Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-11, 07:07
  #13
Moderator
bernad_laws avatar
Svergies relation till främmande makt är PI.

Politik: utrikes --> Politik: inrikes
/Moderator
Citera
2018-01-11, 07:43
  #14
Medlem
Dels för att Wallström är en diplomatisk härdsmälta. Dels för att Sverige (till skillnad från 60-talet) inte är en av världens 10-15 viktigaste länder.


Jag tror dock att på det djupare plan än den politiska fernissan, såsom försvars, forskning, polisiärt, humintärt osv, samarbeten, är det nog business as usual.
Citera
2018-01-11, 10:18
  #15
Medlem
Våran feministiska regering har ju varit en härdsmälta sen dag 1.

Vår regering har erkänt Palestina, som leds av en terrororganisation som kontinuerligt attackerar en av USAs allierade "Israel".

Vi röstade mot USA i FN tillsammans med arabländerna.

Tror inte USA har något emot den svenska befolkningen, men tror inte dom glädjer sig åt våran regering eller är särskilt intresserad av något samarbete med någon som aktivt motarbetar dom.
Med all rätt skulle jag vilja säga, då Trump har varit duktig med att påpeka att han är en försvarare av västerlandet medans Sverige aktivt försämrar och bidrar till osäkerhet i Europa genom bland annat vårat röstande och att vi är en frizon för radikala islamister.

Finns säkert många fler exempel på hur vår regering aktivt motarbetar USA så jag ser ingen anledning för USA att prioritera oss.

Tänker att nuvarande regering hellre samarbetar med Nordkorea än USA.
Citera
2018-07-16, 16:45
  #16
Medlem
SmokeOns avatar
Wallström idag:

Citat:
Vi betraktar ju än så länge USA som en vän som vi har haft mycket kontakter med.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/w...rt-upptradande
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback