Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-10, 23:36
  #1
Medlem
Hej,

Min Dell m3800 som inköptes för 3,5 år har problem med att batteriet inte laddas - har pratat med Dell support och kommit fram till att det troligtvis är så att moderkortet måste bytas, vilket innebär en kostnad på ca 15000kr. Det finns en liten chans att det skulle räcka med att byta kontakten vilket går på ca 2000kr.

Iallafall, har kommit fram till att det är vettigare att lägga slantarna på en ny dator. Nu till min fråga: Har komponenterna i min dator något värde - kan man sälja gamla datorer eller delar någonstans och vad kan det röra sig om för summor? 128gb SSD-disk t.ex? Min dator kostade ca 19000 och var i övre skiktet vad gäller prestanda när jag införskaffade den.
Citera
2018-01-11, 00:02
  #2
Medlem
La-Habanas avatar
varför inte köpa batteriet? https://www.batteriexperten.com/sv/a...SABEgI9d_D_BwE
Citera
2018-01-11, 00:21
  #3
Medlem
Sooks avatar
Hur kan ett moderkort kosta 15000? Mycket går att göra själv, även i bärbara datorer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback