 09:05
  #13
Medlem
vargenbaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Tack för bra respons! Det har gått hyfsat bra tror jag. Jag är nere på 3.75 mg imovane till natten vilket känns superbra! Jag har dock fuskat med lyrica, som boostar imovanen rejält och dessutom maskerar benzo-at:n. Jag är ganska säker på att min ”gaba-central” har läkt, jag tog 450mg lyrica i den akuta fasen och visste hjälpte det, men kände tydligt den stissiga och oroliga känslan, bubblandes under Lyrican. Nu har jag tagit 300 mg lyrica i en vecka och stissigheten är borta.

Men som du säger, det komner förstås att kännas när jag dels tar bort Lyrican och dels Inovanen. Jag hoppas och tror att imovanen inte kommer att ge nån abstinens förutom sömnlöshet. Har käkat imovane några månader på raken förr och det enda som hänt vid avslut är just bara att det är omöjligt att sova. Hag känner mig iaf uppvilad och peppad, så detta kommer att gå bra.

Håller med om subben, opioider är förutsägbara i sin AT-fas och har msn bara lite disciplin, så ska det gå hyfsat smärtfritt vid långsam uttrappning.

Tack igen för dina synpunkter!

Kom ihåg att lyrica AT är bra mycket värre än att hoppa från 3.75mg imovane, nästan oavsett dos. Tusen resor värre från hög dos såklart men att hoppa från 150mg är troligen värre än en sån liten dos imovane om du stått på det ett tag. Jag hade inte använt lyrican mer än en vecka i följd utan en lika lång paus under din avgiftning. Använd den bara enstaka dagar istället när det verkligen är som värst.

Den kan ju också sabba själva nedtrappningen eftersom den aktiverar gaba-systemet på något sätt.
Den är nog säkrare att använda mot sub at:n. Då gör den definitivt inget mot din opioidtolerans iallafall, samtidigt som den är helt löjligt effektiv mot opiatabs. Jag kunde jobba heltid när jag klev av sub då jag käkakde lyrica ist i några veckor.
Citera
2018-03-12, 14:59
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargenbara
Kom ihåg att lyrica AT är bra mycket värre än att hoppa från 3.75mg imovane, nästan oavsett dos. Tusen resor värre från hög dos såklart men att hoppa från 150mg är troligen värre än en sån liten dos imovane om du stått på det ett tag. Jag hade inte använt lyrican mer än en vecka i följd utan en lika lång paus under din avgiftning. Använd den bara enstaka dagar istället när det verkligen är som värst.

Den kan ju också sabba själva nedtrappningen eftersom den aktiverar gaba-systemet på något sätt.
Den är nog säkrare att använda mot sub at:n. Då gör den definitivt inget mot din opioidtolerans iallafall, samtidigt som den är helt löjligt effektiv mot opiatabs. Jag kunde jobba heltid när jag klev av sub då jag käkakde lyrica ist i några veckor.
Håller med Lyrica ska man fan inte använda i mer än nån vecka. Dock ska lyrica inte har korstolerans med benzo, binder inte till gaba-receptorerna. Tyckte inte heller det kändes så när jag tog det underbenzo-at:n, man fick ingen direkt lättnad, bara att den liksom ”förvirrar” en, eller vad man ska säga. Håller även med om hur väl lyrica maskerar opiatabstinens.
Citera
2018-03-12, 17:28
  #15
Medlem
vargenbaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Håller med Lyrica ska man fan inte använda i mer än nån vecka. Dock ska lyrica inte har korstolerans med benzo, binder inte till gaba-receptorerna. Tyckte inte heller det kändes så när jag tog det underbenzo-at:n, man fick ingen direkt lättnad, bara att den liksom ”förvirrar” en, eller vad man ska säga. Håller även med om hur väl lyrica maskerar opiatabstinens.
Det aktiverar inte direkt gaba-receptorerna, men det utlöser indirekt gaba vilket däremot gör det. Både A och B. Så nån form av korstolerans är det antagligen
Citera
2018-03-15, 13:40
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargenbara
Det aktiverar inte direkt gaba-receptorerna, men det utlöser indirekt gaba vilket däremot gör det. Både A och B. Så nån form av korstolerans är det antagligen
Aha, mer än vad jag visste!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback